Noshame Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Hei! Vi har lagt gulv i to ulike rom, der det ble en 2cm høydeforskjell mellom de to rommene. Vi vet dette er uheldig, så vi trenger ingen belæring om at det ikke blir pent, hehe. Det har jeg sett andre har fått her inne før. Vi kunne ikke rette ut høydeforskjellen ved å heve et av rommene, eller ved å senke det andre, så da ble det sånn... Om noen har link til en nivålist som faktisk funker tar vi gjerne imot tips om dette! Hva kan vi bruke for å skape en "terskel" eller overgang, som blir høy nok? Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Noshame skrev (49 minutter siden): Hei! Vi har lagt gulv i to ulike rom, der det ble en 2cm høydeforskjell mellom de to rommene. Vi vet dette er uheldig, så vi trenger ingen belæring om at det ikke blir pent, hehe. Det har jeg sett andre har fått her inne før. Vi kunne ikke rette ut høydeforskjellen ved å heve et av rommene, eller ved å senke det andre, så da ble det sånn... Om noen har link til en nivålist som faktisk funker tar vi gjerne imot tips om dette! Hva kan vi bruke for å skape en "terskel" eller overgang, som blir høy nok? Noen bilder hadde vært kjekt. Hva er materialet på gulvbelegget? Er det dør mellom rommene, evt med terskel? Hvis det er snakk om døråpning med terskel, tenker jeg det bare er å fore under på den ene siden i noe som ligner på terskelen. Ellers finnes det mange typer "nivålister" i metall, men synes ofte dette ikke blir så pent. Hvis det er gulvbelegg i treverk på den høyeste siden (evt. imitert/tre-laminat) ville jeg bare laget en enkel list i tre i en høyde som flukter med det høyeste nivået. Dette kan vel lages i treverk som du synes passer og som man skjærer til og pusser til i passende form, kanskje litt avrundet. Hvis man ønsker at en robotstøvsuger skal kunne gå mellom rommene, vil en skrånet list være en ting. Dette kan vel også forholdsvis lett kappes til med en sirkelsag + litt pussing. Det beste er sikkert å skru denne fast, men kan også limes på plass hvis man ikke ønsker synlige skruer eller spiker. (Med fare for at den løsner etter hvert) Hadde nivåforskjellen vært litt større kunne man også vurdert fliser. Edit: Det finnes nok også ferdige løsninger som kan bli bra. Her er en ferdig nivålist i riktig høyde, dog uten bilder : https://www.bauhaus.no/nivalist-kahrs-eik-torum-58x20x2400mm Endret 29. januar 2021 av KalleKanin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå