schmelck.no Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Jeg har en strømforsyning som jeg har hatt lenge, les: LENGE, fulgte med mitt flotte AOpen HX08 kabinett (som jeg kjøpte i 1998). Den skal visst være på 300W (se http://www.overklokking.no/prosjekter/psu/). Jeg har et Lian Li kabiunett med akvarium casemodden (med luftpumpe), 3 katoder, viftekontroll, 3 harddisker, Radeon 9600, 3 kabinettvifter, Cooler master Aero 7 Lite cpu kjøler, 1 viftegrill (LED), 1 DVD rom, 2 SCSI CD-rom/brennere, AMD Athon XP2500+ @ 3200+. Hvis jeg kjører på med full load på CPU'en, full vifte osv, ligger +5V på ca +4,4V~+4,5V... Er dette "farlig"? Har selvfølgelig måtte kjøpe en hel haug med "strømkabel-skjøteledninger-ting-saker", husker ikke hva det egentlig heter, men en sånn som splitter en "vanlig" strømkabel og gir deg et ekstra uttak... Har liksom vurdert å bytte strømforsyning, den er jo litt gammel, og bråker svæææært godt ;-) Hva slags strømforsyning burde jeg kjøpe, eller burde jeg kjøpe noen ny i det hele tatt? Hvilke forskjeller vil jeg merke? OBS! Ikke glem at jeg ikke er millionær ;-) Endret 5. januar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Har ikke peiling, men hvis du må kjøpe strømforsyning... Forton/Source 300 eller 350W Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Vel det virker ikke bra nei! 5Volt linjen er en viktig for å holde stabiliteten i systemet ditt på topp. Hva ligger 12Volt railen din på ligger denne også ned mot 11Volt ville nok en ny strømforsyning ikke skadet. -P- Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg har en strømforsyning som jeg har hatt lenge, les: LENGE, ... (som jeg kjøpte i 1998). Och hur länge hade du den dessförinnan? Jag har en PSU som följde med min första dator, och den köpte jag så sent som för i dagarna 10 år sedan. (Levererades i januari 1994.) De senaste åren har den förstås bara legat i en låda och samlat damm... /Olle Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg har en strømforsyning som jeg har hatt lenge, les: LENGE, ... (som jeg kjøpte i 1998). Och hur länge hade du den dessförinnan? Jag har en PSU som följde med min första dator, och den köpte jag så sent som för i dagarna 10 år sedan. (Levererades i januari 1994.) De senaste åren har den förstås bara legat i en låda och samlat damm... /Olle hadde ei strømforsyning som jeg nettop bytta ut (2. des.) Den er sikkert rundt 10 år gammel, og har vært i drift til nå... det er en enlight 230 watter... Er fra tiden da folk knapt viste hva ATX var.. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå