Gå til innhold

Radio til hjemmebruk

Anbefalte innlegg

Galaxyx32 skrev (4 timer siden):

Men er det slik lenger at store høyttalere = bedre lyd enn små kompakte?

De små høyttalere har blitt veldig mye bedre lydkvalitet med årene.

Men du må fortsatt opp i dimensjon på membran/høytalere om du skal spille høyere og ha mer effekt og dynamikk.

Jeg har en knøttliten 2decimeter? blå vanntett Buddy Jensen med aptx Blåtann, som jeg synes har veldig bra lyd, bruker den i dusjen og av og til på værandaen eller på tur da den er liten og mobil, og passer perfekt med et glass vin på hotellrom feks.

Men Audio Pro Addon T3 spiller mye bedre, høyere og har mye bedre watt og batteri.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (På 2021-2-14 den 18.58):

Om du klarer å styre fra mobil blåtann så er jeg veldig fornøyd med Audio Pro Addon T3, den har stereo mellomtone/diskant og er kompakt.

Den har medfølgende AC? Strømkabel og kan spilles både tilkoblet og uten ledning batteri.

Den er ikke så dyr heller og lyden er meget bra.

Elkjøp har den for en tusenlapp i sort og hvit.

Jeg bruker den for radio selv, signal og rekkevidde er meget bra. Du må jo ha internett da... Enten på mobildata eller Wi-Fi.

https://www.elkjop.no/product/lyd-hi-fi/hoyttalere/tradlose-barbare-hoyttalere/ADDONT3WH/audio-pro-addon-t3-active-hoyttaler-hvit

Kan man spille radio via wi-fi på denne? Så jeg slipper bruke blåtann? Blåtann tar vel mye strøm på mobilen?

Lurer også på om man kan styre bassen opp og ned på denne?

Endret av Galaxyx32
Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (12 timer siden):

Kan man spille radio via wi-fi på denne? Så jeg slipper bruke blåtann? Blåtann tar vel mye strøm på mobilen?

Lurer også på om man kan styre bassen opp og ned på denne?

Nei ikke Wi-Fi men blåtann tar ikke mye batteri iallefall ikke på moderne mobiler.

Ikke noe bass eq men du behøver bare volum for de har bra bass.

Sonos sin Roam osv er en av de få med Wi-Fi, men den har jeg ikke hørt.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (46 minutter siden):

Nei ikke Wi-Fi men blåtann tar ikke mye batteri iallefall ikke på moderne mobiler.

Ikke noe bass eq men du behøver bare volum for de bra bass.

Sonos sin Roam er en av de få med Wi-Fi, men den har jeg ikke hørt.

Jeg så på denne jeg: Audio pro addon c 10

Hvis jeg bruker blåtann, må jeg ha mobilen i samme rom som høyttalerne eller kan jeg ha mobilen i ett annet rom? Vil ikke veggene gjøre signalet dårlig? Kan jeg koble den til TVen/PCen med kabel og bruke den som høyttaler?

Endret av Galaxyx32
Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (1 time siden):

Jeg så på denne jeg: Audio pro addon c 10

Hvis jeg bruker blåtann, må jeg ha mobilen i samme rom som høyttalerne eller kan jeg ha mobilen i ett annet rom? Vil ikke veggene gjøre signalet dårlig? Kan jeg koble den til TVen/PCen med kabel og bruke den som høyttaler?

Har veldig bra signal. Jeg har brukt Huawei P10 og Sony Xperia 5, ikke noe problem i et annet rom, dette er murvilla.

Om du går ut eller i en annen etasje så hakker og mister du nok forbindelse.

Men de gamle mobilene har dårligere signal, P10 var jo god men ikke telefoner føre dette.

Edit, ja du kan koble Jack til Data. Men jeg anbefaler trådløst Dac i Audio pro er svært god.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (36 minutter siden):

Nå bestilte jeg Audio pro addon c 10 til å ha i stuen. Skal bli spennendes å se hvordan bluetooth/wifi signalet er, håper den ikke detter ut mye.

Tror du blir positivt overrasket over kvaliteten. Etter min mening mye bedre enn Sonyen selvom jeg liker Sony så er sånn kompaktanlegg der du betaler for mye funksjonalitetv feks CD og radio og merkenavn dårlige greier..

Audio Pro har holdt på med høytalere siden 70 tallet og de lager bra kvalitet for prisen.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Tror du blir positivt overrasket over kvaliteten. Etter min mening mye bedre enn Sonyen selvom jeg liker Sony så er sånn kompaktanlegg der du betaler for mye funksjonalitetv feks CD og radio og merkenavn dårlige greier..

Audio Pro har holdt på med høytalere siden 70 tallet og de lager bra kvalitet for prisen.

Eneste jeg er redd for er om signalet er dårlig siden det går gjennom wifi/bluetooth. Har ikke så god erfaring med trådløst nett og bluetooth fra før så skal bli spennendes å se. Likte at det var så god lyd og mulighet for å justere bass på disse.

Endret av Galaxyx32
Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (2 timer siden):

Eneste jeg er redd for er om signalet er dårlig siden det går gjennom wifi/bluetooth. Har ikke så god erfaring med trådløst nett og bluetooth fra før så skal bli spennendes å se. Likte at det var så god lyd og mulighet for å justere bass på disse.

Omtrent alle rutere idag har bra Wifi, og om du har en ikke altfor gammel mobil, så er Blåtann rekkevidde veldig bra.

Audio Pro er best rekkevidde av alle blåtann dingser jeg har prøvd, bla HK Onyx, JBL, Jensen...

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (39 minutter siden):

Omtrent alle rutere idag har bra Wifi, og om du har en ikke altfor gammel mobil, så er Blåtann rekkevidde veldig bra.

Audio Pro er best rekkevidde av alle blåtann dingser jeg har prøvd, bla HK Onyx, JBL, Jensen...

Jeg har en Iphone 6S 😛 Er den for gammel?

Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (36 minutter siden):

Jeg har en Iphone 6S 😛 Er den for gammel?

Neida, burde duge bra den. 4 og 5 ikke så bra, men første nevnte er jo fra steinalderen...

Ser den har Wi-Fi også, da er du jo helt sikret, jeg har på Wi-Fi på mobil hele tiden. Tror den går over på mobildata utendørs.

Tror du blir veldig mye mer fornøyd med denne en en simpel alt i en minianlegg eller DAB radio.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 2021-8-4 den 20.37):

Neida, burde duge bra den. 4 og 5 ikke så bra, men første nevnte er jo fra steinalderen...

Ser den har Wi-Fi også, da er du jo helt sikret, jeg har på Wi-Fi på mobil hele tiden. Tror den går over på mobildata utendørs.

Tror du blir veldig mye mer fornøyd med denne en en simpel alt i en minianlegg eller DAB radio.

Wifi strength = 10 % står det i audio pro control appen, selvom routeren står i ett annet rom ved siden av uten dør 😕

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (11 minutter siden):

Står den på ett sted så har du vel dekning? Har du prøvd Wi-Fi og Blåtann?

Ja den skal ha dekning der den står. Får spilt radio på den iallefall. Men kan man ikke spille av sanger man har lagret på mobilen?

Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (23 minutter siden):

Ja den skal ha dekning der den står. Får spilt radio på den iallefall. Men kan man ikke spille av sanger man har lagret på mobilen?

Jo, jeg bruker ikke den appen siden jeg har T3 og den kun har blutooth.

Men jeg lasted ned appen bare for å titte, og det står jo klikk Storage for å spille av lokal musikk fra telefonen.

Jeg spiller mye musikk over wifi på min Sony bluray, funker veldig greit...

Jeg poster et bilde fra mobilen min... Er bare noen tillatelser som må gis fra mobilen din, vet ikke hvordan det er på apple. Jeg skal sjekke om er det samme på Apple Ipad....

_20210805_213020.thumb.JPG.39ed6dbbf5ee94f66bc2d714e77fa902.JPG

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det var samme greier, blir bedt om en tilgang til musikk og mediebiblioteket ditt, trykk ok og du skal være klar til å spille musikk fra mobilen.

Den iPaden er litt nyere da, men skulle vel funke på din epledings også.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
On 2/1/2021 at 2:21 PM, Galaxyx32 said:

Hei

Leter etter en radio til hjemmebruk som jeg kan koble til strøm så jeg slipper lade den hele tiden. Den må inneholde de fleste norske radio kanaler og ha muligheten til å koble mobilen opp mot den så jeg kan spille egen musikk via mobilen eller pcen. Den må også ha god lyd og ha muligheten å ha volumet veldig lavt.

Har sett rundt på nettet, men det er veldig lite erfaringer med radio, virker som det er trådløse høyttalere som alle kjøper nå? Orker ikke ha noe jeg må lede etter noen timer, og jeg liker høre på radio. Håper noen kan hjelpe :)

Pris maks 2000

Er det noen (under 80 år) som kjøper radioer lenger? Jeg har hatt Google Home Mini siden de kom på markedet i USA, og har minst 50.000 radiokanaler gjennom TuneIn, og alt annet i Spotify. Lyden er ikke den beste i GHM, men det holder til soverom/bad/kjøkken. I stuen hadde jeg H/K-høyttalere satt opp i stereopar, og sendte medielyden til dem fra GHM over WiFi/Chromecast. Nå er H/K-paret i stuen byttet ut med 2 Google Nest Audio, satt opp i stereopar. Funker det også, selv om H/K hadde bedre lyd. Uansett behagelig å kunne talestyre lyden, med "Spill P5 Hits på Soverommet i 25 minutter". Og alt annet som GH kan, inkludert multirom. Sett opp med både norsk og engelsk språk, så skjønner det setninger med begge språk, som "Spill Build A Bitch på Soverommet".

Lenke til kommentar
Slettet-fsaSP0zV skrev (9 minutter siden):

Er det noen (under 80 år) som kjøper radioer lenger? Jeg har hatt Google Home Mini siden de kom på markedet i USA, og har minst 50.000 radiokanaler gjennom TuneIn, og alt annet i Spotify. Lyden er ikke den beste i GHM, men det holder til soverom/bad/kjøkken. I stuen hadde jeg H/K-høyttalere satt opp i stereopar, og sendte medielyden til dem fra GHM over WiFi/Chromecast. Nå er H/K-paret i stuen byttet ut med 2 Google Nest Audio, satt opp i stereopar. Funker det også, selv om H/K hadde bedre lyd. Uansett behagelig å kunne talestyre lyden, med "Spill P5 Hits på Soverommet i 25 minutter". Og alt annet som GH kan, inkludert multirom. Sett opp med både norsk og engelsk språk, så skjønner det setninger med begge språk, som "Spill Build A Bitch på Soverommet".

Er jo folk som lever off the grid, uten internett, eller med grenset internett. Internett med grenser i Norge har alltid vært dyre og småpakker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...