Gå til innhold

IC7 MAX 3 vil problemene ingen ende ta?

stoolman

Anbefalte innlegg

Hei!

Begynner nå å lure på om det er jeg som er totalt imbesil eller om IC7 MAX3 kortene til Abit rett og slett er fulle av feil!!!

Abit kort nr 1:

Installerer systemet med 2 stk ATA 133 disker 160gb (Seagate og Maxtor) +1skt raptor. Plasserer raptoren på intel sata RAID kontrolleren og ATA diskene og CD romene på hhv. IDE 1 og 2.

Systemet booter, kommer forbi POST, men når systemet skal boote er det stopp!

Prøvde alle tenkelige muligheter , men ingenting ville virke. Holdt på en hel natt med dette uten at det hjalp en smule! Returnerte kortet neste dag!

Etter å ha testet P4C800-E deluxe en stund(med dårlige til moderate OC resultater)

bestilte jeg et nytt kort ic7max3.. Tenkte at det var noe feil på det første kortet..

Hadde i mellomtiden kjøpt meg en raptor til, som jeg nå kjørte i raid 0 sammen med den andre..

Denne gangen gikk dette greit, men nå ville ikke systemet boote uten at jeg brukte power off/insert trikset...

Etter 6 dager datt raid arrayet ut, og Intel SATA raid kontrolleren fant ikke diskene hverken sammen eller hver for seg!!!

Jeg er nå så møkk lei dette kortet at jeg har lyst til å grine!!!

Har også vært inne på Abit sitt support forum (US), hvor flere av brukerne der har opplevd det samme som meg...

Jeg vil anbefale alle å styre unna dette kortet!!!

PS: Ja jeg hadde installert den nyeste biosen i begge tilfellene, og ja jeg sjekket timingene på ram, og ja jeg sjekket game accelration mode, som forøvrig kun funket i AUTO mode!!

Noen andre som har hatt lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Naboen min har ic7 max3 kortet og hadde utrolig mye problemer i starten. Etter reinstallasjon var maskinen snill en liten stund og så var det bluescreens, feil i oppstart osv. Han kjørte med Geil minne, husker ikke hvilket nå. Men h an byttet til nye brikker samme type, og samme problem. Så fikk han tak i en annen serie Geil brikker og da var problemene borte... Maskinen hans har vært råstabil etterpå...

Kanskje de trenger litt mer tid på å fikse småfeil og slikt, og at neste revisjon av kortet / neste bios gjør livet enklere (=

Lenke til kommentar

Svarte F...! æ har 2 Raptor Sata diska på tur heim fra Komplett.no! og æ har Abit IC7 Max3. men, æ har itj fått testa det med MAX stasj... da jeg har Pentium 4B, 4xAGP Skjermkort, én RAM brikke - - - ! Skal inrømme at det er litt ymse ting som skjer, sånn helt uten logisk forklaring, sånn helt uten videre! Da æ kjøpt det når det va NYTT og betalte over 2200,- for det... ER det litt surt og tenke på at MSI i845 Hovedkortet mitt... ja, ...liker det enda jeg!

Lenke til kommentar

Vel bruker selv dette kortet med god hel akkurat nå.

Har ikke et vondt ord å si om det, utenom at det er litt trangt rundt PCU sokklen.

Kjører en 3.0C og Corsair TwinX3700 brikker i maskinen nå uten problemer.

har ikke testet med mine andre brikker enda. Men har noen Geil brikker som jeg kan sjekke med om du vil. Disse er da av 3200 varianten og muligens ikke akkurat noen god sammenligning.

Ut i fra problemene dine høres det faktisk ut som du har et minne problem.

Prøv å kjør maskinen i singel channel mode en stund og se om det hjelper. Fungere dette bedre er det minne og hovedkortet som ikke helt er på talefot.

Lenke til kommentar
Naboen min har ic7 max3 kortet og hadde utrolig mye problemer i starten. Etter reinstallasjon var maskinen snill en liten stund og så var det bluescreens, feil i oppstart osv. Han kjørte med Geil minne, husker ikke hvilket nå. Men h an byttet til nye brikker samme type, og samme problem. Så fikk han tak i en annen serie Geil brikker og da var problemene borte... Maskinen hans har vært råstabil etterpå...

Kanskje de trenger litt mer tid på å fikse småfeil og slikt, og at neste revisjon av kortet / neste bios gjør livet enklere (=

Har problemer med dette kortet og Geil minne akkurat nå. Goldmem finner massevis av feil. Tror du det kan være hovedkortet?

Lenke til kommentar

Forklar meg dette. Hvilke av hd'ene er boot disken med windows på?

Dette er noe du må stille på i BIOS. Hadde samme problem med at jeg ikke fikk boota når jeg hadde kobla disker til min IDE kontroller. Men så gikk jeg i BIOS og stillte på at PC'en skulle bruke 80GB hd'en min (som er bootdisk) som 1 prioritet, og IDE kontrolleren som 3 prioritet. Da funker alt som det skal. Har hatt dette MAX3 kortet i et par dager nå, og jeg må si at dette kortet er jeg 100% fornøyd med. Det samme er en som jeg kjenner også.

Har også hørt at dette kortet har problemer med enkelte minnebrikker.

Les her

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Hei!

Begynner nå å lure på om det er jeg som er totalt imbesil eller om IC7 MAX3 kortene til Abit rett og slett er fulle av feil!!!

Etter å ha testet P4C800-E deluxe en stund(med dårlige til moderate OC resultater)

bestilte jeg et nytt kort ic7max3.. Tenkte at det var noe feil på det første kortet..

Har også vært inne på Abit sitt support forum (US), hvor flere av brukerne der har opplevd det samme som meg...

Rart at ditt ASUS P4C800-e klokker dårlig. Dette kortet blir jo brukt av alle som bencher pc-4000 ram og oppover, på forskjellige hardware sites.

Det at abit har problemer med en del minne er noe som de fleste 865/875 kortene sliter litt med. Men også her skal P4C800-e være det kortet av 875 med minst minne issues. Abit sine kort er forresten ikke sjekka ut ac OCZ for deres PC 4200 EL Minne. Og alle produsenter ser ut til å teste sine high end brikker med P4C800-e.

Tilbake til MAX3 så har Abit innrømt å ha driti seg ut på designstadiet når det gjelder spennings reguleringen til 3.3v Stiller du volten over 2.8 så begynner spenningen og fluksere opp til 0.15v. Abit har lagt seg helt flate for dette og sagt all som lever inn kortene vil få erstatningskort. MAX3 VDIMM voltage fluctuation issue

Plukka opp i fra forumet til Abit:

Hi guys. I received an e-mail today from OCZ technical support. Below is what they wrote to me:

"Hi,

Based on our testing, our PC4200 EL works on IC7 Max3

motherboard at 267 FSB. The only issue we have experienced is that youneed to set DDR voltage at 2.9 volts since the actuall DDR voltage is lower than what BIOS displays. We are also aware that some early revision of IC7 Max boards have problem to boot up at 2.9 volts. So please make sure that your motherboard does not have this issue. If you have any other questions, please feel free to let us know.

Ergo: Skal du forbi 265MHz med mem gående i 1:1 Sync, så er det nok sikrere å gå for noe annet en MAX3. Så sant du ikke får bekreftet i fra webshopen at du er garantert å få den nyeste revisjonen av MAX3.

PS! Har IC7-G og er ikke sikker på hva slags minne jeg skal gå for ved neste oppgradering??? Etter som jeg leser er det bare å glemme å klokke dette HK’et til 280 i sync så da ender jeg vel opp med pc3200 winbond BH5 og 5/4 med stramme timings

Lenke til kommentar

Jeg har IC7-MAX3, og hadde noen små problemer i starten, men det var relatert til strømforsyningen.

Ellers er det kun den kjente buggen med minne volten fra 2,9-3.1 ikke fungerer stabilt. (2.8 og 3.2 fungerer om minnet takler det).

Bortsett fra dette har kortet vært utrolig bra, dønn stabilt, kjørt med en [email protected] nå i 1 mnd med boxed kjøler uten problemer.

Lenke til kommentar
Noe som ikke har helt med saken å gjøre, men... er det mulig å bruke en pc-4000 ram brikke på det Abit IC7-MAX 3 kortet eller støtter det bare pc-3700?

Det går ann med all slags hastigheter, PC4000, PC4200, PC4400 osv. Så det vil fungere utmerket med PC4000 RAM ;)

Lenke til kommentar

Er Abit IC7 Max 3 hk'et dårlig? Har bare hørt bra ting om det hittil.Hos dere som har hatt feil med det, har dere hatt mange komponenter tilkoblet kortet?Leste et sted at det ble veldgi ustabilt av å ha fylt opp alle PCI portene.

Hadde tenkt å kjøpe det kortet i dag jeg, men nå ble jeg litt tvilsom.

Mvh

Eirik

Lenke til kommentar
Er Abit IC7 Max 3 hk'et dårlig? Har bare hørt bra ting om det hittil.Hos dere som har hatt feil med det, har dere hatt mange komponenter tilkoblet kortet?Leste et sted at det ble veldgi ustabilt av å ha fylt opp alle PCI portene.

Hadde tenkt å kjøpe det kortet i dag jeg, men nå ble jeg litt tvilsom.

Mvh

Eirik

Jeg personlig kan anbefale dette kortet på det sterkeste. Jeg stod den gang jeg skulle bestille hk i tvil om ASUS P4C800/DELUXE/E-DELUXE og MAX3. Jeg tok en sjanse og valgte MAX3. Har ikke angret ett sekund. Dønn stabilt, og ingen problemer.

Anbefaler dere å lese her

Kjøp MAX3 du :yes:

Edit: Kanskje eldre utgaver av MAX3 kortet var buggete, men det ser ivertfall bra ut nå! :)

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Jeg personlig kan anbefale dette kortet på det sterkeste. Jeg stod den gang jeg skulle bestille hk i tvil om ASUS P4C800/DELUXE/E-DELUXE og MAX3. Jeg tok en sjanse og valgte MAX3. Har ikke angret ett sekund. Dønn stabilt, og ingen problemer.

Kjøp MAX3 du

Har planer om det, men ble litt tvilsom over alle de feilene folk hadde hatt.

Men skal nok kjøpe det uansett.Ettersom mange ikke har hatt noen feil og sier at det er bra i alt.

Lenke til kommentar

Kjøp MAX3 du

Har planer om det, men ble litt tvilsom over alle de feilene folk hadde hatt.

Men skal nok kjøpe det uansett.Ettersom mange ikke har hatt noen feil og sier at det er bra i alt.

Edita posten over...men tar det her også.

Kanskje eldre utgaver av MAX3 kortet var buggete, men det ser ivertfall bra ut nå! :)

Både jeg og C0bra her på forumet er meget fornøyde. Vi bestillte disse sammen, og ingen av oss har problemer. Begge klokker, og har testet ut det meste ;)

Lenke til kommentar

Har kortet selv og det er 100% stabilt og det beste kortet som er å få på markede til klokking , ja jeg har prøvd det som er av asus , msi og andre abit kort.

Når det gjelder ram har jeg testet flere typer/hastigheter fra følgende produsenter : OCZ, Geil, Corsair og Twinmos alle uten problemer.

Men det er en kjent sak at det er en del som sliter med hk som har sata , dette er ikke kortenes feil men som regel brukern som ikke kann stille dem riktig.

Lenke til kommentar
Har kortet selv og det er 100% stabilt og det beste kortet som er å få på markede til klokking , ja jeg har prøvd det som er av asus , msi og andre abit kort.

Når det gjelder ram har jeg testet flere typer/hastigheter fra følgende produsenter : OCZ, Geil, Corsair og Twinmos alle uten problemer.

Men det er en kjent sak at det er en del som sliter med hk som har sata , dette er ikke kortenes feil men som regel brukern som ikke kann stille dem riktig.

Har du fått brynt max 3 kortet på over 270MHz i sync. det er da mange får problemer som jeg kan lese på Abit sitt forum.

Jeg er usikker på mitt IC7-G kort klarer å klokke så høyt med minnet kjørende i sync, vil jo gjerne komme så høt med minnet at jeg også når cpu'ens potensiale. Ergo kansje gå får Pc3700 cl2 og kjøre 5/4 i stedet?

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...