Gå til innhold

Hvordan arkivere WhatsApp meldinger (før sletting av konto)?

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man ta vare på meldinger fra WhatsApp (Android) før man sletter kontoen der?

Jeg fant denne instruksen hos WhatsApp, men får det ikke helt til. Så langt har jeg fått til å arkivere alt sammen, så om jeg nå trykker på "Samtaler" fanen fra hovedvinduet står det bare "arkivert" i midten, og trykker jeg på denne kan jeg velge å bla. sende på mail med eller uten media.

Om jeg velger "med media" får jeg riktignok alle samtale med den valgte personen (som en .TXT tekstfil), men bare med noen få videoer og slikt.
Ligger kanskje vedlegge et eller annet sted på mobilen fra før? Vil de i såfall bli slettet når jeg sletter WhatsApp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant det ut selv!

Å få ut en tekstfil (.TXT) av en bestemt samtale fungerte med å følge instruksen i lenken ovenfor. Men det er viktig å velge å IKKE ha med media (video, bilder osv.), ellers kan du risikere at bare deler av samtalen blir med. Uansett, sammenlign tekstfila med selve WhatsApp samtalen for å se om du har fått med alt før du sletter den fra telefonen! Jeg overførte videre tekstfila pr. mail til min egen datamaskin.

Vel og bra -da har vi en tekstfil (som kan være grei å ha om man skal kopiere/lime noe av teksten en gang), men ikke så fin å lese (ettersom vi bla. mangler alle videoer og bilder inniblant teksten), så da tar vi skjermbilde! Jeg fant ut at det var mulig å ta lange skjermbilder på den aktuelle telefonen (prosedyren varierer fra telefon til telefon), slik at man kan scrolle seg nedover og deretter få et veldig langt skjermbilde! Noen av samtalene var ekstremt lange, så da tok jeg flere slike skjermbilder med passende overlapp. OK, da har vi samtalene i både ren tekst og som skjermbilder (slik at vi kan senere lese de akkurat som på telefonen, med unntak av å kunne klikke på video og slikt da). Mer om overføring nedenfor.

Så kommer media (video, bilder). Dette viste seg å være ganske enkelt.
Jeg koblet mobilen (Android) til datamaskinen via en USB kabel, så startet jeg gratisprogrammet Android File Transfer (Mac). For PC forstår jeg at det er enda enklere da man (såvidt jeg forstår) ikke trenger ekstra programvare.
Når dette er installert får man tilgang til hva som ligger av filer på telefonen, så er det bare å dra over til datamaskinen. Du vil finne en mappe som heter "WhatsApp" og inni den ligger alle bilder, videoer og annet som tilhører samtalene. Selve samtalene er visstnok krypterte, så derfor måtte vi slite litt (som tidligere forklart) med skjermbilder og eksport via mail for dette.
Når det gjelder skjermbildene ligger de i en mappe som heter "DCIM" og deretter i en undermappe som heter "Skjermbilder". Du kan se på datoen/klokkeslettet for å få litt hjelp til hvilke filer det kan være. Da tror jeg at jeg har fått med alt. Og så må du selvsagt dobbeltsjekke at du har fått med deg alt og bla. hele samtalene før du sletter appen da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...