gspr Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) hva snakker du om? skjønner ikke noe jeg. jeg sa ikke at han skulle prøve linux, men nå må han jo uannsett fikle litt. jeg sa bare at hvis han så i bootloaderen så kom han enten til å se et eller to valg, enten bare Linux eller Linux og Windows. neivel hvis det ikke er noe valg så må han uannsett fikle litt. må uannsett opp med Dos disketter, eller rett åslett reinstallere Windows igjen. for som alle vet når man reinstallerer Windows så vil NT Loadren overskrive Lilo. skjønt den blir vel ikke helt fjerna før man skriver fdisk/mbr eller noe. men ellers ser jeg ikke det helt store problemet her. gjør dere? Les tråden. Sim: I følge våre gode venner på Redmond, heter visst prompt noe så fint som "ledetekst" på norsk. Edit: Leif. Endret 6. januar 2004 av gspr Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Wil, vær så snill, du må slutte å komme inn her. Alle tjener på det om du bare lar dette forumet være for seg selv. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 hva snakker du om? skjønner ikke noe jeg. jeg sa ikke at han skulle prøve linux, men nå må han jo uannsett fikle litt. jeg sa bare at hvis han så i bootloaderen så kom han enten til å se et eller to valg, enten bare Linux eller Linux og Windows. neivel hvis det ikke er noe valg så må han uannsett fikle litt. må uannsett opp med Dos disketter, eller rett åslett reinstallere Windows igjen. for som alle vet når man reinstallerer Windows så vil NT Loadren overskrive Lilo. skjønt den blir vel ikke helt fjerna før man skriver fdisk/mbr eller noe. men ellers ser jeg ikke det helt store problemet her. gjør dere? Jeg forstår hva dere mener jeg skal gjøre... og jeg har prøvd det. Ja, det står faktisk w2k som alternaltiv på lilo men han har seff endra admin passord så det nytter ikke. Hovedproblemet er at jeg ikke kan boote fra noe media, What so ever. Og siden det er 10 identiske pcer, 2 har linux, akkurat de linux pcene har dette problemet. Da tviler jeg sterkt på at det er en hardware feil. Jeg har også restartet bios til ingen nytte. Håper dette løste saken. Ja, jeg vet dere har prøvd å hjelpe og jeg takker for det. men nå ser det ikke ut til å være så mye mere å gjøre... Lenke til kommentar
sim Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Finnes det ikke muligheter for å fjerne admin passordet på windows 2000 da ? ;p Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Administrator passordet er rimelig lett og fjerne hvis du får boota en diskett .. Loffelur: uansett er ikke problemmet ditt lilo, lilo kan ikke overstyre biosen på noen som helst måte ( føler det er litt gjentakelse her ) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Tror han snakker om lilo passord. Men det er jo lett å komme rundt. Fin tråd. Når til og med wil har forwillet seg inn, så er det bare en ting å gjøre: Fram med flame-kasterene! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Og siden det er 10 identiske pcer, 2 har linux, akkurat de linux pcene har dette problemet. Da tviler jeg sterkt på at det er en hardware feil. Jeg har også restartet bios til ingen nytte. Håper dette løste saken. Ja, jeg vet dere har prøvd å hjelpe og jeg takker for det. men nå ser det ikke ut til å være så mye mere å gjøre... Som så mange har nevnt fra før, kan ikke lilo overstyre BIOS på pc'en. Det har ikke slått deg at grunnen til at nettopp disse to pc'ene ikke booter fra andre medier er fordi at noen har kødda nettopp med disse 2 maskinene. Og det har selvfølgelig ingenting med linux å gjøre. Kunne like gjerne vært gjort med en Windows-maskin. Hvis du virkelig har vært inne i BIOS-innstillingene på maskinene og endret bootrekkefølgen, f.eks til noe slikt: 1. Floppy 2. CD-ROM 3. Harddrive (jepp, folkens - må ta det med teskje) Hvis maskinen fortsatt ikke klarer å boote fra diskett eller cd-rom, og du er bombesikker på at det faktisk er bootable media du dytter inn i maskinen, så HAR DU ET SERIØST HARDWARE-PROBLEM!! Lenke til kommentar
knutby Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) ( føler det er litt gjentakelse her ) Nå kødder du vel har vel over 10% av mine totale inlegg her.. Endret 6. januar 2004 av Loffelur Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 latterlig tråd. stenges etter request fra flere brukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg