564215 Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 Hei! En venn fortalte meg at skatten jeg betaler av lønnen min justeres etter hvor stor formue jeg har. Han presiserte at han ikke snakket om formueskatten som inntrer etter 1,5 mill. Dette har jeg aldri hørt om før. Er det noen som kjenner til dette eller noe lignende? Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 Nei det høres ikke riktig ut. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 (endret) Nei, inntektsskatten justeres etter hvor stor inntekt du har. Du kan skatte mer av lønna di hvis du også skal betale formuesskatt, men du betaler ikke høyere inntektsskatt grunnet høyere formue. Endret 26. januar 2021 av NoTrace Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 Hvis du har tabelltrekk vil skattetrekket være høyere om du oppgir en høyere formue. På den måten betaler du også formuesskatten løpende, og slipper skatteregning ved skatteopgjøret. Du betaler ikke faktisk høyere inntektsskatt, men den totale skatten din betales fra løpende inntekter. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå