Gå til innhold

Batterifabrikken til Corvus utvider med brenselceller fra Toyota [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Salgsdirektør Halvard Hauso har jobbet i Corvus i mange år og sier at de har lært en lekse: Ikke begynne for seg selv med noe smått som er dobbelt så dyrt å skalere opp. Da er det bedre å finne en partner som har volum, kapasitet og relativt sett lav pris."

Det skjer mye spennende for tiden, og elektriske biler er trolig det vanlige når vi kommer til 2050.

Skal alle bilene bruke batterier virker det som flaskehalsen er metallene som brukes i batteriproduksjonen, men det er lite informasjon rundt dette og skylles trolig at det er mange nye batterityper på trappene.

Brenselceller vil også slite med denne problematikken, og så langt er det mye usikkerhet rundt pris, kapasitet og rekkevidde.

Vil batterier og brenselceller være fremtiden for skip som seiler på verdenshavene?

Autonome skip med relativt liten fart kan supplere med energi fra sol, vind og bølger.

Sitatet fra artikkelen er noe jeg har reflektert rundt da jeg fikk patent på en "Sentermatet rotormotor", som kan bruke knallgass, metanol, ammoniakk eller blandinger av disse da det ikke er kompresjon som i stempelmotoren.

Dersom virkningsgraden er bedre enn dagens stempelmotorer har motoren en fremtid, men hvordan finner en som prioriterer Hans Nielsen Hauge sin filosofi fremfor penger noen å samarbeide med?

Endret av aanundo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...