Novice99 Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 (endret) Går i tankene på å kjøpe en ny bærbar gaming pc - har en alienware som er snart 8 år gammel, og som bære preg av alderen, skrangler og henger stort sett ikke med lenger. Men merkene/produsentene er mange, utvalget er stort, konfigurasjonene uendelig - og synes det er vanskelig å avgjøre hva som er blant de beste tilbudene. Er alt i alt fornøyd med Alienware, fungerte trofast i alle år, gjør det forsåvidt ennå, men bærer som sagt preg av tidens tann. Hva kan anbefales av hva som er tilgjengelig i dag ? Hvilke merker/maskiner utmerker seg i positiv retning ? Hva gir god valuta for pengene ? Budsjett 33 - 38 000. Og nei, jeg har ikke tenkt å bygge egen, og vet jeg får mer for pengene med stasjonær maskin. En bærbar/laptop gaming pc er det jeg ønsker. Endret 24. januar 2021 av Novice99 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 Regner med at bruksområdet er gaming her? En 8 år gammel gaming-laptop vil ikke ha hengt godt med i nyere spill siden 2016 vil jeg tippe, er det noen spesielle spill du forventer å kjøre på den nye? Uansett kan jeg gi et par forslag: https://www.komplett.no/product/1177376/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-rog-strix-scar-17-g733qs-173-fhd-300-hz-300-nits https://www.komplett.no/product/1177375/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-rog-strix-g17-g713qr-173-fhd-300-hz-300-nits Forskjellen på 5800H og 5900H er minimal, og vil ikke merkes. Dette er uansett det beste du kan få i en laptop før du kommer over i laptoper som bruker desktop-prosessorer. RTX 3070 Laptop til 3080 Laptop er litt større, og kan kanskje merkes i enkelte tilfeller. Regn med ca 20% høyere framerate på 3080-modellen. Det har ikke kommet tester av disse enda, så jeg vet ingenting om støy (regn med en del), byggekvalitet (burde være solid), eller batterilevetid (regn med elendig). Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 14. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2021 Takk for svar ! Den har ikke blitt brukt til mye gaming de senere år, helt korrekt - det er lenge siden den har hengt med i svingene. Har tenkt på bl annet microsoft flight sim som jo krever sitt. Tror jeg velger alienware igjen, siden det er det jeg kjenner til og maskinen har fungert greit og uten problemer sett bort fra naturlig " aldring". Ikke hatt problemer komponenter, tekniske glitcher, i det hele tatt i alle disse årene. Ser at den ene alienware som for tiden har RTX 3080 har den nette pris av 52 000 kroner !! Noe drøyt kan man trygt si, og skjermen er bare 15, 6 tommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå