Gå til innhold

Gamestop-aksjen [GME] - Hva skjer?


xitimes864

Anbefalte innlegg

vidor skrev (44 minutter siden):

Det er jo proffe Hedgefond som har hatt denne aksjen i sine spekulasjoner, og de har vel gjort sitt for å påvirke.

Jeg vil anta det ja, det er nok noen sterke aktører som ikke ønsker at gme skal gå opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Markiii skrev (47 minutter siden):

Tror han har tradet med opsjoner. Han har kjøpt seg kraftig opp med call-opsjoner før han begynte å legge ut ting på Twitter, og aksjen gikk rett i taket. Så har han solgt opsjonene med eventyrlig gevinst.

Han eier vel rundt 160 mill i aksjer og 20 mill i opsjoner tror jeg. Vet ikke om han fremdeles eier aksjene eller om han har solgt eller hvor åpen og ærlig han er om dette.

Skal man tjene gode penger på en slik aksje må man være tidlig ute med en gang hypen starter og selge seg ut når chartet er parabolsk og hypen er på topp. Lettere sagt enn gjort.

Er dette begynnelsen på en ny stor hype eller er dette siste krampetrekninger fra tidligere hyper?

Hva føler dere?

Kan dere snuse sentimentet?

Lenke til kommentar
PgUp skrev (15 minutter siden):

Så han pumper og dumper aksjen og hylles for det?


Korrekt, det er slik meme-stonks fungerer.

Risikoen er selvfølgelig at man blir straffeforfulgt når man invisterer de beløpene der, og manipulerer markedet, dog er det generelt sett ikke ulovlig å hype aksjer på nett, men dette har jo ingenting med underliggende verdier å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er masse folk på nettet som driver å hauser opp aksjer de er inne i.

Alt fra proffe som gjør det indirekte og subtilt til åpenbare forum-amatører.

Sett sammen et menneske og åpenbare vinnings-interesser, så er dette et høyst forutsigbart resultat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 hours ago, Zeph said:

Les utdraget torbjornen posta. Denne ‘Roaring Kitty’ la ut noko på X.

Mange kjøper GME fordi dei har håp om å selge med vinst, og det er ei investering.

Det er forskjell på investering og spekulering. Å kjøpe meme stocks med lite/ingen underliggende verdi (sier ikke at GME er uten verdi) med håp om at greater fools skal dra den opp er spekulering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen nye innlegg på tross av det som skjedde med GME i dag? ;p 

Jeg kastet meg på bølgen, kjøpte 50 aksjer til 15k i GME for noen uker siden.
Når jeg sjekket i dag tidlig, var kursen på drøyt 65 usd i førhandelen, og jeg hadde 90% urealisert avkastning på yolo "investeringen" min. ;P Hah!
Dette er faktisk andre gang jeg er med på en nærmest dobling av GME, før den faller rett ned der jeg startet - på få uker.

Så i likhet med mange andre, ventet jeg spent på Roaring Kitty sin første Youtube-stream på 3 år. Han hadde en 50 min lang absurd sending i dag - som minnet mer om en komedie enn noe annet. Se selv her: https://www.youtube.com/watch?v=U1prSyyIco0

Så før jeg rekker å få solgt, så tar GME emisjon i 75 millioner nye aksjer, samtidig som de publiserer et regnskap (før tia) som ikke akkurat overraskende så pent ut. Hjalp heller ikke at denne Roaring Kitty -fyren sitter der med falsk bandasje, drikker øl og snakker piss. Men; Det er jo ganske underholdning.... så GME endte på minus 40% i dag (!) - så ja; da er jeg tilbake der jeg startet, på ca 15k. ^^ 

Jada.... dette er ingen "investering", det er ren gambling - ikke noe annet. 
Men slik jeg ser det, er oppturen potensielt langt større enn hva jeg risikerer å tape.
Så jeg ser på det som en lotto-bong med ganske gode odds. 

Blir noen artige uker fremover.

Særlig 21/06 er en interessan dato. ;p 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 hours ago, Milhouse85 said:

Ingen nye innlegg på tross av det som skjedde med GME i dag? 😜

Jeg kastet meg på bølgen, kjøpte 50 aksjer til 15k i GME for noen uker siden.
Når jeg sjekket i dag tidlig, var kursen på drøyt 65 usd i førhandelen, og jeg hadde 90% urealisert avkastning på yolo "investeringen" min. 😜 Hah!
Dette er faktisk andre gang jeg er med på en nærmest dobling av GME, før den faller rett ned der jeg startet - på få uker.

Så i likhet med mange andre, ventet jeg spent på Roaring Kitty sin første Youtube-stream på 3 år. Han hadde en 50 min lang absurd sending i dag - som minnet mer om en komedie enn noe annet. Se selv her: https://www.youtube.com/watch?v=U1prSyyIco0

Så før jeg rekker å få solgt, så tar GME emisjon i 75 millioner nye aksjer, samtidig som de publiserer et regnskap (før tia) som ikke akkurat overraskende så pent ut. Hjalp heller ikke at denne Roaring Kitty -fyren sitter der med falsk bandasje, drikker øl og snakker piss. Men; Det er jo ganske underholdning.... så GME endte på minus 40% i dag (!) - så ja; da er jeg tilbake der jeg startet, på ca 15k. ^^ 

Jada.... dette er ingen "investering", det er ren gambling - ikke noe annet. 
Men slik jeg ser det, er oppturen potensielt langt større enn hva jeg risikerer å tape.
Så jeg ser på det som en lotto-bong med ganske gode odds. 

Blir noen artige uker fremover.

Særlig 21/06 er en interessan dato. 😜

 

 

Virker for meg som at det gjelder å ikke være for grådig når det gjelder disse meme stocks... Alt bullshittet om "to the moon" og "1000 soon" etc er bare fantasifullt tøys. Jeg så på det samme med FFIE. Det var en pump and dump og de kloke solgte seg ut nær toppen mens tusenvis av andre ble bagholdere i stedet for å ta en grei profitt. Med mindre man er blant de første inn i aksjen, slik noen var i GME i 2020/2021, etc, så bør man være veldig fornøyd med en 2x eller 3x økning.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så er nå aksjen i "spill" igjen med RK sin gjenoppvåkning. Blir nok mye volatilitet fremover. Nå leste jeg at livesendingen som jeg selv så, er en del av spillet. Han snakket egentlig bare piss i ca 1 time. Uten å snakke mye om GME. 
Forøvrig tror jeg ikke mange av disse Yolo brødrene bryr seg så mye om utvanningen. 

Dette er jo som sagt a game of musical chairs. Og man er avhengig av at det finnes noen som er grådigere enn deg selv for å tjene penger. For her er "problemet" GME sin intrinsic value eller milevis under dagens pris etter min mening. Kanskje 0-3$. Så det finnes ingen margin of safety i aksjen. 

At RK snakker om at det skjer en endring fra legacy til digital i aksjen er greit nok det, men det virker som han prøver å si at aksjen fundamentalt er mer verdt enn det den er i dag og det er jeg uenig i. Han prøver nok å ta oppmerksomheten vekk fra den ville spekulasjonen og short sqeeze og prøver å si at det er det fundamentale faktorene som gjør at han er bull aksjen.

Jeg har selv tatt en liten posisjon som ren gambling og som læring for å se hvordan jeg takler volatilieten og galskapen. 
At det er en hel gjeng (idioter) med diamond hands er helt klart en fordel for andre som spekulerer i aksjen og er klar over at dette er spekulasjon og ikke en langsiktig investering. 

Og en annen ting. Hva tenker de som sier at markedet er 100% efficient om prisaktiviteten til GME? Rasjonelle aktører?

Endret av ltdata
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker at hvis man faktisk har fulgt med på aksjen de siste 3 årene, så er det ÅPENBART at det er noe som foregår bak kulissene. Jeg forstår det ikke godt nok til å forklare nettopp hva som foregår, men noe er det.

Jeg har i underkant av 100 000 investert i aksjen. Ikke fordi jeg har noe spesiell tro på Gamestop som selskap, men bare i tilfelle den skulle finne på å eksplodere. 

Lenke til kommentar
pappabruN skrev (44 minutter siden):

Jeg tenker at hvis man faktisk har fulgt med på aksjen de siste 3 årene, så er det ÅPENBART at det er noe som foregår bak kulissene. Jeg forstår det ikke godt nok til å forklare nettopp hva som foregår, men noe er det.

Jeg har i underkant av 100 000 investert i aksjen. Ikke fordi jeg har noe spesiell tro på Gamestop som selskap, men bare i tilfelle den skulle finne på å eksplodere. 

Spørmålet er til hvilket pris? Det er forskjell på å ha kjøpt den på 5$ og 40$.
Og hvor mye er 100k av din totale portefølje? Det er noen spørsmål jeg ville stilt meg selv.
Man kan jo godt også si at den kan finne på å kollapse fra dagen nivå. Hvem vet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BlackBabyJesus skrev (10 timer siden):

 

Virker for meg som at det gjelder å ikke være for grådig når det gjelder disse meme stocks... Alt bullshittet om "to the moon" og "1000 soon" etc er bare fantasifullt tøys. Jeg så på det samme med FFIE. Det var en pump and dump og de kloke solgte seg ut nær toppen mens tusenvis av andre ble bagholdere i stedet for å ta en grei profitt. Med mindre man er blant de første inn i aksjen, slik noen var i GME i 2020/2021, etc, så bør man være veldig fornøyd med en 2x eller 3x økning.

Hehe, ja - det er ganske underholdende å følge feed'n på de ulike aksjene på sider som Stocktwits m.f.
Som Warren Buffett så berømt en gang sa: "Be fearful when other are greedy" - det er lett å få en FOMO følelse hvis man sitter å følger med på utviklingen minutt for minutt. Det beste man kan gjøre; er å selge - og ikke se seg tilbake. 

Jeg angrer selvfølgelig på at jeg ikke solgte når GME gikk opp 100%, og da mener jeg RETT opp i etterhandelen - kun dager etter at jeg kjøpte min lille posisjon. Jeg ble rett å slett såpass overrasket selv, at jeg satt med et "wtf" - der jeg så kursen gå fra 90% ved åpning, så rett ned  til 80%, 75% - så tenkte jeg at, jaja... jeg driter litt i hva som skjer, stengte nettsiden - og tittet tilbake dagen etterpå; for så å se at den reelle oppgangen var drøyt 20% hvis jeg husker rett. ;P

Men; to ganger har GME vært å snust på 60 og 70 USD. Og "hypen" var størst på vei opp, så det er nok tusenvis av folk som har en gjennomsnittspris på 40-50 usd. Så jeg er glad jeg har en inngang på snaue ca 25 usd hvis jeg husker rett. ;P

Men dette er mer artig enn Tippekupongen. Daglig kan man gå inn og sjekke "resultatet" - man vet aldri hva som kan skje med GME. Så det er jo forfriskende artig sammenlikned med "vanlige" aksjer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sittet på 280 GME aksjer (etter stock splitten) siden 2021 og egentlig glemt litt av de, litt gøy å se det våkne til live igjen. Holder nok på de til de enten blir verdiløse eller til det utvikler seg til å bli "life changing" penger ut av det. Vi får se 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (45 minutter siden):

Har sittet på 280 GME aksjer (etter stock splitten) siden 2021 og egentlig glemt litt av de, litt gøy å se det våkne til live igjen. Holder nok på de til de enten blir verdiløse eller til det utvikler seg til å bli "life changing" penger ut av det. Vi får se 

Da trenger vi ca en 30-40 dobling fra dagens nivå?

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Har sittet på 280 GME aksjer (etter stock splitten) siden 2021 og egentlig glemt litt av de, litt gøy å se det våkne til live igjen. Holder nok på de til de enten blir verdiløse eller til det utvikler seg til å bli "life changing" penger ut av det. Vi får se 

Life changing blir det ihvertfall ikke haha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (1 time siden):

Hvorfor det? Hørtes konspiratorisk kult aktig logikk. 

VELDIG enkelt forklart, så går teorien ut på at gigantiske hedge funds har shortet aksjen mange ganger over faktisk float, gjennom avanserte metoder. Jo høyere aksjeprisen er, jo dyrere er det for dem å dekke short-posisjonen sin. Så de ligger an til å tape MYE penger. Derfor bruker de den makten de har i markedet til å prøve å presse ned prisen. 

Det er mer komplisert enn som så, men fort fortalt så er det det dette handler om. Du kan godt si det er konspiratorisk og "kult-aktig", men det er MYE greier som folk har funnet de siste 3 årene som til dels støtter denne teorien. 

Endret av pappabruN
  • Liker 1
Lenke til kommentar
pappabruN skrev (40 minutter siden):

VELDIG enkelt forklart, så går teorien ut på at gigantiske hedge funds har shortet aksjen mange ganger over faktisk float, gjennom avanserte metoder. Jo høyere aksjeprisen er, jo dyrere er det for dem å dekke short-posisjonen sin. Så de ligger an til å tape MYE penger. Derfor bruker de den makten de har i markedet til å prøve å presse ned prisen. 

Det er mer komplisert enn som så, men fort fortalt så er det det dette handler om. Du kan godt si det er konspiratorisk og "kult-aktig", men det er MYE greier som folk har funnet de siste 3 årene som til dels støtter denne teorien. 

Den teorien var jo gyldig i 2021, men ikke nå. Short squeezen skjedde. Men GME er nå ikke i nærheten shortet på en måte som det kan skje igjen. De gjør ikke samme feil igjen. 

Nå er det retail som blør penger mens gamestop, Hedgefonds og roaring kitty casher ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (14 minutter siden):

Den teorien var jo gyldig i 2021, men ikke nå. Short squeezen skjedde. Men GME er nå ikke i nærheten shortet på en måte som det kan skje igjen. De gjør ikke samme feil igjen. 

Nå er det retail som blør penger mens gamestop, Hedgefonds og roaring kitty casher ut.

Ja, man skulle jo tro det selvfølgelig. Men det som har skjedd de siste par ukene taler jo til dels imot det da.

Jeg er fullstendig klar over at jeg klamrer meg til halmstrø har altså, men med tanke på den potensielle gevinsten velger jeg å se positivt på det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...