Gå til innhold

På utkikk etter ny kompis - erfaringer med adopsjon og omplassering

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en mann på 33 år. Til vanlig jobber jeg som lærer. Etter et nylig samlivsbrudd ble det til at vår felles hund endte opp hos samboer. Han var en blanding av Rottweiler, staff, boxer og laika. Jeg var veldig glad i han og vi gjorde en god jobb sammen i å oppdra han godt. 

Nå er jeg på utkikk etter en ny kompis og følgesvenn, men det er en jungel der ute. Jeg er litt nysgjerrig på muligheten for å være forvert. Da vet jeg at jeg får en stabil hund fra oppdretter. Ellers bruker jeg mye tid på finn og diverse nettsteder for omplasserte hunder. 

Jeg bor relativt rolig til i Asker. Jeg bor i firemannsbolig og har natur og skog rett utenfor døra. Som hundeeier er jeg rolig, omsorgsfull og konsekvent. Jeg er i utgangspunktet på utkikk etter en voksen hund som er i stand til å være alene i timene jeg er på jobb. Jeg har først og fremst erfaring med hannhunder og kan lettere relatere meg til disse. Jeg er glad i de litt "tøffe" hundene. Så lenge de er i stand til å trenes og sosialiseres bra er det muligheter 🙂 Jeg tar heller en modig og selvstendig hund, enn en nervøs og usikker hund. 

Jeg er glad i rasene: Rottweiler, staff, boxer, bulldog, presa, cane corso osv.

Jeg så på en annonse for Boerboel på finn. Hvordan er han sammenlignet med rasene ovenfor? Jeg fikk litt sjokk da det var 8000,- i året bare for forsikringen, ellers er det nok 1200,- kun i matutgifter. Han var utrolig fin, men på halvannet år og 65 kg. er han enorm. Ikke veldig praktisk å ta med seg rundt. Han hadde visstnok også allergi. Utfordringen hans var passeringer og det at han var så ivrig, fikk ellers høre at han var snill, god og rolig inne. Denne hunden var oppvokst med barn. Dette tenker jeg også er en fordel da dette kan komme inne i bildet på et senere tidspunkt. 

Ellers sendte jeg melding til et par oppdrettere for staffer og presa.

Hvilken hund kunne passe best til min situasjon?

På forhånd takk for svar, tips og innspill. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...