Tarzan93 Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Hei! Jeg har en golf 2008 modell( registrert i 2007). Oppdaget 2 rusthull i kanalen, under tektylen. Er noe rust overalt på bilen untatt dører og panser, er litt ved julbuen, men det er så og si usynelig, er kun jeg som ser det. Skal ta det til sommeren. Du skal egentlig lete godt for å finne rusten, bilen ser ganske strøken ut. Bakluka i selve logoen/dørhåndtaket har og rust, som jeg har prøvd å fikse så godt jeg kan. Bilen har gått ca 180 000km. Bør jeg bytte kanalene på golfen? De har rusta fra innsiden ser det ut som. Tektylen/lakken var helt bløt, møtte ingen motstand, så jeg tok den av å kunne da dra av rustflak, men så ingen tegn til det fra utsiden, så ble ganske satt ut da jeg fant dette. Hvor mye vil en reprasjon koste? Jeg kan ikke sveise og har heller ikke utstyr eller lokalet til å prøve meg. Prøvde en kalkulator for å regne ut bilens verdi, og den ligger på ca 30 000. Jeg antar det vil komme mer konstnader med den snart som bytte av registerreim osv, så spørsmålet er og om det finnes andre alternativer? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 30. januar 2021 Del Skrevet 30. januar 2021 Så lenge du ikke kan gjøre jobben selv, flyr tusenlappene hvis du skal få andre til å gjøre det. Ville i ditt tilfelle brukt bilen til du får beskjed på service/PKK at den ikke er godkjent lenger, eventuelt at de sier at neste gang vil den ikke bli godkjent igjen. Når det ruster mer elle mindre over alt, vil det bli et konstant pengesluk å holde i sjakk. Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 30. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2021 Hei, takk for svar. Den skal på EU om 2 år. Bilens verdi vil da være ca 24 000, ikke all verdens penger, men er litt. Tror at hvis jeg fikser dette, kan jeg ha den lenger enn 2 år til. Vet du ca pris på å skifte kanal? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Tror ikke jeg hadde byttet kanaler uten at det var påpekt under EU-kontroll. Det er eneste om du vet det må byttes og synes det er verdt det. Om du har et verksted så tar understellsbehandling med fluid-film eller lanolinolje i nærheten så kan det være et alternativ for å stoppe rusten. Eller en kan kanskje spraye på slike produkter selv i problem områdene. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Karosseri er ofte det som er dødsdommen til bilen, med mindre du har tid og verktøy til å gjøre jobben selv. Om karosseriet er gjennområttent så hadde jeg plukket den for deler og kastet den i pressa. 1 Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 3. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2021 Er kun ene kanalen som er "råtten", den andre er fin. Tror jeg kan ha bilen lenger hvis jeg får orda det, men det kommer selvfølgelig ann på pris. Skal se nærmere på det om 2 år eller til sommern. Takk for hjelp og svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå