Gå til innhold

Flymekaniker reparerte Wizz Air-fly i fylla på Torp. Nå må mannen i fengsel [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke betryggende å ha berusede flymekanikere! 

Men så vidt jeg kan forstå, så ble han kun tilkalt for å lakkere en ripe som var hele 0.1 mm dyp, og 25 mm lang? Altså ca en hundrendedels centimeters dybde, og hele ~ 2.5 cm lengde?! 

Ja, nei, en slik enorm lakkskade kan man nok ikke touche borti om man har tatt seg et glass ... 
Hadde det vært bedre om flyet måtte stå over til neste dag? (Siden de tydeligvis ikke kunne fly hjem før det ble utbedret?)

:p

 

Sitat

«Når siktede var i Norge, var han den eneste flyteknikeren som betjente Wizz Air-flyene på Torp. Det innebar at han måtte være stand by 24 timer i døgnet. Han møtte ikke til hvert fly som landet, bare på tilkalling»

Forøvrig må oppdragsgiver rydde kraftig opp i hva som er lov til å gjøre eller ei, mens man er tilkallingsvakt! 
Stand by 24/7? Det høres umulig ut. Når skal man f.eks. sove?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (13 minutter siden):

Ikke betryggende å ha berusede flymekanikere! 

Men så vidt jeg kan forstå, så ble han kun tilkalt for å lakkere en ripe som var hele 0.1 mm dyp, og 25 mm lang? Altså ca en hundrendedels centimeters dybde, og hele ~ 2.5 cm lengde?! 

Ja, nei, en slik enorm lakkskade kan man nok ikke touche borti om man har tatt seg et glass ... 
Hadde det vært bedre om flyet måtte stå over til neste dag? (Siden de tydeligvis ikke kunne fly hjem før det ble utbedret?)

:p

 

Forøvrig må oppdragsgiver rydde kraftig opp i hva som er lov til å gjøre eller ei, mens man er tilkallingsvakt! 
Stand by 24/7? Det høres umulig ut. Når skal man f.eks. sove?

Han kan jo sove når han er stand by, det er jo poenget med slike avtaler. Man skal kunne møte på jobb innen x minutter, man kan altså ikke dra for langt unna, og ikke drikke alkohol.

Og med 1,12 i promille senere på dagen så snakker vi nok om ihvertfall 3 halvlitere eller et ganske voksent glass med vin...

 

Poenget er uansett at han skulle sagt ifra og ikke møtt på jobb. Man vil ikke ha berusede folk til å mekke på flyet uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv vært på standby avtaler hvor du er tilgjengelig 24/7.

Ganske enkel affære egentlig. Du jobber vanlig 8 timers dag og på kvelden og natten har du vakt-telefon med deg. Da skal du kunne stille på jobb på kort varsel når du blir tilkalt uansett når på døgnet det ringer. Da er det selvsagt at du ikke kan nyte alkohol når du er på standby / vakt, og at du må holde deg innen rimelighetens grenser i distanse fra oppmøte sted / jobbplassen.

Å ha standby vakt og drikke seg full er jo helt idiotisk. Da har han virkelig ikke forstått avtalen sin. Å i tillegg møte opp beruset er jo en dobbel-smell. Som regel har man andre man kan ringe opp selv om de ikke går på standby vakt. Her burde mannen brukt hodet.

Men så er det jo Wizz Air da. Hvem velger egentlig å reise med anti-fagforenings-selskapet som er ute etter å undergrave norske arbeidsforhold og støtter en rasering av fagforeningsarbeid her i landet? Da skal man være blodig kynisk og drite i norske arbeidsplasser.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ja, eller drite i egen sikkerhet. For hvis et flyselskap via innleide underleverandører krever at teknikerne som skal fikse flyene deres, jobber frilans på en 24/7 standby-avtale, så ville i hvert fall ikke jeg følt meg trygg på å unngå at menneskelig svikt fikk konsekvenser et sted mellom 100 og 10.000 fot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjemmevaktsordninger som dette gjennomføres overalt i luftfarten. Både på helikopter som jeg jobber med og på fixed wing. Du har tydligvis aldri lurt på hvem som blir tilkalt for å fikse flyet ditt når flyet er forsinket grunnet teknisk svikt. Vi kan være hjemme, men må være tilgjengelig på jobb innenfor en avtalt tid

Morsomt at du stoler på målingene gjort av en full mann. Du skal være klar over at på mange kritiske områder i flyskroget og i vingene er limit mindre en 5 tusendels tomme(på den typen jeg er sertifisert for). Med andre ord disse målingene er kritisk at de blir kategorisert riktig og målt riktig. Ønsker ikke å tråkke på tærne til noen, men dette er ikke en bil man skrur på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...