Gå til innhold

Rettingheter for mangel informasjon banker


LMH1

Anbefalte innlegg

hei hva slags rettigheter har man på banker som ikke informer tydlig på kostnader de sier de har sendt brev, men syns de kan sende sms eller epost sier bare det på kundeservice ikke får gjort noe med det, hadde brukskonto hos nordea men fant ut de plutselig tar gebyr 25 kr måneden.

Så har tydigvis brevet blitt borte i posten.

Så hva mener dere er det lov å nekte å sende sms eller epost på slike ting sier det er kundenes ansvar å følge med.

For man ser jo på pensjon bankene blir pålagt å slå kontoer sammen for å ungå tap for brukerne.

Hvis man ikke nekter for det, så eller er det få lovverk på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro det er vanskelig å få refundert utgifter du har hatt for en konto. Spesielt etter at du har avsluttet den.

Hos de bankene jeg har hatt konto har jeg fått melding i nettbanken ved endring i vilkår. Ikke at jeg har lest dem så nøye, men jeg har sett at jeg har fått melding.

Jeg hadde ikke orket å ta den kampen med en bank for noen tiere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får eposter fra nordea også sms men syns det er unødvendig f.eks ny avtale skal signes, det var når jeg bytter bank. Får sms hvis hvitvaskingskjema må fylles ut, men ikke noe annet.

Så hva mener dere.

Sitat

Jeg hadde ikke orket å ta den kampen med en bank for noen tiere.

Hvis alle tenker slik er det fritt frem for banker og strømlevrandører å gi ugunstig tilbud.

Rart de må få tillatelse for å få bedre tilbud men dårligere tilbud er lov å forsatt gir tror bankene gjør slik bevist.

Lenke til kommentar

Nå bruker ikke jeg Nordea selv, men har aldri hatt noen problemer med å se hva kostnadene for en å ha en konto er. 

Har det verken vært opplyst på nettsiden eller i avtaledokumentet du har signert på?

Vet ikke når du startet ditt kundeforhold, ,men det kommer ihvertfall klart frem på Nordea sine sider nå at det tilkommer en kostnad på 25 kroner/måned. 

Lenke til kommentar
sp3c skrev (På 30.1.2021 den 10.21):

 Har det verken vært opplyst på nettsiden eller i avtaledokumentet du har signert på?

Vet ikke når du startet ditt kundeforhold, ,men det kommer ihvertfall klart frem på Nordea sine sider nå at det tilkommer en kostnad på 25 kroner/måned. 

Er flere år siden startet kontoen så har ikke blitt opplyst det, å si det finnes i media er litt søkt, hjelper lite i mitt tilfelle men har byttet konto til superbuffer eller hva det nå het.

Blir neste samme som si det er greit å endre prisene på tidligere strømavtale å si opplysninger finnes, siden det går av bankkontoen og ikke med paypal blir man ikke varslet før man finner det ut selv etter noen måneder.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
pedr0a skrev (På 6.2.2021 den 15.12):

Banken har bevisbyrden for at de har sendt et slikt brev

Men hvis det ikke gjør noe med saken? hva da kundens tap? Er jo slik strømfirmaer når de selger strøm, legger mest grad skjult på de har bedre avtale, satser på kundene ikke gjør noe med saken, gjør man ikke noe blir man automatisk flyttet over på dyrere avtale, så er det ulovlig eller ikke?

For er tydligvis ulovlig å gjøre slik med arbeidsavtaler og gir dårligst betingelser slags sosial dumping. Men slik det er nå følges slik dårlig opp, https://www.regjeringen.no/no/tema/arbeidsliv/arbeidsmiljo-og-sikkerhet/innsikt/sosial_dumping/id9381/

for er jo slik generielt at det er umulig for kundene å følge med.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...