Gå til innhold

For svak strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Jeg har en strømforsyning som jeg har hatt lenge, les: LENGE, fulgte med mitt flotte AOpen HX08 kabinett (som jeg kjøpte i 1998). Den skal visst være på 300W (se http://www.overklokking.no/prosjekter/psu/). Jeg har et Lian Li kabiunett med akvarium casemodden (med luftpumpe), 3 katoder, viftekontroll, 3 harddisker, Radeon 9600, 3 kabinettvifter, Cooler master Aero 7 Lite cpu kjøler, 1 viftegrill (LED), 1 DVD rom, 2 SCSI CD-rom/brennere, AMD Athon XP2500+ @ 3200+.

Hvis jeg kjører på med full load på CPU'en, full vifte osv, ligger +5V på ca +4,4V~+4,5V... Er dette "farlig"? Har selvfølgelig måtte kjøpe en hel haug med "strømkabel-skjøteledninger-ting-saker", husker ikke hva det egentlig heter, men en sånn som splitter en "vanlig" strømkabel og gir deg et ekstra uttak...

Har liksom vurdert å bytte strømforsyning, den er jo litt gammel, og bråker svæææært godt ;-) Hva slags strømforsyning burde jeg kjøpe, eller burde jeg kjøpe noen ny i det hele tatt? Hvilke forskjeller vil jeg merke? OBS! Ikke glem at jeg ikke er millionær ;-)

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en strømforsyning som jeg har hatt lenge, les: LENGE, ... (som jeg kjøpte i 1998).

Och hur länge hade du den dessförinnan? ;)

Jag har en PSU som följde med min första dator, och den köpte jag så sent som för i dagarna 10 år sedan. (Levererades i januari 1994.)

De senaste åren har den förstås bara legat i en låda och samlat damm...

/Olle

Lenke til kommentar
Jeg har en strømforsyning som jeg har hatt lenge, les: LENGE, ... (som jeg kjøpte i 1998).

Och hur länge hade du den dessförinnan? ;)

Jag har en PSU som följde med min första dator, och den köpte jag så sent som för i dagarna 10 år sedan. (Levererades i januari 1994.)

De senaste åren har den förstås bara legat i en låda och samlat damm...

/Olle

hadde ei strømforsyning som jeg nettop bytta ut (2. des.) Den er sikkert rundt 10 år gammel, og har vært i drift til nå... det er en enlight 230 watter... Er fra tiden da folk knapt viste hva ATX var.. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...