Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er veldig vanskelig!

Har prøvd det selv, uten suksess.

Gikk greit å innstallere XP på "partisjon 1" og deretter 2000 på "partisjon 2". Bootmenyen kommer opp, du får bootet 2000 men ikke XP. Problemet er at bl.a. MBR blir overskrevet av 2000-innstallasjonen.

Det skal fungere å boote med XP-cd'en og gå til recovery console (eller hva det nå enn heter) og skrive "fixmbr", uten at det hjalp for meg. En siste utvei veil være å reinnstallere XP over den gamle XP-versjonen. Tror det skal fungere da.

Ett annet forslag; Innstaller 2000 på en egen harddisk uten XP-disken plugget i (fysisk dualboot :smile: )

Sist men ikke minst... Hvorfor skal du ha XP og 2000 samtidig?

Lenke til kommentar
aleks skrev (2002-03-07 13:52):

Noen som vet hvordan jeg kan legge til Win2k som operativsystem, når jeg allerede har WinXP installert. Har Part. Magic installert..

Absolutt ikke problem.

Det eneste du trenger å gjøre er å kopiere ntldr og ntdetect.com fra xp cd inn på systempartisjonen etterpå. Eventuelt kan du ta kopi av disse på feks en diskett på forhånd.

Et tips til NT/2000/XP brukere:

Formater en diskett fra operativsystemet. Deretter kopierer du boot.ini, ntldr, ntdetect.com og config.sys inn på disketten. Hvis du senere skulle få problemer med å boote os'et ditt kan du bare starte maskinen med denne disketten i, og vips alt virker :grin:

Tillegg: Det er selvfølgelig en stor fordel å ha egen partisjon til hvert operativsystem!!

[ endret av Miniguru den 2002-03-07 21:31 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...