NTB - digi Skrevet 27. januar 2021 Del Skrevet 27. januar 2021 Stått på bakken i nesten to år: Boeing 737 MAX får grønt lys til å fly i Europa Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 27. januar 2021 Del Skrevet 27. januar 2021 Meg som passasjer får flyet ikke. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. januar 2021 Del Skrevet 27. januar 2021 (endret) Meg som ikke passasjer får flyet ikke? Du mente, jeg som passasjer får ikke fly flyet. Endret 27. januar 2021 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 28. januar 2021 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) Kjetil Lura skrev (6 timer siden): Meg som ikke passasjer får flyet ikke? Du mente, jeg som passasjer får ikke fly flyet. Du kunne jo sitert han korrekt før du prøver å korrigere. 😉 Men om han skriver "meg som passasjer, får flyet ikke", så er det sidestilt med "flyet får ikke meg som passasjer", der subjektet er flyet. I mine øyne og ører ville begge deler bli veldig feil om du erstatter "meg" med "jeg". Det blir derimot rett med "jeg" om han hadde skrevet: "jeg blir aldri passasjer på det det flyet", for da blir "jeg" subjektet.. Endret 28. januar 2021 av Snowleopard Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 28. januar 2021 Del Skrevet 28. januar 2021 @Kjetil Lura med min gebrokken norsk kunnskaper tror han mente at flyet vil ikke få han som passasjer, dvs han vil ikke være passasjer i flyet Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Jepp. Dere On 1/28/2021 at 5:37 AM, Snowleopard said: Du kunne jo sitert han korrekt før du prøver å korrigere. 😉 Men om han skriver "meg som passasjer, får flyet ikke", så er det sidestilt med "flyet får ikke meg som passasjer", der subjektet er flyet. I mine øyne og ører ville begge deler bli veldig feil om du erstatter "meg" med "jeg". Det blir derimot rett med "jeg" om han hadde skrevet: "jeg blir aldri passasjer på det det flyet", for da blir "jeg" subjektet.. Har jeg sitert han feil? Beklager det😄 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå