Gjest 5e1dc...bf4 Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 I dag er det slik ja.. jeg er irritert, i dårlig humør. Men det er ingenting som har skjedd, jeg bare er litt sur og det er iriterende at jeg må være slik. Anonymous poster hash: 5e1dc...bf4 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Tja, det kan jo være mange grunner det. PMS eller graviditet (hvis du er kvinne), du er sulten, du har ikke drukket kaffe (hvis du pleier å drikke kaffe), du har ikke sovet nok, eller så er det noe fra tidligere som plager deg. Kan jo være at det faktisk er noe som spesifikt som plager deg akkurat nå men at det ikke er bevisst plan Lenke til kommentar
Gjest 5e1dc...bf4 Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 GiaMahan skrev (1 time siden): Tja, det kan jo være mange grunner det. PMS eller graviditet (hvis du er kvinne), du er sulten, du har ikke drukket kaffe (hvis du pleier å drikke kaffe), du har ikke sovet nok, eller så er det noe fra tidligere som plager deg. Kan jo være at det faktisk er noe som spesifikt som plager deg akkurat nå men at det ikke er bevisst plan Ja jeg er ikke fornøyd med livet nei. Jeg har nesten ikke flere venner enn jeg hadde som tenåring og da hadde jeg nesten ingen. Jeg er fremdeles usikker på hva jeg vil bli. Jeg blir aldri kontaktet av folk og det skjer lite rundt meg. Anonymous poster hash: 5e1dc...bf4 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Gjest 5e1dc...bf4 skrev (2 timer siden): Ja jeg er ikke fornøyd med livet nei. Jeg har nesten ikke flere venner enn jeg hadde som tenåring og da hadde jeg nesten ingen. Jeg er fremdeles usikker på hva jeg vil bli. Jeg blir aldri kontaktet av folk og det skjer lite rundt meg. Anonymous poster hash: 5e1dc...bf4 Der har du i allefall svaret ditt på som gjør at du føler deg irritert, selv om det ikke har skjedd noe spesifikt akkurat idag. Av og til får man også plutselig "plass" til irritasjonen, fordi man faktisk har tid, overskudd og kapasitet til å ta innover seg ting. Det er litt samme opplegg som at person med traumer etter å ha vært i vanskelig situasjon ikke nødvendigvis reagerer når han/hun er i den vanskelige situasjonen (for eksempel mobbing, miste noen nær, eller parforhold med vold og voldtekt) men at reaksjonene som redsel, sinne og tristhet kommer seinere når man er i trygghet eller ting har kommet på avstand nok. Tillat deg å kjenne på de følelsene du gjør. Følelser har en tendens til å miste sin kraft hvis man aksepterer at de er, og innrømmer for seg selv at man kjenner at man er bitter, sur, forbannet, lei seg eller hva det nå enn er av følelse man kjenner på. Og så tenker du på hva du kan gjøre for å gjøre noe konstruktivt ut av situasjonen. For eksempel at du ikke vet hva du skal bli. Tja, er det ikke slikt man har karriererådgivere til? Eller forumet her? Kanskje du skulle poste en tråd på jobb og utdanning? Det er mye kloke hoder blant forumbrukerne her, og ofte trenger man å diskutere med andre for å lære mer om seg selv. Når en ting i livet faller på plass faller ofte det andre på plass. Gode muligheter for å skape nye gode relasjoner for eksempel på en arbeidsplass man trives på 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Har du spist? Hva har du spist? Drukket vann? For høyt/lavt inntak av koffein, nikotin eller andre stimulanter? Lenke til kommentar
Gjest 5e1dc...bf4 Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Gavekort skrev (Akkurat nå): Har du spist? Hva har du spist? Drukket vann? For høyt/lavt inntak av koffein, nikotin eller andre stimulanter? egg som vanlig, gresk yoghurt og nøtter og en brødskive med honning. Honning har jeg funnet ut kan gi lit ekstra energi og varme om man er veldig "nede". Ikke at jeg mauler opp en halv boks, men det er fin energi om man trenger rask energi. Psykologen min sa at dette lavkarbomaset og alle diettene det fokuseres på bare er noe mote/tull. Er mye placebo i de, i tillegg har jeg fått ekstremt lav energi på såkalt fanatisk sunt kosthold. Bare i tilfelle du skulle nevne at honning "må du ligge unna det er sukker". Drikker bare vann. Hadde drukket 1 kopp kaffe da dette ble skrevet og jeg drikker mindre kaffe nå enn tidligere. Klarer å begrense til 1 kanne om dagen eller mindre , og i tillegg drikker jeg koffeinfri. Så det er ikke koffein som er grunnen her. Nikotin har jeg vært fri fra siden oktober. Snus. Bruker ADHD medisinen Aduvanz, som innehlder amfetamin. Men har ikke tatt dette nå på 3 dager, og før der tok jeg det bare 3 dager. I samråd med lege alt sammen. Jeg har brukt det siden juni, men trappet ned i januar og var helt uten lenge. Ingen abstinenser og jeg fungerte plutselig bedre enn hva jeg hadde gjort før jeg startet og MED! Da jeg startet jeg igjen såvidt nå så merker jeg en kunstig følelse av glede, en glede som ikke egentlig er der. det er bare ikke riiktig lenger. den var et spark bak og en trygghet å ha, men ikke noe jeg må drive å ta hver uke. Jeg har ADD. Tankene mine gjør meg sur, men de er mer tilstede enkelte dager enn andre. Jeg merker det nærmest når jeg står opp. Om dagen blir bra eller dårlig. Det starter med at ingenting frister, ingenting stimulerer. Alt er liksom kjedelig og nødvendig. Ting jeg vanligvis har blit glad av er jeg likegyldig til, men først i år har jeg innsett at det hjelper å faktisk gjøre det som tidligere gjorde deg glad likevel, og bruke kroppen på en slik måte at du blir glad. man kan i såfal lette stemningen sin. I tillegg så er det tanker om ting som skjedde før, som om stemmene fremdeles er der. Og så blir jeg veldig negativ av mamma. Hun mener selv hun bare har gjort så godt hun har kunnet og det stemmer. men hun gjør meg negativ. hun har alltid vært negativ om man spør meg, mens mange andre vil si hun er positiv. hun har aldri tråkket på meg, men hun har lært meg å være redd alt og alle. men når jeg sier dette nå så blir hun bare irritert og sier "alle gjør feil" "alle forelre gjør feil, men kusinen din laster jo ikke sin mor for feilene hun har gjort, du laster meg så for feilene" . For meg går det mer og mer opp at ingen, ikke engang mamma har tatt meg helt som jeg er. de har alle prøvd å forme meg slik de ønsker meg, men nå kommer den jeg egentlig er tilbake, og da blir det provoserende for mamma osv. De kaller meg drastisk. At de snart ikke gidder å henge med fordi jeg hele tiden skal være på farten. Anonymous poster hash: 5e1dc...bf4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Mangel på motivasjon, hodepine og grettenhet høres ut som hjernekjemien din fortsatt omstiller seg det manglende stimuli av serotonin. Om du har trappet ned på ADHD-medisin og nikotin i nyere tid så sitter hjernen din og furter over at den ikke får kunstig serotonintilførsel. Dette er årsaken til at de som slutter med røyk og snus er gretne i en periode etter de sluttet. Jeg ville forhørt meg med legen din, og spurt om det er en årsakssammenheng i det. Lenke til kommentar
Gjest 5e1dc...bf4 Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Gavekort skrev (39 minutter siden): Mangel på motivasjon, hodepine og grettenhet høres ut som hjernekjemien din fortsatt omstiller seg det manglende stimuli av serotonin. Om du har trappet ned på ADHD-medisin og nikotin i nyere tid så sitter hjernen din og furter over at den ikke får kunstig serotonintilførsel. Dette er årsaken til at de som slutter med røyk og snus er gretne i en periode etter de sluttet. Jeg ville forhørt meg med legen din, og spurt om det er en årsakssammenheng i det. jeg var slik mye mer før jeg startet med adhd medisin. det har ikke med den å gjøre. jeg føler meg verre av medisinen, eller , eg føler meg kunsitg, derfor sluttet jeg. jeg hadde det bra PÅ den, men den begynte å forandre hvordan den virket. Så jeg sluttet. Det kan ikke være den som gjør dette, for jeg har da bra dager igjen. Det er mer det at livet ikke er som jeg vil tror jeg, at jeg må finne på noe hele tiden å holde meg opptatt med. men det eneste jeg har er en frivillig jobb som ikke er så givnde, men jeg er der til hjelp for andre. ellers så bruker jeg tiden på å vaske hjemme, se filmer, lære språk, dagdrømme om livet jeg hadde og livet jeg ønsker.. Anonymous poster hash: 5e1dc...bf4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå