Gjest 10b5c...7ae Skrevet 25. januar 2021 Del Skrevet 25. januar 2021 Hei! Jeg har kommet opp i en konflikt/eller situasjon med min partner som vi sammen driver et AS og eier 50% hver og i tillegg jobber i bedriften. I det siste har han vært veldig slapp og ufokusert i bedriften. Jeg har plutselig fått informasjon fra regnskapsfører om at min partner skal ha vært i kontakt med dem for å overføre sin eierandel til sin sønn på 19 år, jeg synes det er veldig merkelig og får ideer om at det ligger noe bak dette. Jeg forstår ikke hva det kan være, og om det i det hele tatt kan være noe... Eller om det bare er jeg som tror at jeg blir lurt. Er det noen her som vet hva som kan være årsaken eller hva som kan være planlagt eller kan misbrukes ved å gjøre en slik endring? Og hvilke konsekvenser kan jeg få av dette? Tusen takk for all hjelp og tips! Anonymous poster hash: 10b5c...7ae Lenke til kommentar
Loko Skrevet 25. januar 2021 Del Skrevet 25. januar 2021 Det første jeg tenker er at han har økonomiske problemer og prøver å "kvitte" seg med eierdeler slik at det ikke blir tatt pant/utlegg i Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. januar 2021 Del Skrevet 25. januar 2021 Kreditorpågang. Sykdom. Ønske om forskjellsbehandling vedrørende arv. 1 Lenke til kommentar
Gjest 10b5c...7ae Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 Tusen takk for svar. Noe jeg har glemt å nevne er at jeg har investert cirka 315k i bedriften som jeg ikke har fått tilbake. Partneren min har investert cirka 53k. Anonymous poster hash: 10b5c...7ae Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 Hvordan har du investert disse ekstra pengene? Som lån til selskapet? Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 Dette er sånt folk som vurderer selvmord kan finne på. Ta en prat med partneren din. Lenke til kommentar
Gjest 10b5c...7ae Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 nirolo skrev (På 26.1.2021 den 15.24): Hvordan har du investert disse ekstra pengene? Som lån til selskapet? Som lån til selskapet, men hvis det går dårlig fremover (noe det gjør) og vi må slå det konkurs, så taper jeg jo alt? Anonymous poster hash: 10b5c...7ae Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Hvis det ikke er verdier i selskapet, ja. Bør få renter slik at det er verdt det i forhold til risiko for konkurs. Om det er lite/ingen rente syns jeg det er en dårlig måte å skyte inn penger på. Da burde parteren ha bidratt med like mye penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå