magnus85 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 hmm..sier du det? når kommer FW06 da? Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) btw. når kommer den nye SW for sx1? molna: hva slags oppgradering vil vi kunne forvente oss? Gjør den at den jobber fortere, fjerner litt bugs her og der osv? elle? Endret 6. januar 2004 av bassmania Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Summa summarum er det følgende: 6600 fordeler: *Billigere *Bedre skjerm *Bedre kamera(?) *Bedre knapper SX1 fordeler: *MP3 i stereo i motsetning til 6600's mono *FM-radio *MMC Hotswap (hvis man kan kalle det en fordel) Velg eller vrak. Men greier du deg uten stereo MP3 og Radio er vel 6600 et bedre alternativ, eller hva? Lenke til kommentar
molna Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Mest bugfixer tror jeg. De som hadde problemer med FW05 sier mobilen ble mye mer stabil med FW06. FW06 tror jeg bare blir tilgjengelig hos service-verkstedene, selvoppgradering kommer noe senere (sikkert FW07). Tror ikke norske verksteder har fått FW06 enda, men man kan jo ringe for å sjekke Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 SX1 fordeler: *MP3 i stereo i motsetning til 6600's mono *FM-radio *MMC Hotswap (hvis man kan kalle det en fordel) ehm.... Fordeler (del 2) Raskere CPU Større skjerm Mindre *host*ikke plastik*host* Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 SX1 fordeler: *MP3 i stereo i motsetning til 6600's mono *FM-radio *MMC Hotswap (hvis man kan kalle det en fordel) ehm.... Fordeler (del 2) Raskere CPU Større skjerm Mindre *host*ikke plastik*host* Raskere CPU Det kan diskuteres. Selv om det står det spesifikasjonsmessig, kan det være at 6600 sin prosessor yter mer. Noe alà Intel og AMD. Ergo; ingen forskjell. Større skjerm De øverste pikselene viser batteri og signalstyrke osv. Vel, mener du at dette er en av de hovedfaktorene som gjør SX1 mer attraktiv enn 6600? Flisespikkeri! Mindre Ja, den er noen cm3 mindre, det har du rett i, men ikke nevneverdig. Merker ikke store forskjellen. *host*ikke plastik*host* Jaha? Er SX1 laget av aluminium? Metall? Fortell. Nå ble jeg nysgjerrig. Hvis den ikke er laget av plast, ja da må den veie mye mer enn 6600, eller hva? Er vel ikke nødvendig med en mindre mobil hvis selve mobilen lager hull i lomma... Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Større skjerm De øverste pikselene viser batteri og signalstyrke osv. Vel, mener du at dette er en av de hovedfaktorene som gjør SX1 mer attraktiv enn 6600? Flisespikkeri! Mindre Ja, den er noen cm3 mindre, det har du rett i, men ikke nevneverdig. Merker ikke store forskjellen. *host*ikke plastik*host* Jaha? Er SX1 laget av aluminium? Metall? Fortell. Nå ble jeg nysgjerrig. Hvis den ikke er laget av plast, ja da må den veie mye mer enn 6600, eller hva? Er vel ikke nødvendig med en mindre mobil hvis selve mobilen lager hull i lomma... 1. Den HAR større skjerm, uansett om det til å bare se batteri og signalstyrke osv, men den er hovedsaklig større! btw. det er litt greit å kunne se hvor mye batteri og signalstyrke man har!! 2.Du merker kanskje ikke forskjeller, heller ikke jeg, men den er MINDRE! 3.Hvis du ser på SX1 og 6600, hvem ser mest plastik ut da? Hvem er det som har den billige Nokia plastik look? Jo 6600!! Greit at begge er laget av plastik deksel, men sx1 har ikke den plastik looken som 6600 har! Så det jeg prøver å si er at SX1 har STØRRE skjerm, den er MINDRE og den har IKKE plastik looken til N6600!!! Lenke til kommentar
Errae Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 SX1 er 14% mindre, men det er på "dybden"... ellers så er det muligens en halv mm Lenke til kommentar
Paranoid Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Til de som fortsatt mener at N6600 har bedre skjerm enn SX1, PRØV Å SAMMENLIGN så vil dere se at det er TULL. Desuten er ikke SX1 plaget med døde piksler slik som skjermen på N6600! Hvem vil vel ha en skjerm med "masse" hvite punkter? Tar man dette med i vurderingen ang. beste skjerm er vel svaret enkelt. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Vel... Er faktisk ganske mange som har sammenlignet og de sier at 6600 har best skjerm. Ikke bare her, men rundt om i verden sier de det samma. Vil du også si at SX1 har bedre nattmodus på kameraet? Og jeg har sett at det også er flere som har hatt døde pixler på SX1, så det er ikke bare berettiget 6600 hvis du tror det. Etter hva jeg har lest rundt omkring i forskjellige foraer, så har faktisk SX1 flere feil enn 6600. Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Ble 6600. Har hatt den knapt en dag og tror jeg kommer til å bli fornøyd. Etter det jeg har skjønt så er det smak og behag når det gjelder hvilken av de to som er best. Lenke til kommentar
Paranoid Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Eulogy Vel da anbefaler jeg at du samenligner selv!! og ikke referere til hva andre har uttalt. Jeg har også hørt fra noen som har hørt osv. Når det gjelder nattmodusen bør du lese et tidligere innlegg jeg hadde i topicen.... Døde pixler er ett større problem på N6600 en SX1. Når det gjelder feil på SX1, vet jeg ikke vilke forum du refererer til, men mitt inntrykk er at det ikke er særlig problemer med telefoner solgt i Norge. At folk får problemer med telefonen etter å ha innstallert 3 parts programmer samt crackete programmer kan vel ikke klandres telefonen.... Jeg har heller ikke sakt at N6600 er noen dårlig telefon, tvert imot det er en utmerket telefon. Jeg synes bare at SX1 er et bedre alternativ. Endret 7. januar 2004 av Paranoid Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Det folk gjør her er å forsvarer kjøpene sine, tror ikke det er noen her som har en Nokia 6600 som mener sx1 er bedre, heller motsatt. Dette blir for dumt, er sikker på at diskusjonene hadde vært annerledes om alle hadde hatt begge telefonene Lenke til kommentar
Paranoid Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ble 6600. Har hatt den knapt en dag og tror jeg kommer til å bli fornøyd. Etter det jeg har skjønt så er det smak og behag når det gjelder hvilken av de to som er best. Ser at du har valgt telefon. Lykke til med vaget, jeg er sikker på at du blir fornøyd. Lenke til kommentar
Gjesp Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Selvfølgelig forsvarer folk kjøpene sine. Men før de samme folkene kjøpte telefonen, lå de vel en viss vurdering på hva som var bra? Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Selvfølgelig forsvarer folk kjøpene sine.Men før de samme folkene kjøpte telefonen, lå de vel en viss vurdering på hva som var bra? Hvordan?? Det var ingen som visste noe om hvilken av de som var bedre en den andre da? Det fantes jo tester, men der sto det jo bare at den var best i test! PÅ BEGGE!? De er vel egentlig 2 helt like telefoner med noen små untak +merket da seff. men men. Det er faktisk som mange mener, smak og behag! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 EulogyVel da anbefaler jeg at du samenligner selv!! og ikke referere til hva andre har uttalt. Jeg har også hørt fra noen som har hørt osv. Når det gjelder nattmodusen bør du lese et tidligere innlegg jeg hadde i topicen.... Døde pixler er ett større problem på N6600 en SX1. Når det gjelder feil på SX1, vet jeg ikke vilke forum du refererer til, men mitt inntrykk er at det ikke er særlig problemer med telefoner solgt i Norge. At folk får problemer med telefonen etter å ha innstallert 3 parts programmer samt crackete programmer kan vel ikke klandres telefonen.... Jeg har heller ikke sakt at N6600 er noen dårlig telefon, tvert imot det er en utmerket telefon. Jeg synes bare at SX1 er et bedre alternativ. Jeg har vært innom f.eks esato og club-siemens. Og hva vil du kalle leds som plutselig har dødd? Er flere som har hatt de problemene. Lenke til kommentar
Paranoid Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 EulogyVel da anbefaler jeg at du samenligner selv!! og ikke referere til hva andre har uttalt. Jeg har også hørt fra noen som har hørt osv. Når det gjelder nattmodusen bør du lese et tidligere innlegg jeg hadde i topicen.... Døde pixler er ett større problem på N6600 en SX1. Når det gjelder feil på SX1, vet jeg ikke vilke forum du refererer til, men mitt inntrykk er at det ikke er særlig problemer med telefoner solgt i Norge. At folk får problemer med telefonen etter å ha innstallert 3 parts programmer samt crackete programmer kan vel ikke klandres telefonen.... Jeg har heller ikke sakt at N6600 er noen dårlig telefon, tvert imot det er en utmerket telefon. Jeg synes bare at SX1 er et bedre alternativ. Jeg har vært innom f.eks esato og club-siemens. Og hva vil du kalle leds som plutselig har dødd? Er flere som har hatt de problemene. Esato? SE forum, hva kan du vente av innlegg i slikt forum? Det er noen som har vært plaget med SW problemer på SX1, men de fleste innleggene på CS (pro Siemens forum) virker å være fra personer som ikke har mobilene selv, men har hørt andre har nevnt osv.Med Siemens kan man selv som vanlig oppdatere FW selv når de kommer nyere versoner. Når det gjelder døde led er det vel en eller to som har opplevd dette etter hva jeg har fått med meg, og det er en garanti sak. Døde pixsler virker å være hyppigere og noe man må leve med hvis det ikke blir for mange av dem (irriterende nok). Jeg er personlig fornøyd med SX1 og ga min vurdering om vilken mobil Zerpent burde kjøpe basert på min erfraring. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ja esato ja. Og de gutta liker heller ikke Nokia. Er det noe de hater så er det Nokia. Og når hardbarka SE fans heller anbefaler 6600 framfor SX1 så er det noe galt. :!: Ja det går som garanti sak, men når plutselig leds dør ut etter et par uker så er ikke det godt nok av Siemens. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg er personlig fornøyd med SX1 og ga min vurdering om vilken mobil Zerpent burde kjøpe basert på min erfraring. la alle andre få gjøre det samme da! ( ) selv synes jeg bruken av de 18 øverstepixlene loddrett (er det rett? var det evt. flere?) er lite brukelig; nok at det vises som på 6600. men sx1 har større skjerm; men man merker ganske godt at 6600 sin skjerm er bedre og er mer lysterk en sx1 sin. Basta! Døde pixler er en fabrikk feil. Begge er ikke akkurat feilfrie; og det kommer alltid til å være litt problemer i begynnelsen (mao. barnesykdommer) disse vil sikkert bli rettet på og er derfor litt unødvendig å ta opp. Siemens har hatt lavere feil prosent; men det betyr ikke at det av og til kan gå litt feil; men siemens ordner sikkert opp får dere se Tastene på sx1 kan diskuteres; enten så elsker du de eller så hater du de. Jeg er en av de sistnevnte. Håper bildene blir litt bedre i nattmodus. Da skulle ihvertfall den saken være biff. Hotswap er en bagatell. For vanlige folk så er et godt og stort minnekort nok. Der får de lagret alt de trenger. Radio er absolutt greit å ha, her må man bestemme seg selv. MP3 er også greit; her er det samme. Plastikken kan diskuteres. Selv synes jeg sx1 ser ugly ut pga. den "svarte" plasten som er i midten rundt joysticken og de meny tastene. Men dette er også smak og behag. Plastikken er ikke akkurat noe 10 kr. salg på begge; men av høy kvalitet som synes dette var ihverfall mine meninger. De sier kanskje ikke så mye. Men selv angrer jeg ikke på at jeg kjøpte 6600; istedenfor sx1. Og når 6600'ern blir solgt blir den skiftet ut med sendo X eller Neonode N1; ja kanskje begge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå