Gå til innhold

Japanske tankskip får 3,5 MWh batteripakke fra Norge [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Kawasaki Heavy Industries er systemintegrator og leverer framdriftssystemet, som inkluderer 3.480 kWh Orca ESS batteripakker fra Corvus."

Artikkelen har ikke opplysninger om fremdriftsmotorene, men skal skipet få en fart som bildet viser må motoren minst være på 2 MW.

Med andre ord kan den gå med full fart i 1 time og 45 min.

Det er nok OK internt i Tokiobukta, men batterier duger ikke i skipsfarten generelt.

Endret av aanundo
Lenke til kommentar
aanundo skrev (8 timer siden):

"Kawasaki Heavy Industries er systemintegrator og leverer framdriftssystemet, som inkluderer 3.480 kWh Orca ESS batteripakker fra Corvus."

Artikkelen har ikke opplysninger om fremdriftsmotorene, men skal skipet få en fart som bildet viser må motoren minst være på 2 MW.

Med andre ord kan den gå med full fart i 1 time og 45 min.

Det er nok OK internt i Tokiobukta, men batterier duger ikke i skipsfarten generelt.

Asahi selv sier at de har 2x300kW azimut'er så da snakker vi om nesten 6 timer på full fart, men mest sannsynlig kjører de ikke på full fart, og ihvertfall ikke over lang tid hvis oppgaven er å laste fuel til forskjellige skip i og rundt havnebassenget. Hvis de hadde behov for mer rekkevidde ville de sikkert bestillt større batterier. Vi ser jo også allerede at mange skip konverteres til hel- eller del-elektrisk drift ikke bare her i Norge, men også over store deler av verden, så vi kan konkludere med at batterier durer i skipsfarten generelt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...