Gå til innhold

BF 1942 (2)

Anbefalte innlegg

BF 1942 er vel det feiteste krigspill ever det er nå min mening, men hehe det er utrolig mye som kunne forbedres

Så hva sier dere tror dere det noen gang kommer en forbedret BF 1942. ?

Noe som irriterer meg ganske mye er dette:

- Hvis du skyter ned et fly, så når den styter mot baken så alle vi som har drevet med modelfly vet sikkert effekten flyet spretter opp fra baken som et model fly. Kunne ikke disse svenskene bak bf 1942 ha gjort noe med dette. ?

- ellers kunne jeg tenkt meg ganske mye lengere brett

- når du velger "feil side" dvs axis uansett hvor mye du banker alierte så vinner vi aldri...

- Nå kommer jo bf vietnam så hehe er det mulig med en ny bf i WWII!!!! er den krigen jeg digger mest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ting som bør forbedres:

INFANTERI

*Fjerne sniper-klassen helt

*Fjerne bazooka-klassen helt. Det bør heller plasseres enkelte bazooka-kits som man kan bytte til ved forskjellige baser. Bazooka'en skal være mye bedre. En fulltreffer i baken ødelegger de fleste tankser.

*Hver eneste klasse har ikke pistol. Kanskje seargent.

*Iron-sights.

*Egen MG-klasse (MG42)

TANKS

*Tanksene skal kunne skyte rett. Ikke i en slik bue vi ser i BF1942 (org)

*De skal tåle mye mindre.

*Bli hardere/tyngre/vanskeligere å snu på tårnet.

*Wespe, Priest og troppetransporter skal tålemaskingevær skudd.

*Det samme gjelder granater.

*Realistisk damage

FLY

*Jagerfly skal for svarte svingende ikke ha bomber. De skal ha maskingevær i tillegg til evt. 20mm kanon slik Me109 virkelig hadde.

*Stukas'en skal kun ha 3-4 bomber i tillegg til maskingevær.

*Ikke mulighet for å se "utenfor" og sikte. Eneste måten man ser siktet på er i cockpiten. Dette for å gjøre flyet mindre overlegent.

ANDRE ENHETER

*AT-kanoner

*Flaken bør ha magasiner som det virkelig var. 4 skudd i hvert magasin. 3 sek reloadtid.

Ønsker også mye mer vegetasjon, sånn at man ambushe tanks/menn. Kan vise dere hvordan Bocage ser ut i Experience WW2 (BF1942 mod), så kan dere selv bestemme om dere er enig eller ei om at vegetasjon er kewlt.

dead_sherman.JPG

Mye av det jeg ønsket har i gått i oppfyllelse gjennom XP WW2.

Sabla mye som jeg synes bør fikses på i tillegg til nye enheter, men dette er noe jeg brenner sterkt for.

Endret av As}{antii
Lenke til kommentar

Veldig enig med nesten alt As}{antii skriver her, særlig det med vegetasjon og at tanks skal skyte rett, ikke buet. I tillegg kunne det kanskje komme både panserbrytende og vanlige sprenggranater å velge i? Jeg synes dog ikke tanksene skal bli enklere å ødelegge, heller at de blir mer diferensierte, f.eks at en Tiger blir Sherman enda mer overlegen enn den er i dag. (Tilsvarende for T34 og Pz 3/4) Jeg skulle også ønske meg større brett, altså større slagmark.

Lenke til kommentar

Tja......aner ikke hvorfor dere gidder å spille standard bf. Jeg har nettopp spillt det svære brettet til Battlegroup42 (ved kursk)....enormt brett. ENORMT MED TANKS! Herregud det kartet er sååååå fet! Enorme menger anti-tanks våpen rundtom.....digg!!!!

Lenke til kommentar

Er enig i det meste Ashanti skriver. Selv om BF er et villt bra spill mangler det noe realisme.

- Vegetasjon er noe jeg også savner, i tillegg burde det være mulig å sprenge trær og busker til et visst sted

- vegger også.

Men å fjerne snipere blir litt drøyt - de var veldig sentrale i slag i tettbebyggelse under WW2. Sniper'n er også favoritten min.

Men noe som irriterer meg er at fiendtlige snipere har en tendens til å være overmennesker, som kan snu 280 grader på en femøring og samtidig plassere en kule mellom øynene dine.

En slags Band of Brothers - BF hybrid kunne blitt bra.

Lenke til kommentar

Synes at en realistisk puls ville vært fint for å senke verdien på en sniper. Om han nettopp har vært ute på slagmarken og spurtet rundt ville det vært fint om han fikk et så å si elendig sikte de neste 10 - 20 sekundene mens han må "roe" seg ned. Dette fungerer også ved at pulsen stiger om han blir beskutt, er langt "behind enemy lines" alene eller er i en annen presset situasjon (synkende skip, tanks er i ferd med å rulle over ham, osv.

Lenke til kommentar
Veldig enig med nesten alt As}{antii skriver her, særlig det med vegetasjon og at tanks skal skyte rett, ikke buet. I tillegg kunne det kanskje komme både panserbrytende og vanlige sprenggranater å velge i? Jeg synes dog ikke tanksene skal bli enklere å ødelegge, heller at de blir mer diferensierte, f.eks at en Tiger blir Sherman enda mer overlegen enn den er i dag. (Tilsvarende for T34 og Pz 3/4) Jeg skulle også ønske meg større brett, altså større slagmark.

Nei, kanskje ikke lettere å ødelegge, men i allefall at bakparten og sidene skal være mye mer sårbare enn det de er i dag. Hadde også vært kult om man ikke kunne gjennomtrenge frontpansret til en Tiger, med en standard Sherman f.eks. Mao. litt mer realisme ;)

rivaldo: Skulle gjerne ha sluppet å spille org. BF1942, men problemet er at det ikke er så mange som spiller XP WW2 og andre mods. DC er kanskje unntaket (dog, aldri likt det)

LordTimmy: Ja, de ble ofte brukt i gatekamper, men i mine øyne så blir det teit når man spiller f.eks El Alamein og andre åpne brett. Der var snipere heller sjeldent i bruk. Muligheten der er at snipern blir disablet på de åpne brettene.

Endret av As}{antii
Lenke til kommentar

Er kanskje litt drøyt å fjerne sniper og anti-tank klassene helt. Men hva med å sette inn kvoter på noen klasser???

Infaterister er alltid åpen, samme med engineers, men sniper og anti-tank kan kun ha f.eks 3 aktive på hvert brett.. Du kan altså ikke velge det, før en annen blir skutt.. Kunne kanskje vært en løsning.

Lenke til kommentar

synst sniperen burde drepe på et skudd som treffer, noe som er mye mer realistisk, og de burde gjøre det vanskeligere å sikte med at siktet hopper og er m er ustabilt.. ingenting er så irriterendes som å sikte noen perfekt mellom øynene og treffe langt i gokk fordi du står oppreist.. der du sikter treffer du.. med mindre det er orkan, og å legge inn vindeffekter ville bare vært dumt ;)

Lenke til kommentar
LordTimmy: Ja, de ble ofte brukt i gatekamper, men i mine øyne så blir det teit når man spiller f.eks El Alamein og andre åpne brett. Der var snipere heller sjeldent i bruk. Muligheten der er at snipern blir disablet på de åpne brettene.

En mulig løsning ja, men de fleste troppene hadde minst en sniper uansett hvor de var hen. Kvotering på enkelte brett er vel kanskje en mer realistisk løsning (som foreslått av brekkmiddel). Eller noe som hver 20. mann er en sniper.

Lenke til kommentar

-

- når du velger "feil side" dvs axis uansett hvor mye du banker alierte så vinner vi aldri...

Hva i alle dager snakker du om?

Og battlefield er jo et action spill. Ikke en taktisk skyter. Er sjeleglad for at det ikke er som OF eller IGI. Er greit med en viss realisme, men jeg synes BF1942 har en perfekt blanding av realisme og action. Men smaken er som baken. Og sniperen dreper jo med et skudd så lenge man treffer hodet. Det burde den gjøre hvis man treffer overkroppen (torso) også, men da hadde det kanskje blitt for lett? Vegetasjon er det da en del av, (ikke i ørkenen så klart) men på phillipines og noen av eastern front banene. Kunne kanskje vært mer dog. Og kvoter på kitene kunne vært spennende. Er svett når "alle" er sniper og ticketsene minker, og det virker som ingen skjønner at man trenger "flagg".

Grafikken er jo litt minimalistisk så klart, men spillet begynner jo å bli gammelt. Dessuten kommer jo Vietnam forhåpenligvis straks :D

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen er ikke ny for oss som har vært med i det norske bf-miljøet en stund, og har fulgt med og deltatt i diskusjoner omkring blant annet realisme.

Det som man ofte kommer tilbake til, er at dette på ingen måte er noen simulator. Det er et action-spill med WW2 som tema, og som legger opp til at man kan spille litt av hvert.

Enig i at BF trenger en del forbedringer, men det går for det meste på bugs (som text-lagg, et problem for server admins blant annet). Men jeg tror ikke DICE hadde gjort det lurt i å endre til disse drastiske realisme-endringene som blir nevnt her, for da hadde de mistet mange spiller (meg blant annet, jeg vil spille det spillet jeg har lært meg :) ).

Synes derfor det er FLOTT at det kommer mods som blir nevnt her, som fikser nettopp slike ting, og gir spillerne et valg også på dette området. Men å endre selve spillet tror jeg ikke er noe lurt.....dessuten kommer jo BFV snart, og da er vel større endringer i "storebror" bare å se langt etter :) Jeg tror vi skal være glade for de endringene som er annonsert i 1.6:

- Punkbuster

- Nytt kart til BF1942

- Nytt kart til BF1942:Secret Weapons

- IL-2 på russisk side på Kursk

- Chat-lag fikset

Mener det var mer, men dette var det jeg bet meg merke i :)

-----------------------

NPS|Colin

www.pimpsquad.org

Endret av Colin
Lenke til kommentar
synst sniperen burde drepe på et skudd som treffer, noe som er mye mer realistisk, og de burde gjøre det vanskeligere å sikte med at siktet hopper og er m er ustabilt.. ingenting er så irriterendes som å sikte noen perfekt mellom øynene og treffe langt i gokk fordi du står oppreist.. der du sikter treffer du.. med mindre det er orkan, og å legge inn vindeffekter ville bare vært dumt ;)

man dør jo ikke av et skudd i lilletåa?

Lenke til kommentar

Hva som skal til for å miste tickets varierer fra kart til kart, men man mister alltid tickets når en på laget blir drept. Hva som skal til for ticket-bleed derimot er ikke det samme på alle kartene. På enkelte av kartene (f.eks Tobruk) holder det for Axis å ta/gråe én base for å stoppe bleed, mens på Market Garden må man ta/gråe to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...