Gå til innhold

Hva er vitsen med timelines i programmer for å redigere videoer??

ilpostino

Anbefalte innlegg

Jeg har frem til nå gjort forholdsvis enkle redigeringsjobber i DaVinci Resolve hvor jeg har satt sammen opplæringsvideoer eller redigert webinars (klippet bort unødvendig snikk-snakk. tatt bort pauser, satt inn lysbilder før video / i pauser) og lignende. 

Dette har vært såpass enkelt at jeg har brukt bare en timeline men etetrsom jeg har begynt å se noen opplæringsvideoer på BlackMagic sin hjemmeside ser jeg de har utstrakt bruk av timelines. Hva er egentlig hensikten med dette så lenge en har alle tracks ovenfor hverandre (tilsynelatende) uansett?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne du lagt inn referanse til en youtube-video eller annen kilde der du viser til "utstrakt bruk av timelines" ?

Sånn i første omgang - vill gjetning : kan det være slik at det fungerer på noenlunde samme vis som layers i bildebehandlingsprogrammer? Evt - bare som redskap for å hjelpe med organisering dersom man har veldig mange kilder?

• Liker 1
Lenke til kommentar
geir__hk skrev (16 minutter siden):

Kunne du lagt inn referanse til en youtube-video eller annen kilde der du viser til "utstrakt bruk av timelines" ?

Sånn i første omgang - vill gjetning : kan det være slik at det fungerer på noenlunde samme vis som layers i bildebehandlingsprogrammer? Evt - bare som redskap for å hjelpe med organisering dersom man har veldig mange kilder?

Bingo. Tidslinjer gjør det enkelt å sette effekter på spesielle klipp, fargegradering, lyd, spesial effekter etc. 

https://www.filmeditingpro.com/tutorial-how-professional-hollywood-editors-set-up-a-timeline/

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar
geir__hk skrev (1 time siden):

Denne videoen: DaVinci Resolve 17 – Training | Blackmagic Design

Kryptodebunker skrev (54 minutter siden):

Bingo. Tidslinjer gjør det enkelt å sette effekter på spesielle klipp, fargegradering, lyd, spesial effekter etc. 

https://www.filmeditingpro.com/tutorial-how-professional-hollywood-editors-set-up-a-timeline/

Skal se den videoen etterpå. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...