madelen1990 Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Jeg har avsluttet BUS konto min, og beløpene ble satt på sparekonto min. De beløpene skal i utgangspunkt brukes til boligkjøp. Men, siden beløpet ble satt under sparekonto min, hvordan klarer de å ha oversikt over pengebruk? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Hvis du avslutter BSU-kontoen skal du skattelegges tilsvarende skattefordelen du har fått under opptjening av kontoen. Hvorfor avsluttet du BSU-kontoen? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Banken varsler skatteetaten om at din BSU er avsluttet automatisk, hvordan de ettergår bruken vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Softis12 Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Vil tro du får et krav fra Skatteetaten eller lignende på tilbakebetaling av skattefordelen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 For å sleppe å måtte betale tilbake skattefordelen så må du innafor samme skatteår dokumentere at du har brukt pengane til erverv av ny fast bustad til eige bruk, kjøp av nødvendig nødvendig tomt, utbetaling på nødvendig aksje, andel eller obligasjon i bustad. Oppussing av bustad, kjøp av husbåt og liknande vil ikkje kvalifisere. Av den grunn er det vanlegast å få banken til å trekke BSU kontoen direkte frå huslånet eller kjøossummen, ettersom ein då slepp jobben med å dokumentere at ein ikkje har misbrukt BSU ordninga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå