Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama er en "little" vet ikke hva jeg føler


Gjest 4a29e...170

Anbefalte innlegg

Gjest af558...68e skrev (3 timer siden):

Nei nei, men prøver jo å forstå men får begrunnelsen "det er en kink" når jeg lurer på hvorfor mannen tenner på at kvinnen leker at hun er et barn. Greit at hun ikke er mindreårig, men regner med det ligger til fantasien at mannen tenker hun er et barn. Men siden hun faktisk ikke er et barn så er det moralsk sett greit? Skjønner dette med dominans, og å være underdanig, men hvorfor må man leke barn eller baby for å være underdanig? Det må jo være lov å syns at det er rart. 

Ikke sagt det er sykt eller noe. Der er folk som tenner på lik og å smøre seg med avføring. Syns DET er en smule sykt. 

Anonymous poster hash: af558...68e

Du misforstår og ser litt for enkelt på det. Det å være little betyr ikke nødvendigvis å fremstå/leke at man er et barn.

Når et menneske er på det mest underdanige og sårbare - og fullstendig avhengig av en forsørger/omsorgsperson. Så starter dette tidlig i barndommen; ja. Med smukk, bleier - klare tydelige beskjeder, men også ros og tilbakemeldinger. Oppdragelse er viktig. Blir det gjort riktig øker man selvtilliten, man opplever mestring og blir tryggere på seg selv. 

Rollespillet handler i stor grad om å "gå tilbake i tid", der man er en forsvarsløs, underdanig og sårbar person som trenger omsorg. Dette er også en tilværelse som er mye enklere enn det voksne og seriøse - så det å kunne koble av med fargestifter, enkle aktiviteter og tegnefilmer; samtidig som man tar tilbake noe av de gamle vanene man hadde i den trygge barndomstilværelsen (som for eksempel å bruke smukk). Dette kan hvem som helst gjøre, selv uten en partner. Lager man en slik atmosfære kan dette være en veldig fin flukt fra virkeligheten der man går tilbake til en tid der alt var mye enklere, tryggere og sukkersøtt. 

Fra et terapeutisk ståsted kan dette være en fin måte å "bli kjent med seg selv" på nytt. Dette er litt vanskelig å forklare for utenforstående. Men det å være en "sårbar liten person" som kanskje stiller enkle, men allikevel kompliserte spørsmål - som får tilbakemeldinger som voksne ikke vanligvis gir til voksne. Det å gi god emosjonell pleie både psykisk og fysisk kan oppleves som en stor befrielse for mange. Spesielt for damer. Nytteverdien her er ganske individuelt. 

Når to voksne personer kommer nærme hverandre på et emosjonelt plan kommer ofte en fysisk men også emosjonell tiltrekning til hverandre. Et slikt rollespill er veldig privat og intimt. Voksne personer som er glade i hverandre viser dette i form av sex - det er helt naturlig for oss. Slik kan kontakten bli enda sterkere slik at rollespillet får en enda større og sterkere effekt enn hva den ville hatt uten den seksuelle delen. For mange er nok sex veldig viktig i dette rollespillet; men for min del personlig er selve kosen, rollespillet og alle omstendighetene rundt kanskje viktigere i et totalt bilde. Men ofte er det en seksuell spenning i rommet som "henger i lufta". Jeg tenker at dette er en naturlig del av rollespillet. 

Dette handler mye om å ta frem noen av kvalitetene man hadde som barn - fjerne noe av den voksne bagasjen - og tillate seg sårbarheten dette medfølger. Noe som gir rom for personlig vekst og selvutvikling. 

For min del; som forsørger - kan jeg nyte den autoritære og litt sjefete tilværelsen der jeg har siste ord. Det er mye ansvar, men også makt. Det at ei dame er fullstendig underdanig meg og ser på meg med store åpne og håpefulle øyne hver gang jeg tar ordet; er en veldig turn on for min del. Så slipper jeg all den "komplekse og trause" voksenpraten. Enkle, tydelige beskjeder. Det blir ofte mindre misforståelser og drama av slikt. Ofte har man også et veldig åpent og avslappet forhold til hverandre i en slik setting, så det føles mindre anspent og mer trygt også for min egen del.

Dette er i grunn litt vanskelig å forklare i en helhet for folk som ikke har greie på dette. Selv har jeg heller ikke den helt store erfaringer, men jeg liker å tro at jeg forstår det mest grunnleggende i dette. Selv om jeg har veldig lite erfaring med ageplay personlig. 

Jeg tror alle har bittelitt av dette i seg selv i voksen alder. Jenter liker å krype inn under armen til oss menn; som om det var et "trygt og godt hi". Mange opplever en god trygghet og får en veldig ro og avslappet følelse av å ligge slik sammenkrøpet i sofaen. Samtidig, når man har opplevd noe veldig vondt. Er redd - i ubalanse og utsatt for noe svært brutalt. Eller ekstremt fylleangst. 😜 Er det å "gå i fosterstilling" et velkjent begrep som har litt med dette å gjøre. Da går man også "tilbake" til den gode trygge tilværelsen man hadde som liten for å søke litt trøst. 

Jaja, jeg forsøkte så godt jeg kunne å forklare dette. Det gikk vel sånn passe greit. 😜 Sikkert andre som hadde klart å formulert dette bedre enn hva jeg gjorde det..... uansett - håper det var en smule forståelig. :)

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest af558...68e
Kris85 skrev (1 time siden):

Du misforstår og ser litt for enkelt på det. Det å være little betyr ikke nødvendigvis å fremstå/leke at man er et barn.

Når et menneske er på det mest underdanige og sårbare - og fullstendig avhengig av en forsørger/omsorgsperson. Så starter dette tidlig i barndommen; ja. Med smukk, bleier - klare tydelige beskjeder, men også ros og tilbakemeldinger. Oppdragelse er viktig. Blir det gjort riktig øker man selvtilliten, man opplever mestring og blir tryggere på seg selv. 

Rollespillet handler i stor grad om å "gå tilbake i tid", der man er en forsvarsløs, underdanig og sårbar person som trenger omsorg. Dette er også en tilværelse som er mye enklere enn det voksne og seriøse - så det å kunne koble av med fargestifter, enkle aktiviteter og tegnefilmer; samtidig som man tar tilbake noe av de gamle vanene man hadde i den trygge barndomstilværelsen (som for eksempel å bruke smukk). Dette kan hvem som helst gjøre, selv uten en partner. Lager man en slik atmosfære kan dette være en veldig fin flukt fra virkeligheten der man går tilbake til en tid der alt var mye enklere, tryggere og sukkersøtt. 

Fra et terapeutisk ståsted kan dette være en fin måte å "bli kjent med seg selv" på nytt. Dette er litt vanskelig å forklare for utenforstående. Men det å være en "sårbar liten person" som kanskje stiller enkle, men allikevel kompliserte spørsmål - som får tilbakemeldinger som voksne ikke vanligvis gir til voksne. Det å gi god emosjonell pleie både psykisk og fysisk kan oppleves som en stor befrielse for mange. Spesielt for damer. Nytteverdien her er ganske individuelt. 

Når to voksne personer kommer nærme hverandre på et emosjonelt plan kommer ofte en fysisk men også emosjonell tiltrekning til hverandre. Et slikt rollespill er veldig privat og intimt. Voksne personer som er glade i hverandre viser dette i form av sex - det er helt naturlig for oss. Slik kan kontakten bli enda sterkere slik at rollespillet får en enda større og sterkere effekt enn hva den ville hatt uten den seksuelle delen. For mange er nok sex veldig viktig i dette rollespillet; men for min del personlig er selve kosen, rollespillet og alle omstendighetene rundt kanskje viktigere i et totalt bilde. Men ofte er det en seksuell spenning i rommet som "henger i lufta". Jeg tenker at dette er en naturlig del av rollespillet. 

Dette handler mye om å ta frem noen av kvalitetene man hadde som barn - fjerne noe av den voksne bagasjen - og tillate seg sårbarheten dette medfølger. Noe som gir rom for personlig vekst og selvutvikling. 

For min del; som forsørger - kan jeg nyte den autoritære og litt sjefete tilværelsen der jeg har siste ord. Det er mye ansvar, men også makt. Det at ei dame er fullstendig underdanig meg og ser på meg med store åpne og håpefulle øyne hver gang jeg tar ordet; er en veldig turn on for min del. Så slipper jeg all den "komplekse og trause" voksenpraten. Enkle, tydelige beskjeder. Det blir ofte mindre misforståelser og drama av slikt. Ofte har man også et veldig åpent og avslappet forhold til hverandre i en slik setting, så det føles mindre anspent og mer trygt også for min egen del.

Dette er i grunn litt vanskelig å forklare i en helhet for folk som ikke har greie på dette. Selv har jeg heller ikke den helt store erfaringer, men jeg liker å tro at jeg forstår det mest grunnleggende i dette. Selv om jeg har veldig lite erfaring med ageplay personlig. 

Jeg tror alle har bittelitt av dette i seg selv i voksen alder. Jenter liker å krype inn under armen til oss menn; som om det var et "trygt og godt hi". Mange opplever en god trygghet og får en veldig ro og avslappet følelse av å ligge slik sammenkrøpet i sofaen. Samtidig, når man har opplevd noe veldig vondt. Er redd - i ubalanse og utsatt for noe svært brutalt. Eller ekstremt fylleangst. 😜 Er det å "gå i fosterstilling" et velkjent begrep som har litt med dette å gjøre. Da går man også "tilbake" til den gode trygge tilværelsen man hadde som liten for å søke litt trøst. 

Jaja, jeg forsøkte så godt jeg kunne å forklare dette. Det gikk vel sånn passe greit. 😜 Sikkert andre som hadde klart å formulert dette bedre enn hva jeg gjorde det..... uansett - håper det var en smule forståelig. :)

Skjønner. Det er mye som gir mening. Tror nok grunnen til at denne typen rollespill møter skepsis er på grunn av dette med å leke barn og at mannen er voksen og tenner på denne kvinnen som leker at hun er et barn. Burde jo være åpenbart i seg selv hvorfor ikke alle ser hvorfor dette kan gi rom for seksuell nytelse. 

Anonymous poster hash: af558...68e

Lenke til kommentar
Gjest af558...68e

Men så blir jeg litt overrasket av svarene deres @Kris85 og @Zimon fordi om dette ikke er noe for trådstarter, så burde han jo avslutte forholdet. For meg virker det som om dere mener at dette er noe alle burde like og syns er deilig, og om man ikke gjør det så er man kjedelig i senga. Det er tydelig at han ikke finner tenning i det kjæresten hans gjør. Nå har jo dere kommet med ganske gode innlegg her også så det er ikke vanskelig å forstå hva dette dreier seg om, og om han likevel ikke ønsker å gjøre dette er det jo helt fair at han burde slippe å forholde seg til det. Man kan faktisk forstå dette tenningsmønsteret OG ikke like det... Han gir nølende sitt samtykke til å gå med på det her, og det er ikke bare fordi han kanskje ikke forstår essensen av det men også fordi det blir rart for han. Er sikker på at dama hans har forklart han hvordan hun liker det også. Så ja trådstarter du bør gjøre det slutt om dette ikke er noe du nyter og kan leve med ettersom det er en stor del av hennes liv. Veldig rart syns jeg at dere har gått inn i et forhold sammen når hun har en så sterk preferanse/kink/fetisj innen sex, som dere ikke deler? F.eks om jeg hadde fått en type som tenner voldsomt på scat så hadde jeg avslutta det pronto fordi jeg mener at når man har noe man er SÅ glad i, så burde man få ha en partner man kan utfolde det med. Sex er tross alt en veldig viktig del av samlivet mellom kjærester. Det hjelper egentlig ikke at alt matcher når noe så viktig mangler, da er det også stor sjanse for utroskap og sidesprang fordi man ikke får dekt et veldig viktig behov på hjemmebane.

Anonymous poster hash: af558...68e

Lenke til kommentar
19 hours ago, RRhoads said:

Trenger ikke normalisere det, men greit å respektere at folk liker forskjellige ting og at noen liker sære ting som alle deltagende parter er samtykkende i. Jeg har ingen problemer med at andre er kjedelige i senga og foretrekker 2 minutter med misjonær for å lette trykket en gang i uka, bare for å sette det litt på spissen. 

 

Enig, det handler mest om å skape aksept og forståelse for at andre har andre interesser enn en selv. Ergo f.eks at man er hetero, men aksepterer at andre er homfile eller bifile, og at bifile/homofile aksepterer at andre er hetero. Så lenge det ikke strider mot norsk lov og/eller skaper fysiske/psykiske skader så hvorfor ikke la andre holde på. 

Det som jeg synes er mest sexy og tiltrekkende med ei kvinne er at hun vet hva hun vil, at hun er selvsikker og at hun tør å være seg selv, gjøre det hun liker. Så jeg tenner teknisk sett ikke på at hun oppfører seg som baby, men at det er det hun ønsker å gjøre/være + at jeg får lov til å være den som passer på henne, setter grenser og sånn sett dominerer henne. Det er henne jeg tenner på mest og det jeg får tillitt av henne til å gjøre med henne, den vandringen vi har sammen til ett felles mål.

Og bare for å få det sagt også - jeg er switch, men er mest på den dominante siden. Uansett om ageplay eller bare ren BDSM så er det ingen av mine partnere og ikke meg selv heller som har hatt traumer eller andre hendelser som har "gjort dem slik". Alle har hatt gode oppvekst vilkår, gode partnere tidligere og full pakke. Det er flere "vanilje" folk jeg kjenner som har hatt problemer enn de som er kinky. Det er også vitenskapelig bevist at de som er kinky av seg av en eller annen måte har ofte bedre sex, mer aksept og forståelse til andre og mer åpne og imøtekommende også i det daglige vanlig livet med jobb, privat liv etc.

Og som nevnt, hun som var min lille i 5 år har vokst mye på de 5 årene som person og sin egen selvtillit (hun hadde ingen problemer, men har vokst). Jeg er glad og stolt av henne, hele veien. :)

Jeg har heller aldri sagt at han skal lære seg å like dette, men har sagt at håper han får litt forståelse på hva dette dreier seg om slik at han kan fatte sitt eget valg basert på dette og ikke bare en "forhastet" konklusjon. Siden hun har såpass preferanser til det å være i lille rollen så har han nok noen få valg. En er å avslutte forholdet for at det ikke vil fungere. En annen er å forstå at hun har sidene og at hun nok trenger å leve dem ut innimellom. Hun kan da enten leve dem ut alene når han er ute av huset, eller sammen med med en annen person om det åpner opp forholdet litt (og setter regler på hva som er ok og ikke) eller til og med at han finner ut han f.eks kan bli med på dette en gang i blant og støtte henne selv om det ikke gir han så mye. Det er mange forhold hvor f.eks den ene elsker analsex, den andre har ingen preferanser for det i noen grad men som da blir med en sjelden gang for å glede sin partner. Merk at det ikke selvsagt ikke skal være noe press på at jeg må bli med på dette fordi partneren vil det. Dette må være noe man ønsker å bli med på og ingen tvang.

Håper dette gir noen forklaringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...