maxijoker Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Regner med at jeg er i rett kategori, mod. flytter innlegget evt. Når jeg vil foreta et søk i mine mailer under bruken av Office 365, Outlook får jeg denne beskjeden: "Windows search-tjeneste er deaktivert på grunn av en gruppepolicy. Dette påvirker søkerytelsen". Ikke bare påvirker dette ytelsen i søket, men også HVA søket vil finne, er min erfaring. Så, hvordan få slått på denne Windows-search funksjonen igjen. Hva har jeg gjort: Jeg sjekket selvfølgelig opp statusen for denne tjeneste under Kontrollpanel>Administrative verktøy>Tjenester, og her er denne SATT PÅ (Aktiv). Jeg prøvde meg med å STOPPE tjenesten, gikk ut av den, INN igjen og aktivert denne med START + OK, men statusen forblir den samme under Outlook og SØK. Så fant jeg på nettet en metode for å etablere en Policy knyttet til mitt pålogget bruker navn. Jeg har nå en Policy aktivert på mitt brukernavn Her fantes det omtrentlig 4-500 forskjellige tillatelser, aktiveringer, de-aktiveringer, Viss ikke... etc., etc. Jeg fant ikke noe her som jeg syntes ga noen mening med en endring som aktiverte search tjenesten. Så er det også en mulighet for å lage egen policy for datamaskiner (denne), ser jeg. Og det er kanskje muligens her jeg må gjøre endringer? Her er jeg blank, og er et ubeitet område for meg. Siden feilmeldinger erklærer at det allerede finnes en guppepolicy, så må jo denne allerede finnes og kjøres, men hvordan få til en endring som åpner for kjøring av Search tjenesten? Noen som kan guide meg den rette veien her? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Jeg antar dette er en jobb-pc? Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 1. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2021 aklla skrev (7 minutter siden): Jeg antar dette er en jobb-pc? Min private PC, ikke tilkoplet noen jobb sammenheng. En stasjonær BIG TOWER pc. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 Her er eit potensielt svar: https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_outlook-mso_win10-mso_o365b/message-on-outlook-when-i-search-in-my-inbox/156af3c3-356d-422c-b2cf-d93d5de673c6 Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 4. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2021 Pallehysa skrev (På 1.2.2021 den 1.28): Her er eit potensielt svar: https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_outlook-mso_win10-mso_o365b/message-on-outlook-when-i-search-in-my-inbox/156af3c3-356d-422c-b2cf-d93d5de673c6 Fikk testa fremgangsmåten i lenken. Den ga ikke noen endring. Starta Outlook på nytt, starta PC'n på nytt. Andre med flere tips? Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 13. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2021 Noen her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå