aleks2 Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Noen som vet hvordan jeg kan legge til Win2k som operativsystem, når jeg allerede har WinXP installert. Har Part. Magic installert.. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Det er veldig vanskelig! Har prøvd det selv, uten suksess. Gikk greit å innstallere XP på "partisjon 1" og deretter 2000 på "partisjon 2". Bootmenyen kommer opp, du får bootet 2000 men ikke XP. Problemet er at bl.a. MBR blir overskrevet av 2000-innstallasjonen. Det skal fungere å boote med XP-cd'en og gå til recovery console (eller hva det nå enn heter) og skrive "fixmbr", uten at det hjalp for meg. En siste utvei veil være å reinnstallere XP over den gamle XP-versjonen. Tror det skal fungere da. Ett annet forslag; Innstaller 2000 på en egen harddisk uten XP-disken plugget i (fysisk dualboot :smile: ) Sist men ikke minst... Hvorfor skal du ha XP og 2000 samtidig? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 System Commander er en multi-boot sak som tar seg av MBR-greier og saant. Forrige versjon av den( 2000 ) trengte Win98 installert for aa kunne installeres selv, men mulig det har kommet ny versjon. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Fordel med å installere W2K først og så XP på en annen partisjon Funker hos meg i allefall Men men Shit Happens Apropos: Skadefryden er den beste fryden Lenke til kommentar
Akke Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 18:05, tintin77 skrev:Fordel med å installere W2K først og så XP på en annen partisjonFunker hos meg i allefall Gjorde det samme uten problemer Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 aleks skrev (2002-03-07 13:52):Noen som vet hvordan jeg kan legge til Win2k som operativsystem, når jeg allerede har WinXP installert. Har Part. Magic installert.. Absolutt ikke problem. Det eneste du trenger å gjøre er å kopiere ntldr og ntdetect.com fra xp cd inn på systempartisjonen etterpå. Eventuelt kan du ta kopi av disse på feks en diskett på forhånd. Et tips til NT/2000/XP brukere: Formater en diskett fra operativsystemet. Deretter kopierer du boot.ini, ntldr, ntdetect.com og config.sys inn på disketten. Hvis du senere skulle få problemer med å boote os'et ditt kan du bare starte maskinen med denne disketten i, og vips alt virker Tillegg: Det er selvfølgelig en stor fordel å ha egen partisjon til hvert operativsystem!! [ endret av Miniguru den 2002-03-07 21:31 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå