El burro Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 (endret) Ser det er vanvittig mye støv i kabinettet ditt men det er kanskje ikke så rart siden alle viftene blåser ut, da vil støvet trekkes inn igjennom alle ufiltrerte åpninger. Ideelt sett skulle det vært tre vifter i front som trekker filtrert luft inn, kjøleren til grafikkortet burde vært montert i bakkant av kabinettet. Hvis du skal montere ny AIO så anbefaler jeg at du monterer den i fronten av kabinettet med vifter som trekker luften inn igjennom radiatoren, skal du montere den i toppen så bør du uansett ha tre vifter i front. Har du vurdert luftkjøling?. Jeg har tidligere hatt to AIO fra Corsair og begge fikk problemer etter et par år, har byttet til Noctua sin NH-D15 og den har ingen problemer med å holde min overklokkede i9 9900K i sjakk. Selv ikke når romtemperaturen er 40 grader (bor ikke i Norge). Fordelen med luftkjøler at du ikke trenger å tenke på lekkasje eller en vannpumpe som streiker, NH-D15 er så stor at den sikkert klarer å avkjøle passivt en god stund uten vifter. https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/noctua-nh-d15/204323.11130/ Endret 12. februar 2021 av El burro Manglet bilde. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Tårnkjølere har forresten blitt temmelig gode. https://youtu.be/23vjWtUpItk?t=393 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 12. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2021 Da jeg demonterte kjøleren brukte jeg litt papir til å tørke vekk kjølepastaen. Den var ikke tørket inn til at jeg trengte noe sterkere. Jeg har sett noen bruke et plastbit noe ala et kredittkort. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2021 Del Skrevet 16. februar 2021 Kan det være en idé å veie hele AIO-en før man monterer den og notere vekta ned et sted, som f.eks. på kjøleren? Da kan man jo enkelt siden finne ut temmelig nøyaktig hvor mye kjølevæske man evt. mangler. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå