Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Starter - Hoster - Dør - Golf 2010 [LØST]

oPRE

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kjøpt en strøøken Golf Mk6 2010 105hk TDi som har startproblemer hvis det er kladere enn -10c. Jeg digger bilen, men hvis det er kaldere enn -10c vil den ikke starte. Det vil si, at jeg gløder, starter, bilen hoster i 1 sekund før den dør. Slik må jeg holde på ca 10-15 ganger før den til slutt vil gå for egen maskin. Når bilen først har startet går den som ei kule uten noen form for nøling i gassresponsen. Er det -8c starter den på første forsøk uten problem. Ingen feilmeldinger, null nada. Batteriet oppleves som sprekt, men begynner å bli sliten når det er -18c og jeg vrir om nøkkelen gang nummer 15. Jeg har målt motstanden i glødepluggene og kommet frem til at alle glødeplugger har en resistans på 0.5 - 0.8Ω. Gjennomsnittlig drivstofforbruket er 0.45Liter/mila på langkjøring på vintern.

Ting jeg har prøvd er nytt drivstoffilter, en flaske med dyserens, gløde gjentatte ganger før start, skifte olje, skifte oljefilter, skifte luftfilter. Ingen av disse tiltakene har utgjort noe forskjell. 

Flaks for meg har jeg bruktbilgaranti på 3000km eller 3mnd. Dette har jeg benyttet meg av og leverte bilen på verksted i dag. De jobbet på den i 2 timer med diagnosevertkøy og greier, men de har ikke funnet NOEN TING. De mistenkte is i drivstoffilteret, noe jeg kunne avkrefte da jeg byttet filter for bare 4 dager siden.. Bilen skal nå stå i Drammen på verkstedet i en ukes tid slik at de får testet hvordan den er på en kaldstart. Min store frykt er at de ikke finner noe og at jeg må leve med feilen.

Jeg kan ringe verkstedet i løpet av uka og tipse de om ting som kanskje kan hjelpe, men da trenger jeg deres hjelp.

Endret av oPRE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...