Gå til innhold

Hjelp med garanti på WD 80GB-JB


Anbefalte innlegg

Hei :blush:

Har vært så DUM og kjøpt en BRUKT WD 80GB HD. Denne virker nå ikke mer, men selger har ikke funnet kvittering på den( Den ble kjøpt NY våren 2003) og han er heller ikke i stand til å huske HVOR han har kjøpt den! Har lest at det skal gå og sende den direkte til WD, men har ikke funnet ut hvordan. Mye av skylden har vel minne dårlige Engelsk kunnskaper! Kan noen hjelpe meg med å fortelle hvor og hvordan jeg kan sjekke om denne disken er fra WD selv og ikke hentet inn av andre: Greie linker og snarveier mottaes med STOR TAKK!

 

S/N: WCA8E4811764

MDL: WD800JB-00CRA1

Date: 08 NOV 2002

DCM: DSEHNT2AH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekket og disken din er gyldig for reklamasjon. Siden du ikke har kvittering, vet jeg ikke hvor vanskelig WD er, sto ingenting om det på sidene deres.

Men prosessen er uansett at du sender disken til WD (vet ikke helt hvor i verden), og deretter mottar du en ny.

 

du skriver inn serienr ditt her http://websupport.wdc.com/warranty/seriali...arranty&lang=en

 

og følger instruksjonene. Har du problemer med det, kan jeg hjelpe deg, men da må du sende meg en PM, forda må vi ta det sammen i realtime.

 

Håper dette hjelper :)

Lenke til kommentar

Hei xcomiii

 

Takker for hjelp så langt. Det var ett kjempe godt tilbud du gav meg om hjelp. Er det mulig vi kan ta det over tlf, at jeg ringer deg? Eller du kjører prosessen direkte fra din PC en gang du har tid? Sender deg bare all info om navn adresse og hva du måtte mangle.

Har sendt en mail til PSDATA og KOMPLETT for å sjekke om det er noen hjelp å få der, eller om de kan sjekke om den er kjøpt der.

Er så UTROLIG dumt når han ikke engang kan huske HVOR han kjøpte delene! Nesten ikke til å tro, men det er sant! Men han greide å bruke den selv noen uker før jeg fikk den da! :sleep: Det er grunnen til jeg sier jeg kjøpte brukt!

Venter noen dager på svar derfra først, så tar jeg kontakt med deg igjen.

Nå får vi sjekket servicen, skal handle data deler for noen tusen neste uke og den handelen går til den som yter mest og best hjelp. Uten tvil.

Mange takk så lenge!!!! :thumbs:

Lenke til kommentar
Har sjekket og disken din er gyldig for reklamasjon. Siden du ikke har kvittering, vet jeg ikke hvor vanskelig WD er, sto ingenting om det på sidene deres.

Men prosessen er uansett at du sender disken til WD (vet ikke helt hvor i verden), og deretter mottar du en ny.

 

du skriver inn serienr ditt her http://websupport.wdc.com/warranty/seriali...arranty&lang=en

 

og følger instruksjonene. Har du problemer med det, kan jeg hjelpe deg, men da må du sende meg en PM, forda må vi ta det sammen i realtime.

 

Håper dette hjelper :)

Har aldri opplevd at en produsent har spurt om kvittering,. hvis man reklamerer direkte er det serienummeret som avgjør om det er garanti.

Lenke til kommentar

:thumbs:

Alt ordner seg for snille gutter, er det ikke så? Sendte som sagt forespørsel til PSDATA og KOMPLETT om hjelp. Fikk veldig for svar fra PSDATA, men så lenge jeg ikke hadde noen Faktura var det ingen hjelp å få.

1 time senere kommer det mail fra KOMPLETT også, MED retur nr og en hyggelig beskjed: Send den inn så bytter vi til NY!

Fortjener ikke KOMPLETT + for den så vett ikke jeg.

Gjett hvor jeg skal handle nye deler til data neste uke? :-))) KOMPLETT!!! :thumbs::thumbs:

Må innrømme at dette var bedre SERVICE enn hva jeg innerst inne hadde forventet, men det forteller jo at de har tenkt å leve av godt fornøyde kunder! MEGET BRA!! :thumbs::thumbs:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvor lenge var ADAM i paradis? :blush: Sendte en skikkelig nøyaktig og korrekt mail til KOMPLETT hvor jeg forklarte problemet og spurte om de hadde en løsning.

Fikk et kjempe fint svar tilbake:

 

Hei

 

Send den inn med retur nr : XXXXX

Så skal vi bytte til ny.

 

MVH

LKT

 

Kjøpte NORGESPAKKE til 80.- og pakket den GOD inn og sendte den som avtalt, men NEI. Jeg hadde ikke kjøpt noen 80GB i mitt navn (har ALDI sagt den var kjøpt i mitt navn) der så noen hjelp å få der det var det IKKE. Dette var en misforståelse. Hvordan det går an å misforstå dette:

Send den inn med retur nr : XXXXX

Så skal vi bytte til ny.

Det er for meg UBEGRIPELIG og vil alltid være det

Men jeg har da fått en lærepenge til 80.- i Norgespakke om jeg ikke husker feil, å det er stol ikke på KOMPLETT. :thumbdown:

Sier mange takk til ”skrotnisse” og ”xcomiii” for GOD og ærlig hjelp og sender dem nok en PM om jeg skulle stå fast! :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...