Dåppel Skrevet 27. januar 2021 Del Skrevet 27. januar 2021 Hvor mye støy må man forvente å høre inne i en enebolig, og hvor godt bærer lyden normalt ut? Bor i et nabolag i en storby i relativt ny enebolig. Hører godt at folk går forbi på gata utenfor, med åpne lufteventiler over vindu hører vi alt folk sier. Hører også f.eks. bildører som slås igjen femti—seksti meter unna huset. Opplever også at lyd bærer ut. Hører f.eks. godt når skapdører slås igjen på bad og kjøkken når man står utenfor huset på den sida. Kjæresten hadde kurs på hjemmekontorer, og kunne høre alt som ble sagt når jeg sto utenfor vinduet (både vindu og ventilen lukker). Er dette uvanlig lytt, eller bare sånt man må forvente? Lenke til kommentar
Dobbeltabbe Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 Er helt likt leiligheten jeg leier, det er et helt nytt tilbygg til enebolig. Både stemmer, fottrinn og trafikklyder går rett inn, det høres ut som jeg har vidåpne vinduer hele tiden. Samme gjennom vegg inn til gammel del av boligen, hører alle samtaler hos de jeg leier av. På badet kommer det ekstra mye lyd inn via luftekanalen til vifta, der kan jeg høre samtalene til folk som står på fortauet på andre sida av veien et stykke unna. Har faktisk ikke tenkt på om det bærer like mye lyd ut, men det er jo logisk... Kan ikke si om det er normalt for nye bygg, men for meg er det i overkant lytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå