Finxur Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 Hei, Hvilke rettigheter har man ved reklamasjon når butikken som solgte produktet ikke lenger eksisterer? Jeg har en PS4 Pro som ble kjøpt hos Gamestop i slutten av 2018. Garantien er utgått, men reklamasjonsretten er fortsatt gjeldende. Har sendt mail til Gamestop (kundehenvendelse), men ikke fått svar. Kan jeg kreve at Sony/Playstation tar inn konsollen for reparasjon? På hjemmesiden står ingenting om reklamasjon. Kun garanti. Kan også nevnes at vi har prøvd å feilsøke og «fikse» problemet selv. Konsollen er gjenopprettet, men verre enn noen gang. Nedlastninger og oppdateringer blir ikke registrert og starter på nytt ved omstart. Bildet fryser for hvert trykk. Feilmeldinger som: «Databasen er ødelagt» og «Det har oppstått en feil i systemprogramvaren» dukker opp. Mistenker at harddisken har tatt kvelden. Det er sikkert mulig å bytte deler selv, men vil helst slippe. Noen som har erfaring med tilsvarende problemstilling? Både med konsollen og reklamasjon hos nedlagt butikk? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 Jeg ville tatt direkte kontakt med Sony Norge. De ordner det, og det går raskere enn om man skulle gått via en butikk. Playstation support Norge Lenke til kommentar
Finxur Skrevet 10. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2021 Tor Rasmussen skrev (På 1.2.2021 den 22.02): Jeg ville tatt direkte kontakt med Sony Norge. De ordner det, og det går raskere enn om man skulle gått via en butikk. Playstation support Norge Vi har tatt kontakt med Sony. De henviser til Gamestop og Gamestop sin grossist. Sony er kun ansvarlig for garanti, ikke reklamasjon. Problemet er at vi ikke kommer i kontakt med Gamestop. Vi får kun autosvar på engelsk, der det står at vi må ta kontakt med produsent. Garanti er nevnt. Ikke reklamasjon. Det er hovedsakelig selger som er ansvarlig for reklamasjonssaker, men det er vanskelig når Gamestop ikke tar ansvar. Jeg kan ringe Gamestop sin support i utlandet, men tviler på at de kan hjelpe med en reklamasjonsrett som kun gjelder i Norge. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 (endret) Problemet her er vel at Gamestop ikke lenger eksisterer i Norge? Derfor: "Dersom du vil klage på ei vare, og seljar er konkurs, kan du klage til førre seljar, leverandør eller produsent, så lenge du er innanfor reklamasjonsfristen". https://www.forbrukerradet.no/forside/okonomi-og-betaling/konkurs/#:~:text=Dersom du vil klage på,Forbrukarrådet eller gå til forliksrådet. Endret 10. februar 2021 av djorgen 1 Lenke til kommentar
Anderspanders Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Finxur skrev (På 1.2.2021 den 17.47): Det er sikkert mulig å bytte deler selv, men vil helst slippe. Om det er harddisken som er problemet, er denne en veldig smal sak å bytte. Du trenger ikke åpne hele konsollen for dette. Har selv byttet ut harddisken min med en SSD for raksere lastetider, og om jeg ikke husker feil er det snakk om kun én skrue som må løsnes. Dette kan gjøres uten å bryte garantien på konsollen. Ikke at akkurat det har noe å si for deg altså, ettersom den allerede har gått ut. Dersom du ikke kommer noen vei med reklamasjon, ville jeg i hvert fall ha prøvd det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå