Redaksjonen. Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Hva kan du gjøre for å få mer rekkevidde og raskere lading om vinteren? Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 3. februar 2021 Del Skrevet 3. februar 2021 Brannfakkel; kjøre Tesla? 4 Lenke til kommentar
5CJ56A5D Skrevet 3. februar 2021 Del Skrevet 3. februar 2021 Jeg trodde at climate change skule fikse dette problemet. Det er vel derfor de propper vindmøllene med SF6? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. februar 2021 Del Skrevet 3. februar 2021 Et økende problem jeg ser nå om dagen er at nye biler opptar ladestasjonene langt lenger enn "normalt" - som jo er logisk da de har flere ganger større batteri. 15minutter er gjerne nok for å lade en eldre Leaf eller Soul siden de har små batterier og lader relativt kjapt, men om en E-tron skal stå på 50kw kan den stå der i 2 timer. Nye Leaf virker også å være en versting, sikkert fordi de både coldgater og rapidgater. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 3. februar 2021 Del Skrevet 3. februar 2021 Sampson skrev (På 3.2.2021 den 9.28): Et økende problem jeg ser nå om dagen er at nye biler opptar ladestasjonene langt lenger enn "normalt" - som jo er logisk da de har flere ganger større batteri. 15minutter er gjerne nok for å lade en eldre Leaf eller Soul siden de har små batterier og lader relativt kjapt, men om en E-tron skal stå på 50kw kan den stå der i 2 timer. Nye Leaf virker også å være en versting, sikkert fordi de både coldgater og rapidgater. Ekspander Interessant at du trekker frem Nissan Leaf som eksempel på hurtig ladende bil, siden den er selve eksempelet på coldgate. Den lover 0-80 på 30 minutter, ikke 15, men som oftest blir den stående mye lengre fordi den lader langt saktere enn laderen hadde vært i stand til. Nye biler har ofte ladetid på 30-40 minutter, men da på lynladere, der de kan trekke til seg langt mere strøm enn gammel Leaf er i stand til å motta. Legg og merke til at de med gammel kort-rekkevidde-elbil gjerne må lade flere ganger og opp til 80 % eller mer hver gang, for å komme seg et godt stykke på en feriedag som er transportetappe. De med større batteri, trenger kanskje bare å fylle på litt for å komme helt frem for dagen. Men om den står like lenge som en Leaf, så har man fylt opp et langt større batteri, slik at man kan kjøre nye 4-5 timer kanskje, før bilen igjen må ha mere strøm. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå