Skogslik Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Jeg var på 2 intervjuer sist uke, og i dag fikk jeg tilbud om jobb fra den ene arbeidsplassen. Den andre har jeg ikke hørt noe fra. Er det greit og sende en mail til den andre om hvor dem ligger i prosessen? Der jeg har fått tilbud ville helst ha svar innen i morgen ettermiddag. Men får jeg tilbud fra begge blir det vanskelig og velge egentlig.... Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 (endret) Klart du kan spørre, det viser jo at du er interessert i stillingen. Jeg ville ringt tidlig imorgen, siden det er såpass korte frister involvert. Om du får et annet tilbud, så har du også bedre kort for å diskutere lønn eller andre goder. Edit: Jeg ville prøvd å bestemme meg allerede ikveld hvilken jobb du har mest lyst på, så slipper du avgjørelsen imorgen. Endret 2. februar 2021 av Axefjord 1 Lenke til kommentar
Gjest 3ec9e...03f Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Skogslik skrev (3 minutter siden): Jeg var på 2 intervjuer sist uke, og i dag fikk jeg tilbud om jobb fra den ene arbeidsplassen. Den andre har jeg ikke hørt noe fra. Er det greit og sende en mail til den andre om hvor dem ligger i prosessen? Der jeg har fått tilbud ville helst ha svar innen i morgen ettermiddag. Men får jeg tilbud fra begge blir det vanskelig og velge egentlig.... Ikke at jeg skjønner hvorfor det er viktig for deg, om det blir vanskelig å velge, men selvsagt kan du det. Men du bør jo si i fra at du spør fordi du har fått tilbud fra et annet sted slik at de ikke tror du bare maser. Og worst case så får du jo ikke den jobben og kan si ja til den andre? Anonymous poster hash: 3ec9e...03f Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 2. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2021 Ja, er veldig usikker på hvilken jeg er mest giret på, men har litt gått in for den jeg har fått tilbud på nå. Så kanskje jeg venter og ser, og om jeg ikke hører noe fra den andre i morgen så tar jeg den jeg har fått. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Okey, først, gratulerer så mye med jobbtilbud! Og det at du har fått 2 intervjuer tyder på at du skriver gode søknader og er en attraktiv jobbkandidat. Jeg er er oppriktig glad på dine vegne for det, vet du har gått igjennom en usikker periode og appåtil nå i pandemien hvor mange mister jobber og konkurransen sikkert er tøffere i din bransje, så har du skaffet deg minst 1 jobbtilbud, og kanskje 2 til og med. Dette kan du være stolt over deg selv over👏 Så til det du lurer på: Purr! Som andre over her sier, skulle du få tilbud om begge, så kan du forhandle deg til bedre lønn for eksempel. 2 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 2. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2021 Tusen takk Gia! Sendte en mail nå, så får jeg se om dem svarer i morgen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Ja det er berre å purre, det verste som kan skje er at du får negativt svar og då trygt kan takke ja til det fyrste tilbodet vel vitande om at du ikkje går glipp av noko betre. Alternativt kan du utfordre den arbeidsgiveren du har fått tilbod frå om å avvente til du har fått jobbtilbod nummer to. Sjølv om dei vil ha svar i morgon så treng ikkje det å bety at dei skal få det. Det sagt så er det sjølvsagt meir risikofylt å holde arveidsgiveren med konkret jobbtilbod på sidelinja i håp om at du kan få eit nytt jobbtilbod med betre tilbod. Du treng heller ikkje å vere redd for å være open om at du har fleire interessentar. Om du legg press på fyrste arbeidsgivaren så kan det være at du får eit litt betre tilbod for at du skal forplikte deg alt i morgon ettermiddag. 2 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. februar 2021 Del Skrevet 3. februar 2021 Hendte meg en gang, gav beskjed og ble hasteinnkalt til intervju hos arbeidsgiver nr 2 og endte med dem til slutt selv om arbeidsgiver 1 presset meg til å velge dem. 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2021 (endret) Ikke fått noe mer svar fra nummer 2, så nå ringte jeg der jeg fikk tilbud og takket ja 10min kjøretur fra her jeg bor, ikke noe bompenger på veien. Dagtid, Mandag-Fredag Starter der på Mandag neste uke! Yay! EDIT: Fikk svar fra nummer to rett etterpå nå, kom ikke videre i prosessen der. Så da er jo saken grei, gjorde rett ''valg''. Endret 3. februar 2021 av Skogslik 7 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 3. februar 2021 Del Skrevet 3. februar 2021 Da er det bare å gratulere med jobb! 🎉 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå