Thorny Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-23/-dark-money-helped-pave-joe-biden-s-path-to-the-white-house VG Nyhetsdøgnet: "USAs president Joe Biden fikk inn rekordhøye 145 millioner dollar i såkalte “dark money”-donasjoner, en type pengeinnsamling Demokrater har kritisert lenge. Såkalt “dark money”, eller mørke penger, stammer fra anonyme donorer til grupper på utsiden som støtter ham, hvilket innebærer at offentligheten aldri får vite hvor pengene kommer fra, skriver Bloomberg. Det er langt mer enn det Trump fikk inn fra tilsvarende kilder, rundt 28,4 millioner dollar. Den tidligere rekorden var 113 millioner dollar i anonyme donasjoner til den republikanske kandidaten Mitt Romney i 2012." Hvem tror dere står bak? Våpenselskap? Bidens partner DuPont som har bestukket ham tidligere? Russiske oligarker? George Soros? Kina? EU? Iran? Her er det bare å gjette i vei, siden vi aldri får vite sannheten! Penger vinner nesten alle amerikanske valg. Noe slikt som 90-95% mener jeg å huske ifra en 60 Minutes reportasje ifra noen år tilbake. Demokratene vil påstå det er ifra flerkulturelle bestemødre på minstepensjon. Republikanerne vil påstå det kommer ifra djevelen selv. 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 Det er det vel ingen som vet, hele poenget er jo at non-profit organisasjoner kan donere til en valgkamp uten at giver av donasjonen må oppgis, og på den måten kan velstående mennesker først donere til en non-profit, som igjen snur seg rundt å donerer til en valgkamp, og derfor kalles det "dark money", fordi det ikke må oppgis hvem donasjonen kom fra, kun beløpene. De pengene kan jo komme fra hvem som helst ... fra julenissen til Jeff Bezos, men trolig er det snakk om mindre beløp fra en rekke veldedige organisasjoner, fagforeninger og lignende, som regnes som non-profit, som har donert til Bidens valgkamp. 1 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 24. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2021 Det er det som er problemet. Alle kan fantasere om hva som helst, og ingen tar feil, fordi ingen vet. Som vanlig går demokratene bare imot en sak når det tjener republikanere. Dette var en stor snakkis når det gjaldt Mitt Romney. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 25. januar 2021 Del Skrevet 25. januar 2021 Dette hadde jeg aldri hørt om en gang. Da er det jo en smal sak for noen med eventyrlig mye penger å velge hvem de vil ha som president. Det forklarer hvorfor valget står mellom pest og kolera for Amerikanerne, det er da mye gøyere for de som trekker i trådene med sirkus enn en ordentlig leder. Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 25. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2021 5 minutes ago, Hapi70 said: Dette hadde jeg aldri hørt om en gang. Jeg husker det var stor ståhei over Mitt Romney i 2012. Litt googling viser komiske oppslag ifra demokratsympatiserende blekker som harsellerer med Romney og kaller ham "mørkemann" og man maler ham some en kjempeskummel korrupt kapitalist. Og nå har Biden slått ham med 28,3% 😄 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Var også andre som hjalp til https://www.judicialwatch.org/press-releases/ca-state-officials-big-tech/ Lenke til kommentar
delfin Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 On 1/24/2021 at 3:40 AM, Thorny said: Hvem tror dere står bak? Våpenselskap? Bidens partner DuPont som har bestukket ham tidligere? Russiske oligarker? George Soros? Kina? EU? Iran? Her er det bare å gjette i vei, siden vi aldri får vite sannheten! Penger vinner nesten alle amerikanske valg. Noe slikt som 90-95% mener jeg å huske ifra en 60 Minutes reportasje ifra noen år tilbake. Demokratene vil påstå det er ifra flerkulturelle bestemødre på minstepensjon. Republikanerne vil påstå det kommer ifra djevelen selv. BlackRock og denslags kanskje? Biden var senator i Delaware hvor de har (juridisk) hovedkvarter, med god grunn (Biden gjorde det til et skatteparadis i USA for søkkrike selskaper). Det er mange muligheter her, DuPont, Why Delaware Is Considered a Tax Shelter (investopedia.com) Quote Why Delaware Is Considered a Tax Shelter Det lønner seg nok å legge til rette for at de ultrarike skal bli enda rikere hvis man ønsker å komme frem i verden selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå