Anita96 Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Hei! Er det noen som studerer odontologi i Polen eller i et annet land som vil komme med noen erfaringer?😊 Evt noen andre som vurderer å søke, som vil ha noen å diskutere dette med? Jeg selv har tenkt til å søke til neste år, men må bruke det neste året på å ta opp noen realfag som jeg mangler.  Lenke til kommentar
William_S Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 Jeg har ingen erfaring med å studere dette bare så det er klart, men har litt erfaring med opptaksprosessen til medisinstudier der som nok ikke skiller seg så mye ut fra tannlegestudiet. Det består som regel av en opptaksprøve med kjemi, biologi og fysikk, dette er ikke stort verre enn at man klarer å lese seg til det på egenhånd gitt at studiestedet har et slags pensum for prøven. Kan også være greit å friske opp litt utregning av fysikkformler og lignende. Endte med at jeg kom inn , men jeg trakk meg pga coronasituasjonen. Leste i ettertid at de klarte å ha to uker med fysisk undervisning i høst før de stengte ned. Man må nok på odontologi belage seg på 5 relativt harde år med både språk og ja selvsagt odontologifaget. Fordelen er uansett at man blir autorisert tannlege i Norge etter endt utdanning uansett. Ser også ut som det er et litt dyrere studium i skolepenger stort sett enn medisinstudiet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå