Trippel Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hei folkens, Jeg har mistet alle data på to disker etter en scandisk prosess som WinXP kjørte under oppstarten av maskinen. Følgende ble gjort rett i forkant av at jeg slo på maskinen: Pga ingen ledige IDE kontakter koblet jeg fra DVD spilleren og plugget i en disk på denne kontakten. DVD spilleren var satt som master og det var koblet en disk som slave på samme IDE kanal. Sløv som jeg var husket jeg ikke på at jeg hadde satt DVD spilleren til master. Dette resulterte i at jeg hadde satt begge disker på samme IDE kanal som slave. (skulle vel egentlig tro at det ikke skulle kunne gå så galt som det har gjort......). Når jeg startet maskinen brukte den lang til på å starte opp WinXP, og så kom den opp og anbefalte scandisk, som jeg lot gå sin gang. Når maskinen så startet opp etter dette, var begge diskene mine helt like (samme volum name og nøyaktig samme innhold, men alle filene hadde en størrelse på null og diskene ble oppgitt til å være 100% ledig). Eneste forskjell er faktisk at diskene har sine egne bokstaver (E: og Q:) Innholdet som er på diskene nå er omtrent det samme som var på den slave disken som sto i maskinen først. Alle data på den disken jeg nettop puttet inn i maskinen er tilsynelatende overskrevet med det som var på den første disken (men alle filene på begge diskene er altså "tomme" 0,0KB) Jeg er vel redd for at løpet er kjørt, men vil være ekstremt takknemlig om noen har råd å gi for å redde diskene mine................ Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Søk på forumet etter recovery, gjenoppretting eller slettet data, så dinner du en haug med programmer du kan prøve. Det er nok eneste løsningen for å redde dataene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå