Zerpent Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Topic sier vel det meste... Skal ha meg ny mobil og har lyst på en av disse to men greier ikke å bestemme meg. Kan dere som er eiere komme med positive og negative sider? Hvordan er prosessorkraften til sx1 sammenlignet med 6600? 6600 har fått mye skryt av bildekvalitet. Er sx1 like bra? Siden begge bruker symbian operativsystem, er kompatibiliteten når det gjelder spill og program den samme eller er det forskjell? Har elkjøp fått inn sx1? Jeg skal kjøpe med netcom abonnement så jeg synes elkjøp er grei plass å handle. Eller noen som har bedre forslag? Har egentlig mest lyst på t900 men blir nok noe dyr... Har nå en SE t68i. Er fornøyd med denne men jeg går fort lei... Noen som vil kjøpe den? 1000,- Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 har ikke så mye relevant å si.. men jeg har hørt VELDIG mye bra om prosessorkraften og skjermen til 6600... Personlig er jeg av typen som har hatt alt for mye trøbbel med nokia til å støtte dem, men på papiret er jo nokiaen best.... En annen ting.. du får ikke 1000.- for en t68i Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Såklart kan han få en høvding for T68i. Det spørs hvor han selger det. Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Skal nok få en tusing for den visst jeg absolutt vil... Men det var ikke det jeg ville diskutere... sx1 eller 6600? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 jeg liker 6600 (jeg har den) det er den første nokiaen jeg ikke har slitt nevneverdig med. Akkurat nå ser jeg film på den. Kan også spille av mp3 (uten bass i noe særlig grad) batteriet holder kanskje lite ved BT hf, men mp3 spilling overrasket. jeg ville nok tatt 6600 ettersom mange har har skrevet om kameraer som ikke liker mørke omgivelser o.l. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Nokia 6600 har veldig gode taster,god skerm,godt kamera. SX1 hvet jeg ikke,men er du villig til og ta sjangsen på tastaturet ville jeg valgt den siden den har bra mp3spiller og radio! Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) SX1 er best, det eneste "aberet" med den må jo være tastene, men det er vel en tilvanneingssak tenker jeg meg, i likhet med 3650... Endret 5. januar 2004 av tadcomp Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Har hørt at skjermen til SX1 ikke er like klar som 6600 - selv om begge telefonene har TFT. Noen som har noen eksempler på bilder/videoer tatt med SX1? Det kunne vært kjekt og sammenligne... Lenke til kommentar
Paranoid Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Har selv SX1, og kan uten problem anbefale den. Har ellers testet og sammenlignet med N6600, og det er ikke dårligere skjerm på SX1. N6600 har bedre natt modus i kamera,ellers overgår SX1 N6600 på de fleste områder + radio og MP3 i STEREO. Tastene gikk relativt raskt å venne seg til, men dette kanskje pga. av at jeg sender svært lite SMS.(Har lagt til ganske mange kontakter da) SX1 er en penere mobil hvis det er en faktor du legger vekt på. Lenke til kommentar
genser Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 men jeg har hørt VELDIG mye bra om prosessorkraften og skjermen til 6600. vil først nevne at SX1 sin prosessor er raskere enn 6600 sin. Jeg vil uten tvil anbefale deg å kjøpe SX1. Den er mindre, lettere, har mmc hotswap, mp3 spiller med bra kvalitet, radio, medfølgende datakabel, medfølgende handsfree. noen sier det ikke er sååå stor forskjell på mono mp3 (6600) og stereo (sx1). dette kan være rett, men dette er heller ikke hele forskjellen på mp3 avspillinga på mobilene. 6600 leverer veldig dårlig lydkvalitet under mp3 spilling (i tilegg til at det er mono) men SX1 leverer upåklagelig lyd i fin stereo. har hatt begge, liker SX1 best. men 6600 er uten tvil en god telefon også. skjermen til 6600 er hakket bedre. Både 6600 og SX1 har gode taster. mitt råd er SX1 Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 men jeg har hørt VELDIG mye bra om prosessorkraften og skjermen til 6600. vil først nevne at SX1 sin prosessor er raskere enn 6600 sin. Jeg vil uten tvil anbefale deg å kjøpe SX1. Den er mindre, lettere, har mmc hotswap, mp3 spiller med bra kvalitet, radio, medfølgende datakabel, medfølgende handsfree. noen sier det ikke er sååå stor forskjell på mono mp3 (6600) og stereo (sx1). dette kan være rett, men dette er heller ikke hele forskjellen på mp3 avspillinga på mobilene. 6600 leverer veldig dårlig lydkvalitet under mp3 spilling (i tilegg til at det er mono) men SX1 leverer upåklagelig lyd i fin stereo. har hatt begge, liker SX1 best. men 6600 er uten tvil en god telefon også. skjermen til 6600 er hakket bedre. Både 6600 og SX1 har gode taster. mitt råd er SX1 Jeg har selv Nokia 6600 og er ganske fornøyd med den. Men når jeg kjøpte 6600 så hadde jeg ikke andre alternativer siden SX1 ikke var kommet ut enda. Hadde jeg kjøpt telefon i dag så hadde det garantert vært en SX1 Radio og mp3 er noe som virkelig frister. Nå må jeg gå rundt med 2 dingser i lomma siden 6600 er udugelig å høre på mp3 med. Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Takker for svar. Jeg regner nesten med at det blir en 6600. Mye på grunn av at det er en tusenlapp i forskjell og mp3 spilling og radio er ikke det som betyr mest for meg. Lenke til kommentar
Erl1d Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Kjøpte meg SX1 i går. Elsker denna telefonen *nyyyyyte* Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Har nå en SE t68i. Er fornøyd med denne men jeg går fort lei... Noen som vil kjøpe den? 1000,- kan jo få en ny for den prisen men tilbake til saken; sx1 sin porsessor er litt raskere enn 6600 (noe som har vistnok laget mye trøbbel for siemens gutta) tastene hater du enten; eller elskeR; det samme med designet... skjermen på 6600 er itillegg bedre... ellers er de ganske like på mange områder; men sx1 har "orginal" mp3 spiller og radio m/stereo lyd; 6600 har ikke det og har kun mono Forskjellen er ikke verdens minste for å si det sånn leste at du sa at det var 1000 kr. i forskjell: da vil jeg si en ting; kjøp 6600; sx1 er bedre på noen områder med tastaturet trekker ned (synes jeg) 1000 kr. er alt for mye for de forskjellen (med mindre du synes mp3 og radio er noe som vektlegges sterkt) Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 1000 kr. er alt for mye for de forskjellen (med mindre du synes mp3 og radio er noe som vektlegges sterkt) Akkurat det samme som jeg tenkte. Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Det er da bare knappe 500kr i forskjell? Vil bare hive meg inn siden jeg har hatt begge telefonene, sx1 vinner i batteri kappasitet! Så absolutt, stanby tiden er det dobbelte! Lenke til kommentar
mambo` Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Blir ikke bildene tatt med kameraet til sx1 veldig mørke i litt dårlig belysning? Jeg sitter og tenker på det samme som deg Zerpent, og klarer aldri å bestemme meg. Men må si at p900 er drømmen Lenke til kommentar
Victorious Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 hvis du er en noob kan bildene bli mørke, men for folk som liker å teste og trykke, så er det bare å stille inn hvor lyst displayet skal være, og vips har du et kamera som kan ta lysere bilder enn det faktisk er! Jeg eier SX1. Den er suveren. Stilte det samme spørsmålet som du gjør nå, for en stund siden. Valget mitt havnet på Siemensen, og jeg angrer ikke! Idiotiskt å uttale seg om noen taster man ikke har testet, det skjønner alle.. For uten å være stiligere og litt mer proff i utseende enn plastikk boksen fra Finnland, så er den også litt mindre. Letet faktisk etter den i sta, for siden å finne ut at den lå i bukselomma. Papiret funker ikke. Det er noe vi bruker på do.. Go for the Siemens! Eneste å utsette er batteri tiden. Men jeg leste ovenfor at den er bedre enn nokiaen, så da er vel heller ikke det noe å utsette på den. Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg orker ikke å skrive hva som er bra og dårlig!! MANGE som allerde har sagt sine menninger, og jeg har nesten de samme menningene!!! Men gå for SX1, jeg har nå hatt den i 2 uker, og er kjempe fornøyd!! Lenke til kommentar
molna Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Blir ikke bildene tatt med kameraet til sx1 veldig mørke i litt dårlig belysning? Med FW05: ja, litt mørke Med FW06: Nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå