ivo Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hva vil skje dersom jeg fjerner original vifte, og monterer en 80x80 papst-vifte på en heatsink som normalt tåler opp til AMD XP 3200? CPU som skal være under er en XP 2500 Barton. Skal ikke overklokke, samt bruker full tower uten kabinettvifter og 2x7200 rpm harddisker uten vifter. Totalt ingen andre vifter bortsett fra PSU og CPU. Papst-viften vil stikke utenfor heatsinken med ca. 1 cm. Aktuell heatsink: EKL BLADE Bare nysgjerrig, fordi BLADE slik den står i dag bråker litt for mye, og jeg skal prøve dette før jeg kjøper ny CPU-vifte. Jeg trenger ikke råd for dette siden jeg nå klok av skade vet hva som bråker for mye. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Problemet med å gjøre det er at mye (mesteparten) av luften som viften blåser ikke treffer finnene på kjøleren. Senteret av viften blåser jo som kjent ingenting. Ville heller prøvd å lage en funnel av ett eller annet. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Feilpostet i annet om data, passer under CPU delen. Lenke til kommentar
lasse Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Ta en kikk hos Microplex , www.microplex.no De har adaptere fra f.eks 60 x 60 til 80 x 80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå