Eir1k Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hmm,hvor mye kan en 2500+ clockes? Kjølinga mi er "EKL Blade CPU-Vifte m/kulelager Socket A" Jeg har clocka fra 2500+ til 3200+ nå, men vil gjerne gå lengre.. Mvh Eirik Nålsund Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Den kan klokkes helt til den ikke er stabil lengre, du må prøve deg frem. Er ikke noe fasitsvar på hvor langt du kommer. Skru opp litt og litt og test stabiliteten med Prime95 e.l. Lenke til kommentar
Eir1k Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Prime95 ? Hmm, clocke prog eller noe? Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 vet ikke, men jeg pleier og klokke fra BIOS så kjører jeg noen spill. husk ikke klokk for mye av gangen, skjekk også www.overklokking.no Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Men det er da dog et faktum at en Xp2500+ i dag er mp låst, så du får bare klokket den ved hjelp av fsb'en din. Skrudde min opp fra 166 til 200, null problem. Lenke til kommentar
menT4l Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Men det er da dog et faktum at en Xp2500+ i dag er mp låst, så du får bare klokket den ved hjelp av fsb'en din. Skrudde min opp fra 166 til 200, null problem. Men det tilsier da vel virkelig ikke at hans cpu er MP låst. En annen ting jeg lurer på er hvorfor du orker å lage denne tråden, er minst 10 tråder om dette fra før, og alle får samme svar: PRØV OG FEIL. Ingen steppinger klokker likt, og ingen batchnr likt(ingen regel uten unntak), så ingen her kan gi deg noen opplysning om hvor langt du kan klokke, men du får som tidligere nevnt prøve og feile. www.google.com -> så søker du på prime95, last ned programmet og kjør torture test et par minutter imellom hver økning du gjør på fsb\MP. Lenke til kommentar
Eir1k Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Hehe, Xp3200+ = 200 da..Testa 230, men det gikk ikke Svart skjerm og greier..Fikk da startet opp etterhvert.. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hehe, Xp3200+ = 200 da..Testa 230, men det gikk ikke Svart skjerm og greier..Fikk da startet opp etterhvert.. Du må ikke ta så store steg av gangen! Prøv med 5MHz på Front Side Bus eller noe. For å teste om systemet er stabilt kan du kjøre Prime95 (regner ut mange desimaler av PI) eller SisoftSandra (Burn in wizard). Du bør også øke spenningen på prosessoren når et steg var instabilt for å se om det hjelper. Men søk etter andre tråder som forklarer dette bedre. Det holder nok ikke at maskinen får opp Windows skjermbildet (men det er en god start). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå