Insanity Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg har satt opp en clarkconnect server, og vil gjerne kjøre en mail server på den bare for gøy. Problemet er at jeg ikke har fast ip og må bruke no-ip.com for å slippe å oppdatere ip'en hele tiden. Jeg bruker domeneshop.no til hosting av domenet. Så kommer spørsmålene: 1. Hva skal jeg la DNS peke på hos domeneshop, og hva skal jeg skrive hos no-ip? 2. Leste på no-ip.com at mange ISP'er blokkerer port-25 trafikk (mail) for at ikke folks e-post servere uvitende skal brukes som spam servere. Gjør Telenor dette? Hvis det er tilfelle er det ikke rart det ikke funker. Håper noen kan hjelpe meg med dette, blir så irritert når jeg ikke får til ting Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det du må gjøre er å legge til en MX ( Mail eXchange ) record på DNS serveren som peker til IPen serveren kjører på. Lenke til kommentar
Bruce Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hei! Holder akkurat på å sette opp en mail server selv (ClarkConnect), men jeg har et lite problem. Har aktivert postfix, pop3 tjeneste og IMAP service. Problemet er at jeg ikke får motatt mail fra "utsiden"? Har lagt til MX Record i DNS hos domeneshop.no og åpnet porter på brannmuren til pop3. Håper noen kan hjelpe.... Takk for svar. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Har aktivert postfix, pop3 tjeneste og IMAP service. Problemet er at jeg ikke får motatt mail fra "utsiden"? Har du åpnet for disse tjenestene i brannmuren? Lenke til kommentar
Bruce Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Har aktivert postfix, pop3 tjeneste og IMAP service. Problemet er at jeg ikke får motatt mail fra "utsiden"? Har du åpnet for disse tjenestene i brannmuren? Har åpnet alle porter som har med mailservice å gjøre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå