Gå til innhold

IC7 MAX 3 vil problemene ingen ende ta?

stoolman

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat returnert et max3 kort. Vet ikke hva som var feil med det men jeg fikk ikke bootet.

Når jeg slo på pc'en så fikk hovedkortet strøm siden viftene på cpu, gpu, psu, og chipset fungerte, men skjermen forble svart, og ingen aktivitet i fra hdd. Kom ikke inn i bios heller da.

Trodde jo at det var noe feil med komponentene som jeg koblet til, men det er de samme komponentene som jeg bruker nå på mitt gamle i845 kort, unntatt de to 256 Geil minnebrikkene selvfølgelig. og alt fungerer som normalt.

Trodde kanskje at det var minnefeil, men jeg installerte Geil rammen i min brors pc, men ingen problemer her.

Prøvde hovedkortet med mange av komponentene i min brors pc, men fremdeles ikke noe livstegn.

Har sendt det tilbake nå, får bare håpe at det ikke er meg som har vært uforsiktig med tanke på statisk el. , men jeg har jo satt sammen en del pc'er så jeg mener jeg er forsiktig nok da, men man vet jo aldri.

Skal bli spennende å høre hva som kan være feil, eller kanskje har jeg bare vært helt på trynet og oversett en liten detalj.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det som ihvertfall er helt sikkert er at jeg ikke har gjort instillingene i forhold til SATA feil. Har montert opp ca 160 maskiner det siste året, og ihvertfall 40 av de er med SATA og av disse igjen er ca 15 med Abit kort.

Har aldri opplevd noe lignednde!

Det er verdt å merke seg at kortene jeg brukte kom rett fra levrandør, hvorav det siste ble levert lille julaften. En ting er ihvertfall sikkert, og det er at det ikke var en brukerfeil inne i bildet her, og at kortet var av nyeste revisjon. Dette sjekket jeg med ABIT i romjulen.. Gruer meg fælt til telefonregningen kommer!!!

Hos ABIT kunne de heller ikke gi meg svar på hva som var galt, go teknikeren jeg snakket med veriferte at jeg hadde koblet riktig go gjort alle instillinger riktig.

Han mente heller ikke at det skulle være noe problem med minnebrikkene mine..

Etter hans uttalelser var dette ikke det første mystiske problemet med IC7-Max3 kort....

Lenke til kommentar
Microkypex:Var det overklokka etc. da eller? jeg har ikke hatt prob. med mitt enda... 2-3mnd gammelt.

Nei kom hjem med korte monterte alt og starta inst. instalerte alt av drivere og starta pc på nytt da kom første feil melding. mangler div filer for og starte opp win.

Da var det bare og begynne på nytt med inst. fulførte inst og instalerte alle drivere alt funket helt fint i et par timer. Og samme prob dukket opp på nytt igjen mangler div filer osv.

Neste steg var å flashe bios/bytte ut grafikk kort/ram/hd/cpu.

Men det hjalp heller ikke.. finjusterte bios men med samme resultat.

Prøvde også og klokke den fra 2.8 til 3.06 men da ble den virkelig ustabil..

gikk tilbake til orginalt oppsett og en uke seiner døde den fullstendig..

Lenke til kommentar

Har hatt mitt Max 3 kort i to dager nå .

Etter litt mailing med Komplett har jeg nå søkt retur på kortet.

Årsak: med Serial ata disk koblet til integrert kontroller(S-ata 1 eller2) og både ide1 og 2 i drift vil ikke Windows starte ,enten restarter maskinen ellers står den bare med sort skjerm.Fjerner jeg enten ide 1 eller 2 starter Windows opp med en gang .Har serial ata på auto ,men har også prøvd enchanced mode.

Og under oppstart av Aida 32 fryser maskinen nå Aida kommer til "scanning pci busses".

Lenke til kommentar

Kan være kollegaen som har fått mandags GEIL, uansett, han har ihvertfall hatt plenty av problemer med Geil pc 3500 på det kortet, det endte med at han byttet til sitt gamle lanparty kort, hvor ihvertfall alle komponentene fungerte 100%

EDIT:

Kjenner 2 andre med max 3 kort, de har og Corsair = ingen problemer

Så av de jeg kjenner er det 100% av dem som har problemer med Geil RAM (statistikk kan misbrukes, hehe)

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Jeg driver også å glaner på dette hovedkortet.

Er ikke helt sikker på hva jeg skal velge for type minne.

Drev først å så på OCZ PC4000 500MHz CAS3 ifra databutikken. De er forholdsvis dyre så jeg vurderer å velge Corsair TwinX PC4000 eller TwinMOS TwiSTER PC4000 med CAS 2.5.

Skal man tro på

http://www.hexus.net/content/reviews/revie...mlld19JRD02ODA=

så er TwiSTER er helt klart det billigste alternativet samtidig som de mener de er like bra eller bedre som/enn Corsair og OCZ.

Noen som har synspunkter på dette?

Noen som har prøvd TwiSTER serien på IC-7 MAX3 ?

Takknemlig for konstruktive svar. :thumbup:

--

Mvh

Christian

Lenke til kommentar

Jeg vurderer også IC7 Max3 mot P4C800-E Dlx i min nye PC. Heller mest mot IC7 nå.

Ser av postene at det er en god del erfaringer og tips her.

Kunne tenke meg en konfig noe lignende denne:

Intel Pentium 4 - 3.0Ghz Socket PGA478

OCZ 512MB DDR PC4000 Dual GOLD (2.5-4-4-7)

Zalmann CNPS7000ACU

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

med : Zalman ZM80CHP  Heatpipe

Noen synpunkter på dette sammen med IC7?

Tenker å putte det hele i ett Lian li kabinett: PC6077USB  ( Nyeste fra lian li, nettopp testet på overklokking.no ) Lurer spesielt på de store kjølerne kontra plass i kabinett og på hovedkort.

Wish.

Endret av WishYou
Lenke til kommentar
Jada har prøvd Twister men må si dem ikke imponerte ,da hadde jeg heller valgt TwinMos m/winbond, Geil platinum er også gode og rimelige brikker.

pssst, trenger du max 3 har jeg et stående :cool:

Det er såpass ja... spørs om det ikke blir å gå opp et par hundre kroner for å få Corsair TwinX 1024 PC4000. Black heatsink.. føler jeg ikke trenger Pro med Activity Leds.. litt overkill.

Du har et fullt fungerende Max3 kort liggendes? :cool:

Jeg bor i Sverige, så litt pes blir det vel kanskje å sende. :dribble:

--

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Har hatt mitt Max 3 kort i to dager nå .

Etter litt mailing med Komplett har jeg nå søkt retur på kortet.

Årsak: med Serial ata disk koblet til integrert kontroller(S-ata 1 eller2) og både ide1 og 2 i drift vil ikke Windows starte ,enten restarter maskinen ellers står den bare med sort skjerm.Fjerner jeg enten ide 1 eller 2 starter Windows opp med en gang .Har serial ata på auto ,men har også prøvd enchanced mode.

Og under oppstart av Aida 32 fryser maskinen nå Aida kommer til "scanning pci busses".

Problemet ditt er antakeligvis Boot Priority...Gå i BIOS og still på boot priority, den står antakeligvis på PCI (ettellerannet), det gjorde det hos meg. Velg at master disken skal være satt som 1st boot priority. Dette har ingenting med om den skal først boote med cd-rom o.l. men om den skal bruke PCI ting, eller hd'ene kobla til hk'et som den hd'en med windows på.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...