Gå til innhold

Hvilket fotokamera?


Anbefalte innlegg

Heia! Lenge vert interessert i fotografering, og ønsker nå kjøpe mitt første kamera. Max 6000kr, gjerne rimeligere. 

Aner null om hvilket jeg bør gå for.. Noen som har tips til gode men billige kameraer? 
Skal brukes mye for å ta bilder av dyr i bevegelse.

Fått tips om:

  • Sony A6000
  • Canon 40-60D
  • Nikon D3200
  • Canon 100D
  • Canon 700D

Noen erfaringer/meninger om disse? Andre kameraer?

 

Tusen takk for hjelp ❤️

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du 6 000 kr for hele pakken, eller kun kamerahus? Skal det også brukes til video? Hvilke dyr er det snakk om, og hvor nært kan du komme?

Generelt tenker jeg at en eldre DSLR (brukt) + en telezoom vil være det som gir deg best resultat for den prisen. Det er imidlertid ganske begrensende å kun ha en telezoom, og i din prisklasse vil det også være snakk om en lyssvak telezoom, som ikke akkurat gjør det mer allsidig. Når det er sagt så går det fint an å ta bilder av dyr med et typisk kit-objektiv, eller et fastobjektiv...

Du får Canon 80D brukt for rundt 6 000 kr, har du litt tålmodighet kan du kanskje finne et til den prisen inkludert en 18-55mm (nytt koster dette 11 000 kr). Dette er et relativt moderne entusiastkamera, som også tar god video. I tillegg finnes det objektiver i alle prisklasser, og til alle formål. Ulempene er at det er et DSLR (noen foretrekker dette, og det var det alle brukte for bare et par år siden) og at det er litt stort.

 

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...