torest Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 Batterifabrikken til Corvus utvider med brenselceller fra Toyota [Ekstra] Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 (endret) "Salgsdirektør Halvard Hauso har jobbet i Corvus i mange år og sier at de har lært en lekse: Ikke begynne for seg selv med noe smått som er dobbelt så dyrt å skalere opp. Da er det bedre å finne en partner som har volum, kapasitet og relativt sett lav pris." Det skjer mye spennende for tiden, og elektriske biler er trolig det vanlige når vi kommer til 2050. Skal alle bilene bruke batterier virker det som flaskehalsen er metallene som brukes i batteriproduksjonen, men det er lite informasjon rundt dette og skylles trolig at det er mange nye batterityper på trappene. Brenselceller vil også slite med denne problematikken, og så langt er det mye usikkerhet rundt pris, kapasitet og rekkevidde. Vil batterier og brenselceller være fremtiden for skip som seiler på verdenshavene? Autonome skip med relativt liten fart kan supplere med energi fra sol, vind og bølger. Sitatet fra artikkelen er noe jeg har reflektert rundt da jeg fikk patent på en "Sentermatet rotormotor", som kan bruke knallgass, metanol, ammoniakk eller blandinger av disse da det ikke er kompresjon som i stempelmotoren. Dersom virkningsgraden er bedre enn dagens stempelmotorer har motoren en fremtid, men hvordan finner en som prioriterer Hans Nielsen Hauge sin filosofi fremfor penger noen å samarbeide med? Endret 1. februar 2021 av aanundo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå