Gå til innhold

Betale lån med kontanter

Anbefalte innlegg

Heisann. 

Går det an å betale lån med kontanter? Jeg har DnB og Sbanken, og et studielån jeg gjerne skulle barbert ned litt. Jeg driver med småjobber via finn og kontakter, i tillegg til fast jobb, sant litt attåt via en slektnings vaktmesterfirma. Resultatet er stadig mer kontanter. Holder det med kid og kontonummer i de butikkene DnB har samarbeid med, på samme måte som innskudd? Grunnen til at jeg spør er at jeg har fått høre at man bare kan sette inn 40k i året skattefritt, og jeg kunne tenke meg å bli kvitt resten også, som som er 50-60.000. Er det like gjerne å bare sette inn alt, og melde inn på selvangivelsen? Er litt grønn på dette her, og det blir jo bare mer og mer upraktisk med disse kontantene. Sitter med en kiwipose med mynt også fra guttejævelen i huset som går med VG. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydelig at du nyter godt av svart arbeid. Normale folk benytter Vipps og vanlig bankoverføring. 

De fleste bankfilialer har innskuddsautomat - en type minibank der du kan putte inn sedler. Usikker på om det er en begrensning på hvor mye du kan sette inn pr dag, men det kan du bare spørre DNB om. 

https://www.norgesgruppen.no/presse/nyhetsarkiv/aktuelt/innskudd-og-uttak-av-kontanter-i-dagligvarebutikken/

Her står det at du kan sette inn 20 000 kr,- pr gang i Norgesgruppen sine butkker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest a3f67...7e1

Hvorfor bruker du ikke kontantene til å handle for på butikken, så blir de jo brukt opp jevnt og trutt.

Anonymous poster hash: a3f67...7e1

Lenke til kommentar
Gjest c6083...eab
Airbuzzy skrev (På 23.1.2021 den 19.23):

guttejævelen i huset som går med VG. 

Hahhh?? Hvorfor ikke gå til banken med disse sedlene/fysisk penger å sette det inn?

Anonymous poster hash: c6083...eab

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...