Nutteno Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 (endret) Har jeg lov til å parkere en campingvogn på egen grunn en ukes tid. Det ligger en hytte ca 30 meter unna som er eid av noen andre. Endret 26. januar 2021 av Nutteno Lenke til kommentar
3irik Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 Jeg tror jeg misforstår spørsmålet. Lurer du på om du kan parkere en campingvogn på din egen eiendom? Det kan du. 1 Lenke til kommentar
Nutteno Skrevet 26. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2021 Problemet er at det blir relativt nær en annens hytte. 40 meters avstand til hytteeiers vegg. Ikke der de oppholder seg. Området er ganske smalt ned mot sjøen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 Naborettslig er det vanskelig å se at dette skal være problematisk. 40 meter er ikke langt. Men det kan være problematisk hvis det kommer i konflikt med naboens lovlige bruk av din eiendom, for eksempel hvis de har en veirett eller du sperrer av lovlig utøving av allemannsretten. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 Om ein samanliknar med andre byggereglar så er er 40 meter veldig langt unna. I utgangspunktet kan du bygge garasje som er langt større enn campingvogna inntil 1 meter frå nabogrensa (maks 50 kvm og 4 meter mønehøgde). Lenke til kommentar
Nutteno Skrevet 26. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2021 (endret) Takk for svar. Hytta har ikke veirett og campingvogna vil ikke sperre for allmenn ferdsel. Jeg regner da med at 150 meter fra annens hytte ikke gjelder når jeg camper hos meg selv? Endret 26. januar 2021 av Nutteno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå