Gå til innhold

Creative Zen NX, skurrete bass.

Anbefalte innlegg

Heisann, har nettopp kjøpt en Zen nx, sto mellom den og iPod men orket ikke å vente på iPod, men nå er det en ting jeg lurer på, og om noen der ute kunne hjelpe meg så hadde jeg vært takknemlig.

Jeg er ganske kresen når det gjelder lydkvalitet. Er glad i bass, et åpent og klart lydbilde, og musikk med trøkk i. Jeg forventer ikke at Zen'en skal yte like bra som f.eks. lydkortet mitt (sondblaster live), men er litt skuffet over at den helt tydelig skurrer når jeg skrur opp på bassen. Hode telefonene er Koss Portapro, og de er det ikke noe galt med, skurrer ikke ved bruk til Pc.

På en måte er det ikke så nøye om det skal være sånn, at Zen Nx rett og slett ikke takler bass veldig godt, da er det liksom greit. Det er tanken på at det kanskje er noe galt med akkurat min enhet som plager meg, skal jeg f.eks. returnere den.

Derfor spør jeg andre Zen NX 'ere, skurrer deres bass når der slår denne høyt på? Ideelt om noen med Koss portapro kunne f.eks. spille Sk8er boy med Avril Lavigne, den har en veldig dypt bass beat i det første verset som skurrer noe sinnsykt hos meg. Eventuelt test med medfølgende hodetelefoner, de er like ille. Sett eax til disco eller egendefinert - da med søyla lengst til venstre på verdi 9 og oppover.

Hadde noen kunne gi meg sjelefred rundt dette, at det skal være sånn eller at jeg har fått en dårlig enhet, hadde jeg vært utrolig takknemlig. :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en zen(orginal)Hører ikke noen skuring med sangen sk8ter boy(har hendt)men når jeg bruker eax blir det litt skurring.På Custom EQ med bassen opp til 8 og oppover blir det også skurring.

Jeg bruker koss ksc 55.

Lurer også på om det er akkurat våre spillere eller med alle dette skjer eller at koss hodetelefoner ikke passer til zen/nx

Bare lurer på noe : Har zen nx vekker klokke

Om den har det kalles den for sleep timer.

Sangen sk6ter boy var i 128 kbps mp3

Kan jo hende det er sangen som har for dorlig kvalitet :ermm:

Lenke til kommentar

Må bare si at bassen min er veldig fin om jeg ikke bruker eax.

Lyden er veldig god :thumbs:

Skurrer det med andre sanger eller er det bare den sangen (sk8ter)

Det jeg mente med (har hendt)i den forige beskjeden var at jeg noen sjeldene ganger hører skurring. vet ikke hvorfår og om det er fra bassen

Dette er jo litt rart med en mp3 spiller som får så mye skryt av lyden.

Endret av ASW
Lenke til kommentar

Takk for svar, det hender også med andre sanger, men jeg merker at jo bedre kvalitet låten er på jo bedre tåler den bass. Nå kan det hende at jeg bruker til vanlig litt overdrevent mye bass når jeg spiller via pc, og at det sånn sett er å forlange litt mye at den skal yte det. Har lest litt i andre forums på nettet at andre også har klagd litt over dette, så vi får "håpe" at det egentlig skal være sånn. Min skurrer heller ikke med eax av på sk8er boy, men da synes jeg lyden blir litt puslete jeg da. Jeg også får problemer på bass innstilling 8 og oppover på egendefinert. Viker som om i alle fall våre to zen'er oppfører seg cirka likt. Noen andre som har erfaring med dette? Rart at ikke anmeldere har lagt merke til dette, hvordan er f.eks. en iPod på dette området? Men igjen, kanskje den ikke er ment å spilles på full guffe på bassen. Noe annet rart er når jeg setter på disco ferdiginstilling eax, da skurrer det nesten uansett. Har virkelig creative lagd en disco instilling som er slik at bassen skurrer på hver eneste beat, eneste musikk som går ann og spille med disco instlling er klassisk musikk som er uten bass og trommer, og det var vel ikke det denne instillingen var lagd for.

Lenke til kommentar

Mener du at bassen blir dårligere på 2 og oppover?

Jeg har den på 4 tilvanelig.

kan dere merke at høye stemer med s i får en san sss lyd

Dette kan jo være koss(hodetelefonene) sin feil

Bruker koss ksc 55, kaster omtrent 200 kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...