wede-man Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Noen som har lagt merke til likheten mellom pcbutikken og vsdata? Ikkje berre er designet helt likt, men dem selger jo omtrent akkurat det samme også, berre at vsdata er billigare på alt! (iallefall det eg har sjekka) Sammenlign de her sidene f.eks: http://www.pcbutikken.com/showitems3.asp?i...=1&dept_id=8631 http://www.vsdata.no/showitems3.asp?id=2IA...=1&dept_id=6707 Mystisk.. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 syns det er mystisk at jeg ikke har hørt om vsdata før. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Samme ehandelløsning, i alle fall. Har ikke sjekket noe mer. VS data har jeg handlet hos, ingen problemer. MVH Audun Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 helt sikkert fordi vsdata og pcbutikken kjører samme system eller levrandør eller noe. bare at vsdata tar seg mest av bedrifter. samme med komplett. komplett har en helt egen side til bedrifter. der alt er mye billigere. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Helt egen side for bedrifter? Tror ikke det stemmer... Når jeg logger på med bedriftskonto får jeg akkurat samme produkter osv. Du tenker kanskje på Norek? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 helt sikkert fordi vsdata og pcbutikken kjører samme system eller levrandør eller noe. bare at vsdata tar seg mest av bedrifter. samme med komplett.komplett har en helt egen side til bedrifter. der alt er mye billigere. Her tenker du på Norek, ja. Dette er distributørleddet hos Kompletsystemet, og disse selger kun til dataforhandlere. (Skal gjøre i alle fall.) -KJ Lenke til kommentar
lasso Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Legg også merke til at VSdata ligger i Fana (bergen) og pcbutikken ligger i Rjukan telemark Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Noen som har lagt merke til den uslåelige likheten mellom vsdata og psdata? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 helt sikkert fordi vsdata og pcbutikken kjører samme system eller levrandør eller noe. bare at vsdata tar seg mest av bedrifter. samme med komplett.komplett har en helt egen side til bedrifter. der alt er mye billigere. Vel - MYE billigere er vel å ta i... stort sett sparer man 2-5% på vanlige ting som CPU, minne og skjermkort... Kjøper bare fra Norek når ingen andre nettbutikker har noe på lager. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Skjekk Komplett og flexi-data, "helt" likt der og... Lenke til kommentar
Mnett Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Likheten skyldes at de bruker samme webbutikk løsning og har samme fjernlager. Om du ser på veldig mange små nettbutikker ser du at de har det samme utvalget, samme lagerstatus, men prisene varierer. Lenke til kommentar
Pcbutikken.com Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hei! Godt Nytt År til alle! Så denne posten og tenkte jeg skulle klarne opp i saken. Saken er det at vi og VSdata samt mange flere bruker samme leverandør. dvs vi har samme lager og samme webutvikler. Grunnen til at sidene våre er "helt like", er det at leverandøren vår har et samarbeide med et firma som heter Objectnet, de har sammen satt opp en modul som implementerer hele varedatabasen til Hattelco inn i siden vår. Dette er ment som en billig løsning for webbutikker i etableringsfasen. Det er mye som skulle vært gjort om på siden, for egentlig så er den ganske tungvinn å bruke for oss som sitter her. Men det viktigste er jo at den er lett for dere å finne frem i. PS! Det skal nevnes, ny side kommer opp i slutten av Januar, men HYSJ!! Mvh [email protected] Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 helt sikkert fordi vsdata og pcbutikken kjører samme system eller levrandør eller noe. bare at vsdata tar seg mest av bedrifter. samme med komplett.komplett har en helt egen side til bedrifter. der alt er mye billigere. Vel - MYE billigere er vel å ta i... stort sett sparer man 2-5% på vanlige ting som CPU, minne og skjermkort... Kjøper bare fra Norek når ingen andre nettbutikker har noe på lager. Men når man kjøper til bedrift, som man gjerne gjør på norek sparer man 24% moms Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Skjekk Komplett og flexi-data, "helt" likt der og... Begge to bruker Norek som leverandør! Lenke til kommentar
lodott Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg bor i Fana, Bergen...den butikken ligger jo langt uti "gokk"...skjønner ikke hvordan man kan drive databutikk der. Kan ikke ha noen stor omsetning fra kunder som handler i selve butikken iallefall.. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg bor i Fana, Bergen...den butikken ligger jo langt uti "gokk"...skjønner ikke hvordan man kan drive databutikk der. Kan ikke ha noen stor omsetning fra kunder som handler i selve butikken iallefall.. Det er vel fordi de i hovedsak driver en nettbutikk, og da spiller det vel liten rolle om butikken er lokalisert på Finnmarksvidda eller i Oslo.. Lenke til kommentar
chil Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hei! Godt Nytt År til alle! Så denne posten og tenkte jeg skulle klarne opp i saken. Saken er det at vi og VSdata samt mange flere bruker samme leverandør. dvs vi har samme lager og samme webutvikler. Grunnen til at sidene våre er "helt like", er det at leverandøren vår har et samarbeide med et firma som heter Objectnet, de har sammen satt opp en modul som implementerer hele varedatabasen til Hattelco inn i siden vår. Dette er ment som en billig løsning for webbutikker i etableringsfasen. Det er mye som skulle vært gjort om på siden, for egentlig så er den ganske tungvinn å bruke for oss som sitter her. Men det viktigste er jo at den er lett for dere å finne frem i. PS! Det skal nevnes, ny side kommer opp i slutten av Januar, men HYSJ!! Mvh [email protected] takk for info. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Sendte en mail til VS Data...de har ikke butikk i Fana, de sender bare fra et lager i Arendal. (Samme som mange andre gjør?) Lenke til kommentar
wede-man Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Sendte en mail til VS Data...de har ikke butikk i Fana, de sender bare fra et lager i Arendal. (Samme som mange andre gjør?) Kunne det ha vore mulig om disse hadde samordna lager/pakking på noen måte, slik at vi kunne spart MYKJE i porto? Dette ville også økt konkurransen mellom butikkene da vi ikkje hadde trengt å bry oss om portoen, men bare kjøpe fra dem som til en kvar tid hadde de billigste komponentane. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå