gill bates Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 heisann...problemet er som følger: Når jeg starter dataen så er skjermen svart. HK og cpu er i følge komplett ikke ødelagte. Har testa to skjermkort med samme resultat. har prøvd å resette CMOS ved å ta ut batteriet , men jeg fikk bare starta pcen en gang før den ikke ville mer. kan det være minnet? Vil det funke hvis jeg reinstallerer OS? Hardware:maxtor 120 gB, amd xp 2500, asus a7n8x delux, corsair 512 mb 2700... Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Einamiga Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hva er tempen på CPU'en? Har du stilt volten på RAM'en? Lenke til kommentar
gill bates Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 cpuen skal ligge på rundt 35 grader...sist gang jeg fikk på skjermen, hvertfall..har ikke rørt volten på rammen, nei... Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Prøv å ta ut alle minnebrikkene bortsett fra én. Starter den fortsatt ikke? Bytt den med en annen brikke/sett den i en annen minneslot. Problemet ditt er ihvertfall av den art som vanligvis skyldes HK, CPU eller minne, og hvis du har fått bekreftet at hk og cpu er ok, ville jeg satt en tier på minnet. Lenke til kommentar
Sid Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Sånn for ordens skyld.. Har du sjekka skjermen, kabelen..osv...? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Å reinstallere OS vil jo selvsagt ikke hjelpe, hvordan skulle du forresten få til det når maskinen ikke booter ordentlig engang? Jeg ville prøvd følgende i nevnte rekkefølge: 1. Resette bios ved å ta ut battiet en god stund (en time er mer enn nok) 2. Koble fra alt av unødvendig utstyr for å boote: PCI kort, harddisk, CD spillere, floppy. 3. Bruk kun en minnebrikke. Trykk den godt på plass. 4. Trykk skjermkortet godt på plass. Det kan ha løsnet en smule. Prøv å boote nå. Får du noen pipelyder eller noe? Prøv ev. den andre minnebrikkes som en annen nevnte. Fortsatt feil? Har du noen reservedeler tilgjengelig? Minne, skjermkort eller CPU? Det kan hende det er hovedkortet som er ødelagt, da gjelder det å finne det ut ved å bruke andre deler. Ev. kan du teste grafikkort, minne og CPU i en annen PC som fungerer (kamerat sin PC?). Lenke til kommentar
gill bates Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 da tror jeg nok det er minnet....har testa skjermkort hk og cpu skal være ok..men jeg har ikke noe annet minne.. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 da tror jeg nok det er minnet....har testa skjermkort hk og cpu skal være ok..men jeg har ikke noe annet minne.. Men du kan jo teste ditt minne i en annen PC og så ev. låne dette minnet og prøve i din PC. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hvis du ikke har PC speekern kobla til så burde du koble den til. Jeg hadde den utkobla en gang, og jeg fikk ikke starta. Etter å ha prøvd lit forskjellig satte jeg i den, hadde ikke sat den i. Den starta selvsakt ikke av den grun, men den ga fra seg noen pipelyder som jeg via HK manualen kunne finne feilen. Var en rambrikke som satt løst. Fant ut at ram porten på HK plutselig hade slutta å fungere, bytta port, og alt var bare fryd og gammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå