Gå til innhold

Verden har blitt til et fengsel

Dirigo

Anbefalte innlegg

Nye totalitære tiltak mot dette relativt ufarlige viruset har blitt satt i verk i Oslo og omegn nå. Hvor vil dette ende? Vil vanlige mennesker noen gang kunne leve fritt igjen?

Så lenge det viser seg at antall døde over tid ikke er mer enn under normale år, så er denne massive overreaksjonen kun et spill for galleriet for å kue og undertrykke verdens folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dirigo skrev (10 minutter siden):

Nye totalitære tiltak mot dette relativt ufarlige viruset har blitt satt i verk i Oslo og omegn nå. Hvor vil dette ende? Vil vanlige mennesker noen gang kunne leve fritt igjen?

Så lenge det viser seg at antall døde over tid ikke er mer enn under normale år, så er denne massive overreaksjonen kun et spill for galleriet for å kue og undertrykke verdens folk.

Det er vanskelig å si det sies ting blir bedre med sommeren men vil vel nok være perioder opp og ned også, tror nok man aldri blir 100% kvitt sykdommen men kan vel gå bedre og verre.  Men må nok vente til sommeren å se, blir det verre en fjord er det lite optimalisme på dette året vertfall.

Lenke til kommentar
Dirigo skrev (På 23.1.2021 den 22.09):

Nå er vel strengt tatt antall døde oversteget normalen, om ikke i Norge, så i hvertfall på verdensbasis. Men jeg er enig i at utviklingen er skummel på østlandet for tiden, spesielt med tanke på at regjeringen jobber for å få mulighet til å innføre portforbud. Jeg er ikke noen konspirasjonsteoretiker, men jeg kan godt forstå hvorfor det oppstår slike teorier rundt covid.

Man kan synes hva man vil om corona og tiltak, men de ekstreme tiltakene de har satt i gang på østlandet for en mutasjon som ikke er farligere enn den eksisterende, bygger ikke akkurat tillit til myldighetene i mine øyne.

Jeg tror tolmodigheten til folk begynner å bli slitt etterhvert. Norge er heldig og har en befolkning med høy tillit til myndighetene, men hvor lenge vil det vare? Ny forskning viser at 1/3 ikke får noen symptomer på covid, mens de fleste får milde til moderate symptomer. Kun et fåtall blir alvorlig syke, og enda færre dør. Det både bør og må være rom for å stille kritiske spørsmål rundt de ekstreme og overproposjonerte tiltakene som settes inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Dirigo skrev (På 23.1.2021 den 22.09):

Hvilke kunnskaper har du å slå i bordet med som viser at dette viruset er relativt ufarlig? 

Du mener altså at staten bare velger å tape masse penger frivillig kun for å kue og undertrykke folk? Da mener jeg en er ganske naiv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (17 minutter siden):

Hvorfor startes det nok en tråd med konspirasjonsteorier om coronaviruset når det allerede er en stor nok tråd om det i coronaforumet? Er den ikke bra nok?

Det er ingen konspirasjonsteorier i denne tråden? Må være lov å diskutere tiltakene som iverksettes og omfanget av dem uten å bli stemplet som konspirasjonsteoretiker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (5 minutter siden):

Det er ingen konspirasjonsteorier i denne tråden? Må være lov å diskutere tiltakene som iverksettes og omfanget av dem uten å bli stemplet som konspirasjonsteoretiker.

Sitat

Sitat

...

Your mileage may vary.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (15 minutter siden):

Å jo da. Det er det allerede i åpningsinnlegget. "Et spill for galleriet for å undertrykke verdens folk". Nuff said.

Lenke til kommentar

Bare slutt å opprette så idiotiske poster. Det er helt latterlig å tro at "verden er et fengsel". Hadde ting vært så ille som dere får det til og høres ut som, hadde du ikke fått ha et forum å diskutere det på. Hva er neste, at staten kan forutse hva dere tenker. Tankepoliti? Ta dere sammen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er riktignok verden et fengsel -- på samme måten som en gullfiskbolle er et fengsel for en gullfisk, bare at vår gullfiskbolle er tyngdekraft og rommets vakuum.

Jeg hadde håp om at tråden gjaldt nettopp det av vi har for lite fokus på å kolonisere andre planeter og månen og andre planeter sine måner...
...så jeg ble litt skuffet over at det var nok et angrep på smittverntiltak.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (25 minutter siden):

Your mileage may vary.

Morromann skrev (16 minutter siden):

Å jo da. Det er det allerede i åpningsinnlegget. "Et spill for galleriet for å undertrykke verdens folk". Nuff said.

Ikke slik jeg tolker førsteinnlegget, men ser poenget deres. Uansett så bør det bli lettere å rette kritiske røster mot tiltakene og konsekvensene av disse, konspirasjonsteorier eller ei.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (19 minutter siden):

Nå er riktignok verden et fengsel -- på samme måten som en gullfiskbolle er et fengsel for en gullfisk, bare at vår gullfiskbolle er tyngdekraft og rommets vakuum.

Jeg hadde håp om at tråden gjaldt nettopp det av vi har for lite fokus på å kolonisere andre planeter og månen og andre planeter sine måner...
...så jeg ble litt skuffet over at det var nok et angrep på smittverntiltak.

Med din redegjøring av begrepet fengsel, så skal vi ut i verdensrommet å kolonisere nye fengsler, det hørtes veldig kjedelig ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (På 26.1.2021 den 12.02):

Dette er jo perfekt trening for myndighetene til å se hvor mye innbyggerne deres tolererer.

Tipper de snart skal forsøke portforbudet de har snakket om.

Det er dét dette handler om. Dette er bare en test for å se hvor hardt de kan trykke oss ned før vi gjør motstand.

Jeg er skremt av hvor mange som danser etter myndighetenes pipe ut en eneste reflekterende tanke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
On 1/26/2021 at 1:00 PM, overwatch said:

Bare slutt å opprette så idiotiske poster. Det er helt latterlig å tro at "verden er et fengsel". Hadde ting vært så ille som dere får det til og høres ut som, hadde du ikke fått ha et forum å diskutere det på. Hva er neste, at staten kan forutse hva dere tenker. Tankepoliti? Ta dere sammen.

Kvinneguiden f.ex. er håpløst å diskutere dette på, de tar bort konspirasjonsteorier med regelen at man "kan ikke spekulere i sammenhenger man ikke kjenner til" eller noe sånt. Jeg har blitt kastet ut gang på gang der, og nå er jeg utestengt for godt med to profiler. Facebook "faktasjekker" og stenger grupper i hytt og pine. Så ja, vi har faktisk et forum vi kan diskutere dette på, noe som ikke er en selvfølge lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 hours ago, Dirigo said:

Det er dét dette handler om. Dette er bare en test for å se hvor hardt de kan trykke oss ned før vi gjør motstand.

Jeg er skremt av hvor mange som danser etter myndighetenes pipe ut en eneste reflekterende tanke.

Ja det er utrolig skremmende, og utrolig merkelig? Jeg føler jeg har levd i Absurdia siden forrige januar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...