Gå til innhold

VGS 2 - Spørsmål om Flyfag

Neåw123

Anbefalte innlegg

Hei

jeg går i 10 klasse og jeg skal velge hvilken linje jeg skal gå, Jeg vil gå 2 året flyfag på skedsmo og jeg lurer på om hvor høyt snittet er, og om det er vanskelig å få seg jobb vis jeg hadde klart å bli flymekaniker. Også om det er et døende yrke.

Vis det er noen som er flymekanikerer eller kjenner noen som er det så lurer jeg på om det er en bra jobb og hvor mye man tjener.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

Kanskje ikke de svarene du spurte om, men for all del styr unna!!!!

Har selv jobbet med dette, og har hatt 100-vis av kolleger og bekjente innen faget.

Selv klarte jeg ca 3år i bransjen med 2 fagbrev på skrytelisten, og av de jeg har hatt kontakt med så er det ingen av de som jobber med dette lengre, stort sett uføre alle sammen...

Rent praktisk et helvete, må jobbe på en flyplass, som det jo er mange av i Norge...

I tillegg, hverken jeg selv eller noen jeg vet om flyr når vi er ute og reiser. Maskinene er lastet med kjemikalier fra topp til tå, og du må ha verneutstyr stort sett for alt du foretar deg. Og disse maskinene er jo ikke laget for at du skal klare å jobbe med de - så du kan jo tro det er festlig å drive med..

Har du dilla på å skru så sats heller på bil, eller sykkel for den del. Kan da velge i større grad HVOR du vil jobbe, også slipper du alle disse løsemidlene og å måtte hanskes med maskiner som ikke vil la seg jobbe med stort sett.

Jeg vet ikke om noen innen faget som sier de ville gjort dette igjen, de fleste angrer bittert og mange har satt seg på skolebenken igjen, de da som ikke har blitt for skadet og er uføre.

Veldig korte liv for flymekanikere, og det av en veldig god grunn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...