fagraas Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hei. For en stund siden fikk jeg meg en ny pc. Pentium 4 2.0 GHz, 512 MB ram. Jeg har en gammel pc som jeg endelig har fått liv i igjen, og har en del filer blandt annet rundt 780 MP3 filer jeg vil ha flyttet over til den nye pc'n. den gamle er en en pentium 3, 500 MHz, 128 mb ram. Hva er så beste måte å flytte dette over på? Få en brenner koplett til og brenne alt for så å legge det inn på den nye pc'n? Kople de to maskinene opp i netverk og overføre? Eller er det andre som har noen bedre tips? Er vel sikkert ikke et vanlig spørsmål. men jeg må formatere den gamle fo rå få den til å fungere skikkelig. og da vil jeg jo ikke miste filene. så vil gjerne ha litt hjelp og tips med dette. Håper på svar. Med vennlig hilsen Christer Lenke til kommentar
DarkScorpion Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) NETTVERK... Brenne ut er så kjedelig a gitt... MYE letter og bare dra opp en kabel mellom, og overføre. Brenne tar lang tid oxo... Da må du velge sanger, brenne, og brenne ny cd... Mas a gitt Edit. Så ikke den: Få en brenner koplett til og brenne alt for så å legge det inn på den nye pc'n? Nei, ikke komplett. Du må bruke flere cd'r. Brenn dem som mp3, da kommer du litt lengere. 700 MB eller hvor store cd'r du bruker. Men 780 mp3'r er litt mer i MB. Hvertfall 3 cd'r tipper jeg lissom Endret 5. januar 2004 av DarkScorpion Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Lag nettverk mellom pc'ene, du trenger bare en krysset nettverkskabel. Og så kan du overføre så raskt diskene går. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Krysset nettverskabel som foreslått ovenfor er kjappest, men har du ikke nettverkskort i den gamle maskinen kan du også overføre via serieportene med nullmodemkabel. Det er av de enkleste formene for nettverk Windows forstår, er til og med valg for det under nettverkskoblinger i Win XP. Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Ehhhh...hva med å bare ta ut disken fra den gamle maskinen, koble den til i den nye maskinen, så er det bare å overføre filene dit du vil at de skal ligge.... Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Ehhhh...hva med å bare ta ut disken fra den gamle maskinen, koble den til i den nye maskinen, så er det bare å overføre filene dit du vil at de skal ligge.... Rart det ikke ble nevnt tidligere... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 har du ikke nettverkskort i den gamle maskinen kan du også overføre via serieportene med nullmodemkabel. Men det går fryktelig, fryktelig tregt... Det letteste hvis man ikke har mulighet til nettverk er nok som nevnt å ta ut harddisken og sette den i den andre maskinen. Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Nei, ikke komplett. Du må bruke flere cd'r. Brenn dem som mp3, da kommer du litt lengere. 700 MB eller hvor store cd'r du bruker. Men 780 mp3'r er litt mer i MB. Hvertfall 3 cd'r tipper jeg lissom 3 CD-er til 780 MB? 1mb=1mb uansett om det er MP3 eller AVI eller dokumenter for den del. Dermed er det are 2 CDer maksimum. I den senere tid har man jo begynt å operere med CDer på opptil 800mb, så det er fullt mulig å brenne filene på én CD. (men jeg ville brukt nettverket personlig). Det er ett fett egentlig. Det kommer an på om du har det satt opp i ett nettverk, eller om du må begynne å kjøpe masse utstyr uansett. Hvis du ikke har en brenner, anbefaler jeg deg å kjøpe det før du k jøper to nettverkskort. Da kan du jo brenne det du skal ha fra den gamel, og så flytte brenneren til den nyeste maskinen. Ellers stapper du penger i et nettverkskort som blir liggende ubrukt. (Hm. Det var kanskje litt åpenlyst.. litt bortkastet plass.. og litt bortkastet tid å skrive.. men uansett!) Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Han har 780 MP3-filer, skriver han, ikke 780 MB med MP3-filer - avhengig av bitraten kan det godt være 4-5 GB, blir nok en pen, liten stabel med CD-plater... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå