erius Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 Kort fortalt, SATS utvider bindingstid for medlemmer i Oslo tilsvarende tiden de holder stengt. Medlemsvilkårene sier at ved frysing av medlemskap skal bindingstiden utvides like lenge som det er fryst, men undertonen er at dette er binding som medlemmet selv søker om, ikke ved tvunget frysing. Er dette innafor? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Så lenge du ikke betaler så ser jeg ingen grunn til hvorfor dette skulle være et problem 1 Lenke til kommentar
pedr0a Skrevet 3. februar 2021 Del Skrevet 3. februar 2021 (endret) Det blir et vurderingsspørsmål. Jeg leser det slik at kunden må ta initiativ for å fryse avtalen. Dette forsterkes ved at man kun får informasjon om under hvilke vilkår kunden kan fryse avtalen når man klikker seg inn på "fullstendige vilkår for frys". De har dermed ikke noe grunnlag for å endre. Hvis man leser vilkåret slik SATS ønsker så kan det godt hende at dette strider mot direktiv 93/13/EF art 3.1. og art 5. Se også avtaleloven §37 Jeg ville ha sendt en klage til forbrukertilsynet Endret 3. februar 2021 av pedr0a Legge til lovreferanse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå